speciaal voor door justitie bedrogen papa's

leeuwke1969
Topic Starter

speciaal voor door justitie bedrogen papa's

#1 , 05 mar 2012 19:03

Beste,

Ik zoek verhalen van papa's die door justitie in de kou gezet zijn als het om het bezoekrecht/hoederecht van de kinderen gaat. Ik zou die verhalen heel graag horen en allemaal samen brengen en naar voren brengen in het één of andere platform.

Mij is vandaag nog maar eens duidelijk geworden dat je als vader in België geen zeggenschap hebt en maar tweederangs bent. Een papa heeft in België enkel plichten en geen rechten. Dit zou ik aan de kaak willen stellen. Ik heb intussen contact opgenomen met een aantal personen en ik hoop dat zij interesse hebben om dit onderwerp in de belangstelling te brengen. Daarvoor reken ik ook op jullie als papa. Ik verwacht geen wonderen te kunnen bewerkstelligen maar ik hoop dat indien de verhalen verteld worden, er misschien een kans bestaat dat er iets verandert.

Indien jullie geïnteresseerd zijn, kunnen jullie mij een PB sturen en dan zien we hoe we het verder zullen aanpakken. Tips en hulp zijn altijd welkom. Ik speelde al langer met de gedachte iets te doen, maar na vandaag en het vonnis dat mijn man gekregen heeft ivm zijn kinderen kan ik niet langer lijdzaam toezien en wil ik actie ondernemen.

Hopelijk tot hoors,

Groeten

Tattie

#2 , 05 mar 2012 19:38

dag leeuwke..
hier ook een partner die het niet meer kan aanzien maar ja tis nu eenmaal zo...wij verwachten deze week 'ons' vonnis en denk niet dat er wat zal veranderen...(ons hoofddoel was co omzetten naar hoederecht vr ons met gegronde redenen)... wij kunnen maar hopen dat er een dag komt dat het kind inziet waar ze het goed heeft en waar het anders is...
de laatste keer dat het voorkwam (jammer genoeg hadden we hier net ruzie en mocht ik niet mee...) moet het er heftig geweest zijn, want vriend is totaal overstuur teruggekeerd...en nog steeds wilt hij niet zeggen wat er gebeurt is, zelfs niet tegen familie die er vanaf weet... maar na 2 jaar strijden zijn we op, 4000 euro armer en gaan we wrs totaal niks bereikt hebben... de enige troost dat ik heb is als het kind later een puber is het niet zal kunnen zeggen dat we niks ondernomen hebben om het eenbeter leven te geven... want alle documenten zullen hier netjes bewaart worden tot het oud genoeg is om het te begrijpen....en ondertussen ploeteren we verder en erger ik me dood aan alles wat de mama nalaat te doen voor haar kind... *zucht*

leeuwke1969
Topic Starter

#3 , 05 mar 2012 19:50

Misschien hier het verhaal van mijn man.

* 2008 - mijn man en zijn echtgenote gaan uit elkaar

* 2009 - zaak komt voor ivm verblijfsregeling. Krijgt de kinderen afwisselend de zaterdag en de zondag. Ex speelt het vuil want als hij op zaterdag de kinderen gaat afhalen moest het op zondag zijn en omgekeerd. Hij spant een kortgeding in om zijn kinderen meer te zien. Wordt hem toegestaan.

* december 2009 - dochter weigert nog naar de moeder te gaan. Ze wordt bedreigd door de moeder en voelt zich daar niet meer goed.

* januari 2010 - mei 2010 - papa krijgt zijn zoontje niet meer te zien omdat de dochter niet wil terugkeren. Dochter wordt gehoord en toegewezen aan de papa. Zoontje blijft bij de mama maar er wordt een sociaal onderzoek bevolen. Intussen krijgt de dochter psychologische bijstand.

* april 2010 - bevel procureur tot een sociaal onderzoek

* mei 2010 - zoontje wordt door mijn man en ikzelf teruggebracht naar de moeder waar zij mij beschuldigd van ontvoering en mishandeling. Haar vriend probeert tot bij mijn man te komen en duwt mij in de grond. Politie wordt verwittigd maar wij krijgen hen niet te zien. Wij dreigen met comité P. Intussen rijden zij weg en wachten wij op de politie die komt maar geen klacht wil noteren en ons naar onze woonplaats stuurt. In de gemeente waar wij wonen wordt klacht neergelegd wegens opzettelijke slagen en verwondingen. Ik ga naar de dokte want ik heb schaafwonden en kneuzingen. Familielid partner was een toenmalig minister en er werd genoeg gedreigd met deze persoon.

