1 euro provisioneel...

WindowsXP
Topic Starter

1 euro provisioneel...

#1 , 08 mar 2012 15:05

Jongens het gaat over dit artikel.. :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=I13N5V7P

De nabestaanden van de slachtoffer hadden 165.000€ schadevergoeding geeïst en het liefje 40.000 MAAR......... ze krijgen maar 1€ provisioneel?????!!!!!!! Is dat echt gewoon ALLEEN MAAR 1€?????

Ik weet het niet hoor als dat echt alleen maar 1€ is amai!!!!!! Dat is ook wel erg voor de nabestaanden van de slachtoffer... hun zoon is vermoord en een meisje is haar liefje kwijt voorgoed en ze krijgen maar 1€??????? Hier klopt iets niet.... .

Kan iemand hier meer inlichtingen over geven?

duma

#2 , 08 mar 2012 15:10

Is het misschien mogelijk om eens minder uitroeptekens en vraagtekens te gebruiken. Dat leest echt enorm vervelend en komt roepend over waardoor vele mensen al niet meer geneigd zullen zijn te antwoorden. 't is maar een tip, geen verwijt.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mar 2012 16:39

Alvorens hier hoog van de toren te komen blazen over iets waar je blijkbaar niets vanaf weet, kan je ook gewoon de vraag eens stellen wat dat wil zeggen : 1 € provisioneel.
Bekijk dat laatste woord eens zeer goed. Zie je daar niet ergens het woord "PROVISIE" instaan. dat wil dus zeggen dat die 1 € maar een provisie op van de schade die later zal bepaald worden, mogelijks in een andere procedure.
Je leest al even duidelijk de krant als de algemene Voorwaarden voor uw lening :mrgreen:

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 08 mar 2012 17:13

?????!!!!!!! Is dat echt gewoon ALLEEN MAAR 1€????? ... alleen maar 1€ is amai!!!!!! ... en ze krijgen maar 1€??????? Hier klopt iets niet.... .
Jawel dit komt heel vaak voor.

Het klopt wel dat hoofdletters betekend dat je het uitroept, wat uitzonderlijk kan en gewenst is maar niet constant.
Als het Uw kind was en maar 1 euro definitief zou zijn dan begrijpt iedereen het dat je het hier zou uitroepen of schreeuwen.

Het heeft in eenvoudige juridisch taal iets weg van een assisenproces waar de jury bepaald heeft "schuldig aan moord" maar nog geen (definitieve) strafmaat bepaald heeft.
Het is niet dat de jury alleen nog maar beslist heeft "schuldig" en nog geen strafmaat dat de dader niet bestraft zal worden.
Met de uitspraak van 1 euro provisie schadevergoeding kan je verder procederen om een definitieve schadevergoeding te bekomen.
Er is dus nu een -voorlopige- uitspraak dat er schade en schuld is. De weg om te pleiten over de maat van die schade ligt nu open.
Het idee hierover is dat het weinig geen zin heeft om 2 uur te investeren in pleidooien over de groote van de schade als men nog niet eens weet of het tot schuld dan wel tot onschuld komt.
Bij onschuld kan diegene die om schadevergoeding verzoekt fluiten naar de schadevergoeding die door de onschuldige zou moeten betaald worden wat logisch is.

RR

WindowsXP
Topic Starter

#5 , 08 mar 2012 22:52

Is het misschien mogelijk om eens minder uitroeptekens en vraagtekens te gebruiken. Dat leest echt enorm vervelend en komt roepend over waardoor vele mensen al niet meer geneigd zullen zijn te antwoorden. 't is maar een tip, geen verwijt.
Ok zal er op letten.. omdat jij het "fatsoenlijk" vraagt... :)
Alvorens hier hoog van de toren te komen blazen over iets waar je blijkbaar niets vanaf weet
Klopt.. ik weet er ook niets van,anders zou ik het hier niet vragen hé.. :lol:
Je leest al even duidelijk de krant als de algemene Voorwaarden voor uw lening :mrgreen:
Niet onnozel doen eh jong... :evil:

roderidder

#6 , 08 mar 2012 23:32

Niet onnozel doen eh jong... :evil:
zojuist een avond geluisterd naar professor M. Vansteenkiste van de universiteit van Gent over motivatie met als rode draad "van moeten naar graag doen".

Nu verwacht je als je op het juridischforum een vraag stelt dat er antwoord komt op je vraag.

Wel mijn aanvoelen is dat de motivatie om te antwoorwoorden op Uw vragen hier door de tijd heen bij mij zal weg ebben mocht je niet van houding veranderen.

Het is aan U om erover te waken niet teveel te gaan schelden aan diegene die tijd en energie spendeerd om U een antwoord te geven.

Zelf ga ik ervanuit dat eenieder hier over andere kwaliteiten beschikt dan te focussen op schelden op personen die zich ten aanzien van de vraagsteller zich dienstig hebben opgesteld.

Nu mag ik op mijn beurt aan wat stevige persoonlijke kritiek van U verwachten maar laat het aan U over om nog voldoende moeite op te brengen om op uw vragen te antwoorden.

RR

dieke

#7 , 12 mar 2012 11:30

De bewuste cafébaas uit dit artikel werd onschuldig bevonden. Wat vindt TS dan zo raar aan een eventuele zeer lage schadevergoeding? Ik vind het eerder raar dat er überhaupt iets zou worden toegekend aangezien er geen schuld werd vastgesteld.

roderidder

#8 , 12 mar 2012 12:08

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=I13N5V7P" onclick="window.open(this.href);return false;
"Voor de slag in het aangezicht kreeg de cafébaas zes maanden cel. De advocaat van de burgerlijke partij had 165.000 euro schadevergoeding gevraagd voor de ouders en 40.000 euro voor het liefje. De rechter bracht dat terug naar één euro provisioneel."

of niet onschuldig over de gehele lijn.

RR

WindowsXP
Topic Starter

#9 , 12 mar 2012 13:52

Provisioneel... dus dat is tijdelijk.. boete kan nog komen!

Ps: kom op hey.. hier is wel IEMAND VERMOORDT HE!!! Ik zou niet in de plaats van de nabestaanden van de slachtoffer willen zijn hoor..

dieke

#10 , 12 mar 2012 14:33

Ps: kom op hey.. hier is wel IEMAND VERMOORDT HE!!! Ik zou niet in de plaats van de nabestaanden van de slachtoffer willen zijn hoor..
@roderidder: klopt, hij is dus wel veroordeeld voor die klap, maar dus niet schuldig bevonden aan moord. Ik was hierin niet volledig.

@WindowsXP: Niemand wil in de plaats van de nabestaanden van het slachtoffer zijn, dat lijkt me nogal wiedes. Die emoties op zich willen echter niet zeggen dat het gaat om moord. Soms sterft iemand door een domme samenloop van omstandigheden en is er voor die dood geen rechtstreeks schuldige aan te wijzen. Hoe moeilijk zoiets ook is om te aanvaarden voor de nabestaanden, dat is geen reden om dan maar een hoge schadevergoeding uit te spreken. Als geld iemand kon doen opstaan uit de doden, was mijn bankrekening al lang helemaal leeg.

JPV
Juridisch actief: Ja

#11 , 12 mar 2012 20:05

Er is niemand vermoord (en zeker niet vermoordt), er is wel iemand dood.

WindowsXP
Topic Starter

#12 , 13 mar 2012 00:25

Aan een moderatortje... graag een slotje hier op want dit is een eindeloze discussie hoor............................................

Terug naar “Praat café”