Niet akkoord met definitieve oplevering

tommyvlaming
Topic Starter

Niet akkoord met definitieve oplevering

#1 , 02 mar 2012 10:16

Dag allen !

We hebben bijna een jaar geleden een nieuwbouw sleutel op de deur gekocht.
Bij de eerste oplevering en de weken erna hebben we punten doorgegeven die niet in orde waren (vochtschade etc) ook aangetekend verstuurd maar de aannemer doet er niets mee.

Telefonisch zegt hij wel dat alles in orde komt maar uiteindelijk gebeurt er niets.

Binnen 2 weken is de definitieve oplevering maar deze wordt blijkbaar automatisch goedgekeurd.

Wat gebeurt er als ik een aangetekende stuur waarin staat dat we niet akkoord gaan met de definitieve oplevering als de punten niet in orde zijn ? wat gebeurt er voor mij persoonlijk dan ? zit ik dan nog wel rechtmatig in een huis ?

bedankt !!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 mar 2012 11:36

Ik vrees dat uw aannemer niet zal bewegen zonder een schrijven van een advocaat. Klassiek scenario bij een bepaald soort aannemer.

j.demoor

#3 , 04 mar 2012 10:30

“Art.2.§ 1...Zowel de voorlopige als de eindoplevering van de werken wordt slechts bewezen door een schriftelijke en tegensprekelijk tussen partijen opgemaakte akte. De weigering om tot de oplevering over te gaan wordt samen met de redenen waarop zij steunt ter kennis van de verkoper of aannemer gebracht bij een ter post aangetekende brief. § 2. ...De koper of de opdrachtgever wordt vermoed de werken voorlopig of definitief, naargelang van het geval, te aanvaarden, indien hij het geschreven verzoek van de verkoper of aannemer, de oplevering op een gestelde datum te doen, zonder gevolg heeft gelaten EN indien hij binnen vijftien dagen nadat hij door de verkoper of aannemer daartoe bij deurwaarders-exploot werd aangemaand, op de daarin gestelde datum, voor de oplevering niet verschenen is...”(21 OKTOBER 1971. - Koninklijk besluit houdende uitvoering van de wet van 9 juli 1971).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Kopen”