Hallo VandebosVerhuurder aangetekend hiervan nogmaals op de hoogte brengen aangezien er niets gebeurt en hem verzoeken om dit probleem binnen de 10 kalenderdagen na kennisname aan te laten pakken aangezien u anders zelf verdere stappen zal dienen te ondernemen en de kosten op hem te verhalen.
Dat is misschien zo.U dient de eigenaar eerst de gelegenheid te geven het probleem aan zijn apparatuur te verhelpen. Door middel van een formeel aangetekend schrijven geeft u deze officieel kennis van het probleem en een termijn waarin deze zelf de kans heeft deze dringende herstelling aan te pakken. Verzaakt hij aan deze termijn, wel dan kan u, gelet op de ingebrekestelling, zelf het nodige laten verrichten om je rechten te vrijwaren en je te beschermen tegen onnodige kosten.
In het schrijven neem u dan ook best op dat dit schrijven geldt als enige ingebrekestelling indien de reparatie niet binnen de gestelde periode wordt verricht.
Die tip had ik ook al gekregen van een elektromonteur. Met alle stoppen naar beneden draait de meter veder dan wel langzamer maar toch de meter draait terwijl hij stil hoort te staan als alle stoppen naar beneden zijn.Om zoiets degelijk te kunnen nazien, moet je AL uw eigen toestellen uitschakelen, en de snoeren uit de stopkontakten trekken, dit om ook eventueel sluikverbruikt te voorkomen. Doe dit bvb juist voor je s'morgens naar je werk gaat. Noteer dan de stand op de meter. Doe dit opnieuw s'avonds bij thuiskomst. Is er dan een groot versdchil, dan scheelt er iets, en wordt er mogelijks illegaal stroom na uw meter afgetapt.
Zo ver ik weet mag ik geen elektromonteur bestellen. Omdat het hierbij handelt om een tussen meter ben ik niet gemachtigd en ook zonder toestemming van de verhuurder mag er niemand aan de meter zitten noch de stoppen kast uit elkaar halen. Ik had het al eerder aan gegeven dat ik aan me verhuurder gevraagd of ik een elektromonteur mocht bellen om er naar te laten kijken dat weigerde me verhuurder.Laat uw elektrieker het elektrisch bord eens demonteren en zien of er draden zijn die niet via uw zekeringen lopen, maar naar ergens anders. stel je dit vast, neem dan zeker foto's en lek onmiddelijk klacht neer bij de politie, dus nog voor het bord terug wordt hersteld.
Daar heeft hij waarschijnlijk zijn redenen voor (FRAUDE die hij niet wil laten uitkomen)[ ik aan me verhuurder gevraagd of ik een elektromonteur mocht bellen om er naar te laten kijken dat weigerde me verhuurder.
Ik heb dag en nacht tarief. Om 22:00 schakelt de meter normaal automatisch om naar nacht stroom. In de weekenden moet ik dat handmatig doen dat is een knop om zetten in de stoppen kast.Nachttarief? Indien je een gewone tussenmeter (1 schijf) hebt, kan je toch geen onderscheid maken tussen dag en nacht? Indien je geen nachtstroom hebt is dat dan ook in het weekend zo? Hoe verrekend de huisbaas dit?
De verhuurder kan je inderdaad niet verbieden om in het bord vb. zekeringen af te zetten (vb. omdat er een stopcontact dient vervangen te worden).
Borden worden inderdaad niet verzegeld (verzegeling is enkel op teller van nutsbedrijf en ingangsdifferentieel op hoofdbord).
In elk bord dient een bordenschema aanwezig te zijn met de aangesloten kringen en situatieschets (plaats vd lichtpunten, stopcontacten enz).
Is de installatie wel reglementair?
Mijn meter hangt precies naast zijn meter (hoofd meter) in zijn melk hok.Verdeelmaatschappij eens laten komen die kunnen zeggen welke meter(s) van hen is.
Of de installatie wettelijk is.
U mist zo de voordelen van een 'gebruiker'.
Mogelijk zijn er aansluitingen die niet door u gebruikt werden.
Zo ken ik een zaak waar de ganse kelder, gang, CV EN de achterliggende garages op rekening stonden van een huurder ( was vroeger in gebruik van de eigenaar). Na 10 jaar werd elektriciteit in dat gedeelte van pand vernieuwd en toen bleek er plots geen stroom meer te zijn.
Oeps foutje van de eigenaar had dat vergeten te zeggen.