verbreken huurcontract tweede verblijfplaats

koen999
Topic Starter

verbreken huurcontract tweede verblijfplaats

#1 , 07 jun 2007 20:39

ik ben verhuurder en verhuur een huisje als tweede verblijfplaats .

het huurcontract bepaalt dat ik als verhuurder de overeenkomst kan verbreken indien de huurwaarborg niet gestort werd binnen de vijf dagen na ondertekening van het huurcontract.

dat is niet het geval en het is ondertussen al vier weken geleden dat het contarct getekend werd.
ook de provisie voor EGW die voor het begin van elke maand diende gestort te worden is niet betaald tot op heden
ook aan de verplichting het goed te verzekeren tegen brand wordt tot op heden niet voldaan

ik heb de huurder al in gebreke gesteld maar die antwoordt niet.

mag ik de EGW laten afsluiten als de huurder hem niet betaalt om zijn vertrek wat te bespoedigen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jun 2007 16:55

In een huurovereenkomst is het uitdrukkelijk ontbindend beding, krachtens hetwelk de overeenkomst van rechtswege ontbonden is ingeval van foutieve tekortkoming van een partij verboden (artikel 1762bis van het Burgerlijk Wetboek).

U dient zich dus tot de rechter te wending om de ontbinding in het nadeel van de huurder te laten uitspreken. Ondertussen mag u electriciteit enz ... niet laten afsluiten. U loop dan het risico dat de huurder de ontbinding in uw nadeel bekomt.

scorpioen

koen999
Topic Starter

#3 , 08 jun 2007 17:38

ben je zeker dat dat ook zo is voor een tweede verblijfplaats?

ik dacht dat dat alleen gold voor hoofdverblijfplaats of handelshuur, of vergis ik me ?

verder heb ik bij het opmaken van de plaatsbeschrijving uitdrukkelijk genoteerd dat de sleutels onder voorbehoud overhandigd werden van het eerstdaags storten van de huurwaarborg, speelt dat niet in mijn voordeel?

Reclame

Terug naar “Huren”