Week is maandag tot zondag
Antwoord van j.demoor in 2008:
“I.S.O.(=Organization for Standardization)-aanbeveling overgenomen in NEN2772 Nummering van weken(1972)
maandag=eerste dag van de week
eerste week van het jaar=deze die minstens vier dagen van dat jaar bevat”
Uit Grote Winkler Prins Encyclopedie,Deel 24,Brussel Elsevier.(Zie ook ISO 8601)
Als de eerste week van het jaar=deze die minstens vier dagen van dat jaar bevat,dan leid IK hieruit af dat de eerste week van een maand=deze die minstens vier dagen van die maand bevat.DESNOODS zal u een definitie moeten laten opnemen in uw vonnis.
Elke week heeft een nummer van een tot 5x...
Als in week y een dag van juli valt is dat de eerste week dus zoals dit jaar de 1/7/2012....
Wat ik wel weet is toen ik eens een jeugdrechter opbelde met soortgelijke vraag om meer info kreeg ik het deksel op mijn neus.
De eerste was toen een dinsdag.... vonnis was tijdens de eerste periode schoolvakantie.... dus ik vroeg of dat dan van het einde van de schooldag vrijdag was ... (maandag geen school).
Mis dus: " de schoolvakantie, mijnheer y begint OP dinsdag 1 juli .. hebt u dat niet geleerd? goedendag nog....
lees onderstaande site .... mogelijk kan je zelf tot een vergelijk komen :
http://www.familie-recht.be/index.php/b ... gangsrecht" onclick="window.open(this.href);return false;
PS of eens vragen aan iemand van de sociale dienst jeugdbrigade politie of justitiehuis mogelijk kunnen die een correct antwoord geven.