Beste,
Ik ben verhuurder en stelde een overeenkomst op ter beeindiging van de huur/verhuur. We ondertekende dit beide.
De regeling van het bezoekrecht voor kandidaat huurders werd opgenomen. Ik stel vast dat mijn huurder zich hier niet aan houdt. (De persoon stelt dat ik maar moet bellen als er een kandidaat huurder af komt. Ik heb per telefoon gesteld dat ik me wens te houden aan de onderling afgesproken bezoek uren en dagen). Mijn huurder heeft het pand reeds verlaten maar behoud het huurrecht en sluit het pand af. Ondanks mijn telefonisch verzoek blijf ik vaststellen dat de deur van het appartement gesloten blijft tijdens de afgesproken tijdstippen.
Twee vragen:
1. Is de onderstaande overeenkomst rechtsgeldig?
2. Ik kan kandidaat huurders het goed niet laten zien en miste zo al enkele potentiele geinteresseerden, wat kan ik hiertegen doen?
Alvast dank
J
Hier overeenkomst op die we beide hebben getekend:
Plaats, dag maand 2007
Betreft: Einde huurovereenkomst tussen verhuurderX en huuurder Y.
Betreffende volgend verhuurde goed: Xe verdieping te x, 0000 Xxxx.
Einde overeenkomst
Hierbij komen huurder en verhuurder overeen dat bestaande verhuurovereenkomst in onderling akkoord eindigd op 30 juni 2007. De huurder komt overeen en bevestigd dat zij de laatste maand (juni) twee maand huur zal betalen bij aanvang van de maand. De verhuurder komt overeen en bevestigd dat dit voor hem voldoet ter vervanging is van de wettelijk voorziene opzegbepalingen.
Bezichtiging kandidaat huurders
Huurder en verhuurder komen overeen dat het verhuurde goed vanaf heden tot aan het einde van de overeenkomst wekelijks toegankelijk zal zijn voor kandidaat huurders (steeds begeleid van verhuurder) op volgende dagen en uren:
Dinsdag 19u ? 21u
Vrijdag 18u - 20u
Zaterdag 10u ? 12u & 18u ? 20u
Voor akkoord,
De verhuurder: XXX De huurder: YYY