* september 2010- moeder wordt door partner in bijzijn van het zoontje in mekaar geslagen. Zij wordt samen met het zoontje uit de woning gegooid en gaat 's nachts te voet naar haar moeder die een 10-tal km verder woont. Ze gaat klacht gaan neerleggen tegen haar partner. Dat was op donderdag, op zondag was ze opnieuw bij de partner ingetrokken. Er wordt gesproken over drugmisbruik, alcoholmisbruik.....

* december 2010 - eerste gesprek met de justitieassistente

* december 2010 - puberdochter gaat opnieuw op bezoek bij de moeder en bij terugkomst is ze volledig veranderd.

* maart 2011 - uitstel van zitting omdat het onderzoek nog niet is afgerond

* april 2011 - uitstel van zitting omdat het onderzoek nog niet is afgerond

* mei 2011 - zoontje wordt teruggebracht na bezoek aan de papa zoals gevraagd in het vonnis, maar het kind wordt door de partner de toegang tot de woning geweigerd Wij gaan naar de politiezone van waar de moeder woont en doen melding. Het zoontje wordt door ons meegenomen naar huis. Er wordt contact opgenomen met de justitieassistente die op maandag langskomt. Zoontje verteld zijn verhaal en verwoordt zijn angst ten opzichte van de partner van de moeder. Hij verklaart dat hij veel liever bij ons zou blijven. Wij moeten volgens de justitieassistente handelen in het welzijn van het kind. We doen melding in onze woonplaats van een POS en laten hem bij ons. Pas op donderdag komt de moeder hem ophalen. Dochter is intussen weer ingetrokken bij de moeder want daar mag alles. Toen was nog maar pas 15 jaar, werkte weekends in een café tot 's morgens vroeg, had een vriendje van 24 jaar. Moeder meldt zich aan op een datingsite met een foto van haar minderjarige dochter en ga zo maar door....

* mei 2011 - bezoek van de justitieassitente met de belofte van een verslag eind diezelfde week

* mei 2011 - uitstel van zitting omdat het verslag nog niet ter griffie ligt

* juni 2011 - uitstel van zitting omdat het verslag nog niet ter griffie ligt

NIEUWE ZITTING - september 2011 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

* september 2011 - uitstel van zitting omdat het verslag nog niet ter griffie ligt

* oktober 2011 - uitstel van zitting omdat het verslag nog niet ter griffie ligt

* november 2011 - eureka verslag was er, maar zo vaag dat er een politioneel onderzoek bevolen werd. Zitting uitgesteld. In het verslag staat niets vermeld van wat het zoontje heeft verteld of wat er die zondag is gebeurd. Advocaat tegenpartij is stafhouder geweest in het arrondissement van justitieassistente.......

* december 2011- politioneel verslag was er, zaak werd gepleit. vonnis 9 januari 2012. Niets melding partnergeweld, niets melding problematische opvoedingssituatie, niets melding van de bedreigingen en stalken en niet nakomen bezoekrecht.

* december 2011 - partner ex moet correctioneel voorkomen wordt veroordeeld wegens opzettelijk slagen en verwondingen.

* intussen 20 januari en nog steeds geen vonnis.........

* 20 januari - brief ontvangen van de rechtbank. Debatten worden heropend op 6 februari want ze vinden de synthesebesluiten van onze advocaat nergens terug....

* 6 februari - zaak werd heropend. Advocaat heeft nogmaals gepleit. Uitspraak 27 februari

* 22 februari - bezoek van hoofdinspecteur politiezone H. Opdracht van parket O. voor bijkomend onderzoek. Mijn echtgenoot moet op 25/02 naar bureau voor verhoor.

* 25 februari - echtgenoot gaat voor verhoor naar de politie. Geen idee waarom het van parket O. komt terwijl zaak in D. behandeld wordt. Echtgenoot wordt verhoord in Cat. I als getuige/slachtoffer, burgerlijk verantwoordelijke ivm POS van kinderen X en Y. Zou nu de jeugdrechtbank van O zijn die de zaak verder onderzoekt, maar weten nog geen nieuws

* 5 maart - vonnis is er. Papa krijgt zijn kinderen nog minder te zien. Moeder heeft zoontje zonder overleg ingeschreven op zaterdag in muziekschool en tekenschool. Wij wonen 70 km ver en zijn door de rechtbank verplicht om hem te brengen. Indien we dit niet kunnen mogen wij hem maar ophalen de zaterdag om 15u. Dit wil zeggen dat wij niets kunnen plannen en wij in een weekend 420 km moeten rijden... op vrijdag heen en terug, op zaterdag heen en terug en op zondag heen en terug. Familielid partner ex is opnieuw minister...

