Sinds een jaar is de eenmanszaak van mijn partner failliet gegaan. Er is dan na het neerleggen van de boeken een curator thuis langsgeweest, samen met een rechter-commissaris. Er waren ook twee mannen bij die de inboedel opschreven.
Met de curator is dan afgesproken dat we hem elke maand 150 euro storten, en dat wij bericht zouden krijgen hoeveel de inboedel zou bedragen om het terug te kopen.
Ondertussen zijn we bijna een jaar later, en hebben we nog steeds geen bericht gehad ivm de inboedel.
Wel stuurde de curator onlangs een dreigende mail, waarin stond dat hij binnen de 10 dagen een deurwaarder zou sturen om de inboedel op te halen, indien we niet snel werk maakten van de betaling ervan.
Wij hebben dan terug gemaild om hem te laten weten dat we helemaal niets afwisten van de inboedel, en hebben aangedrongen op een onderhoud.
Tijdens het gesprek bleek dat de firma die de schatting van de inboedel doet, deze lijst kwijt is. Als we een correct bedrag willen, moeten ze opnieuw langskomen om alles op te schrijven. De curator stelde voor om 3000 euro te betalen, maar dit vinden wij veel te veel.
Er zijn trouwens ook spullen opgeschreven die van mij zijn, en waar ik ook een factuur van heb. Ik heb geen enkele binding gehad met de zaak van mijn partner, dus weten we niet of ze dit alles ook aanrekenen.
Wat kunnen we doen om dit toch eerlijk te laten verlopen? De curator is niet bereid om de prijs te minderen.
Verder horen wij ook helemaal niets van hem, ondanks het feit dat we hem toch maandelijks 150 euro betalen.
Hij zegt ook dat we niet in aanmerking komen voor een vervroegde verschoning, omdat onze zaak nog lopende is. Toch hebben we in de wetgeving gelezen dat men na 6 maanden een aanvraag kan indienen.
Wij weten niet waar we terecht kunnen met deze vragen, want we willen erop letten dat we de curator niet tegen de borst stoten.
Bedankt.