Onlang bestelde ik een 2dehand wagen waar reeds 150.000 km opstonden en heb deze ineens betaald. Dan bleek dat ik er nog een paar weken op mocht wachten (omdat ze de papieren kwijt waren), hier had ik opzich niet echt problemen mee.
na een aantal dagen kreeg ik telefoon dat de distributieriem vervangen moest worden, dit moest normaal gebeuren na 90.000km ( zei de garagist zelf)
Nu bleek ineens dat de kost ervan ook door gerekend werd naar mij. Is dit geen verborgen gebrek?
Nu heb ik 2 facturen gehad
??n met datum 24/04/07 van 700 euro voor de riem(terwijl ik nog geen meter had gereden)
en van 04/05/07 7900 euro(de oorspronkelijke verkoopprijs, toen ik hem eindelijk kreeg) Moet de garagist normaal de wagen niet volledig inorde maken voor hij hem verkoopt? zeker terwijl hij wist dat het moest vervangen worden? Of op zijn minst het vermelden? ( was zogezegd volledig inorde) en niet achteraf terwijl mijn lening enz rond is? Nu is mijn vraag of de garagist kan eisen dat ik dit betaal, aangezien de hersteldatum is vanvoor de factuur van de wagen zelf,
ik heb trouwens een blad ondertekent bij de bestelbon dat hij volledig inorde zou zijn.
Aangezien de datum van de herstelfactuur van voor de aankoopactuur is ? is het dan wel mijn kost? het was toen nieteens mijn auto!
Zo kan ik ook een computer verkopen en achteraf zeggen " ja de kabels moet u wel nog betalen"