Reclame

leeuwke1969
Topic Starter

#4 , 05 mar 2012 19:56

dag leeuwke..
hier ook een partner die het niet meer kan aanzien maar ja tis nu eenmaal zo...wij verwachten deze week 'ons' vonnis en denk niet dat er wat zal veranderen...(ons hoofddoel was co omzetten naar hoederecht vr ons met gegronde redenen)... wij kunnen maar hopen dat er een dag komt dat het kind inziet waar ze het goed heeft en waar het anders is...
de laatste keer dat het voorkwam (jammer genoeg hadden we hier net ruzie en mocht ik niet mee...) moet het er heftig geweest zijn, want vriend is totaal overstuur teruggekeerd...en nog steeds wilt hij niet zeggen wat er gebeurt is, zelfs niet tegen familie die er vanaf weet... maar na 2 jaar strijden zijn we op, 4000 euro armer en gaan we wrs totaal niks bereikt hebben... de enige troost dat ik heb is als het kind later een puber is het niet zal kunnen zeggen dat we niks ondernomen hebben om het eenbeter leven te geven... want alle documenten zullen hier netjes bewaart worden tot het oud genoeg is om het te begrijpen....en ondertussen ploeteren we verder en erger ik me dood aan alles wat de mama nalaat te doen voor haar kind... *zucht*
Ik weet het Tattie, het is schrijnend. Mijn man is onderweg voor het werk en ik heb het hem nog niet durven vertellen. Bij ons is het zelfs zo dat de moeder niet wil dat mijn kinderen en het zoontje samen de weekends doorbrengen. Wij zijn een NSG maar zijn nooit samen.... Waarom ze het dan toestaat dat de vakanties wel mogen is ons een raadsel. Maar ze staat er niet bij stil dat ze niet alleen ons straft, maar in de eerste plaats haar zoontje enkel en alleen om de papa te tergen. Mijn man is op, moe van zich constant zorgen te maken. Er wordt over niets anders meer gesproken. We hadden nog een beetje hoop maar die is de grond in geboord. Daarom zou ik aan de alarmbel wil trekken, dat dit zo niet verder kan. We zien wel wat er gebeurd....

ovan

#5 , 05 mar 2012 23:11

...
Ik zoek verhalen van papa's die door justitie in de kou gezet zijn als het om het bezoekrecht/hoederecht van de kinderen gaat. Ik zou die verhalen heel graag horen en allemaal samen brengen en naar voren brengen in het één of andere platform. ....
Fijn initiatief, je hebt een mensenleven nodig om al die verhalen naar voor te brengen. Laat maar weten hoe het verloopt. Op mijn support kan je rekenen.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

ovan

#6 , 05 mar 2012 23:14

* 2008 - mijn man en zijn echtgenote gaan uit elkaar....
.......
2012
* 5 maart - vonnis is er. Papa krijgt zijn kinderen nog minder te zien. ...
En wie is er nu echt verantwoordelijk voor de "miserie"?
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

leeuwke1969
Topic Starter

#7 , 06 mar 2012 07:02

* 2008 - mijn man en zijn echtgenote gaan uit elkaar....
.......
2012
* 5 maart - vonnis is er. Papa krijgt zijn kinderen nog minder te zien. ...
En wie is er nu echt verantwoordelijk voor de "miserie"?
In principe de ouders door uit elkaar te gaan. Maar als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer en dan is het de verantwoordelijkheid van de ouders om tot een zo goed mogelijke oplossing te komen. Maar wat als één van de partijen tegenwerkt en alles in het werk stelt om het de ander zo moeilijk mogelijk te maken ? Wie is dan de schuldige ?? In het geval van mijn man...de moeder is hier de schuldige....

ovan

#8 , 06 mar 2012 07:32

Mensen hebben altijd al ruzie gemaakt, gevochten, ... MAAR waar is er, in het kader van de zorg van de kinderen, één plaats waar er een voedingsbodem is voor vechten? Waar alles juist wordt opgepept, waar je zelfs verplicht wordt om te vechten en waar ze het zelfs leuk vinden, door één partij de wapens in de handen te steken, voldoende tijd te geven en de andere partij machteloos zetten....de Romeinen kickten er al op... vandaag zijn het nog steeds dezelfde soort mensen die "die spelen" ORGANISEREN!
Mijn handtekening spreekt voor zich niet?

lucgescheiden

#9 , 06 mar 2012 16:54

Het belangrijkste verschil met de tijd van de Romeinen is de wetgeving.

