Directrice is met deze verder gekregen info meer dan haar boekje te buiten gegaan.
Het onder dwang ( want dat is het in feite) laten openen van een account is ook nog een inbreuk op de privacy.
Los van de inbreuk binnendringen in computergegevens onder dwang en misbruik van gezag.
In principe kan een school zelfs niet de schoolaccount van een leerling zomaar controleren.
Directrice had ofwel met politie ofwel met parket contact moeten opnemen. Zijzelf heeft nog het recht noch de bevoegdheid.
Enige uit deze actie voortgekomen 'bewijs' is onwettig en kan en mag niet gebruikt worden in eender welke procedure.
Ook niet in een tuchtprocedure.
Wat de grond van de feiten betreft 'ALS' dat er inderdaad 'bepaalde' uitspraken, gegevens stonden inzake een leerkracht EN dan had het via een publieke bron bekend moeten worden dan hat men de wettelijke weg moeten bewandelen.
In arrondissement Antwerpen bestaan net om die reden een protocol tussen een aantal scholen en het parket. Men kan zo steeds zeer kort op de bal spelen. Wat daar dan ook gebeurd.
Mocht het een strafrechtelijk vervolgbaar feit betreffen ( we spreken hier wel nog altijd van minderjarigen) dan is het nog steeds een magistraat die dikwijls na ruggespraak met school en politie de zaak terug geeft aan de opvoedkundige diensten om daar de nodige sancties of maatregelen voor te treffen.
Dus gezien hier de rechten van de minderjarige ernstig geschonden zijn denk ik dat het voor de school beter zou zijn iets aan de onderliggende problemen te doen dan een tuchtzaak voor de klassenraad .
Als ik van de klassenraad zou zijn ..... ik zou er mijn handen van afhouden.
Als ik van de ouders zou zijn .... wie is de voorzitter van de raad van bestuur? daar eens me praten.... indien geen gehoor .... een advocaat ....
Hopelijk mag Mevrouw directrice niet op verplicht bezoek bij een magistraat voor deze feiten.
Nog vergeten gelet op de Salduz wetgeving heeft ze wel direct recht op een 20' durend onderhoud met een advocaat ALVORENS ze door de politie zal gehoord worden.
Een recht dat ze volledig ontzegd heeft aan haar leerling.
Ps Ik hoop dat de paswoorden ondertussen gewijzigd zijn?
http://www.antwerpen.be/eCache/OND/80/2 ... IzMTk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.infozone.be/fiches/ant/5345.htm" onclick="window.open(this.href);return false;