Waar rechterbanken heden dienen te vonnissen volgens wetten die door vrouwenbewegingen werden opgesteld, was dit toen wel lichtjes anders.

Als vrije Romein moest je al een eed verbreken, om nogmaar het risico te lopen veroordeeld te worden, en
dan bestond er mss een waterkansje dat je de arena belandde.

Als vrije Belg word je; heden, door de persoon die haar eed verbreekt, onmiddellijk de arena in gesmeten, en
je veroordeling volgt later wel automatisch.

Waar zelfs de nuances van een Brutus niet meer worden getollereerd, kan je dan de vraag stellen; waar die goeie ouwe tijd is gebleven?
Waar een doordeweeks bestek van 40 stuks, je een lange en dure lijdensweg doorheen rechtbanken konden besparen... :-)
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos

#10 , 06 mar 2012 17:09

[Aangezien er geen advies door TS wordt gesteld verhuis ik deze thread naar het praatcafé: Vandebos]

Lucke

#11 , 06 mar 2012 18:27

Ben er nog steeds van overtuigd.... enige 'tijdelijke' remedie is om HARD naar voren te komen in de pers.
Desnoods met naam en toenaam.

Zie naar wat er met de politiezone Hasselt is gebeurd.... en geloof me, de jeugdrechtbank Hasselt is niet anders!!!

leeuwke1969
Topic Starter

#12 , 06 mar 2012 23:47

Ben er nog steeds van overtuigd.... enige 'tijdelijke' remedie is om HARD naar voren te komen in de pers.
Desnoods met naam en toenaam.

Zie naar wat er met de politiezone Hasselt is gebeurd.... en geloof me, de jeugdrechtbank Hasselt is niet anders!!!
Ik wil geen 'tijdelijke' remedie, ik wil een permanente oplossing. Geen pleister op de wonde en niet met een kluitje in het riet weggestuurd worden. Het zal geen gemakkelijke opdracht zijn, maar ik wil het er op wagen. Als niemand reageert dan zal er ook niets veranderen.

eylis

#13 , 07 mar 2012 09:07

leeuwke, om te beginnen zijn bezoekrecht en hoederecht geschrapt in de huidige wetgeving. En worden in de huidige wetsartikelen volgende termen gebruikt: (standaard wettelijk) co-ouderschap, omgangsrecht en verblijfsregeling....

Tattie

#14 , 07 mar 2012 17:27

eylis, sinds wanneer is dat? want ikzelf heb voor mijn zoon het exclusieve hoederecht, vader bezoekrecht waar hij al 8 jaar geen gebruik van maakt...en eerlijk? ben er niet rouwig om als ik zie wat we al allemaal meemaakten met de dochter nu....
we wachten nog steeds op vonnis... vind het raar want ze zijn laat....vorige woensdag uitspraak, dan heeft de advocaat dat vrijdag en wij de maandag...zo was het al altijd...nu zijn we week verder en advocaat heeft nog altijd nisk....ofwel is het terug uitgesteld...mn vriend weigert nog altijd iets te zeggen en me de definitieve conclusies te laten lezen :( ... advocaat moet me nog bellen voor andere zaak en dan vraag ik hem kortweg wat er daar gebeurt is in de rechtbank......

zoals mn papa het gisteren verwoorde... zolang beide partijen niet overeenkomen (en in ons geval) de moeder niet inziet dat haar kind het beste af zou zijn bij ons zullen de problemen zich blijven opstapelen en blijft het kind het slachtoffer...
tot hoors!

Lucke

#15 , 07 mar 2012 18:48

Hoi Tattie,

Zie antwoord op dezelfde vraag van jou in het forum 'exclusief ouderlijk gezag':
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=36092" onclick="window.open(this.href);return false;

Wetgeving betreffende co-ouderschap gewijzigd sinds 18 juli 2006.
http://www.elfri.be/ouderlijk-gezag" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Praat café”