groot geschil met ex-huurders van huis dat we gekocht hebben

JohnD

Re: groot geschil met ex-huurders van huis dat we gekocht he

#31 , 07 feb 2012 18:21

Het echte einde is pas voor een beroep in 1ste aanleg. In dit gevel is er nog maar enkel een verzoeningsprocedure geweest. Vrederechters knoeien er maar wat op los dat is al dikwijls bewezen zowel door verhuurders als door huurders, en oordelen volledig verschillend afhangend in welk kanton ze hun baronie hebben staan. Ditmaal heeft verhuurder gelijk gegeven. Maar in een ander kanton zou dezelfde vrederechter volledig anders kunnen oordelen. Heb dat toch ook moeten ondervinden hoe die VR's er maar wat op los oordelen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#32 , 07 feb 2012 18:50

In verzoening hebben beide partijen zich akkoord verklaard. Dat akkoord heeft kracht van vonnis. Beide partijen hebben een maand om het aan te vechten... Huurders zullen het wel moeilijk hebben om te verklaren waarom ze niet meer met zichzelf akkoord gaan.

JohnD

#33 , 07 feb 2012 22:14

Uiteraard dat klopt maar ik neem aan dat hier de huurders toch maar weinig zin hadden in een procedure en volgens wat ik in de laatste post van TS lees toch stevig gewaarschuwd waren door een vooringenomen VR. Zo'n uitspraken en ik quoteer de TS "De rechter heeft ons over de hele lijn gelijk gegeven en de huurders duidelijk gemaakt dat zij bij een eventuele zaak voor het vredegerecht geen schijn van kans maken." dat doet een VR toch niet in een verzoeniongsprocedure nl. al op voorhand zoiets zeggen !!!! Het fijne zullen we nooit weten en ik zou me als huurder ook nooit zo gedragen als de huurder die hier door de TS beschreven werd. Maar voor zover ik me nog herinner van deze thread werden er door de verhuurder toch een aantal zaken als volledig normaal beschouwd terwijl juist het tegenovergestelde het geval was. Ik heb daar dan ook naar verwezen in mijn posts in dit geval. Case closed wegens geen procedure zou ik zeggen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Tgolske
Topic Starter

#34 , 10 feb 2012 14:07

De huurders wisten maar al te goed dat ze niet in hun recht waren EN dat we hen veel geld hadden kunnen afhandig maken als we tot een reële waardederving zouden zijn gekomen.
Scheer niet alles over één kam John, sommige huurders (of verhuurders) zijn gewoon slecht.

Ik ben menselijk geweest tot het eind. Ik had evengoed kunnen eisen dat AL mijn schade werd vergoedt. Ik heb zelfs geen interest gevraagd voor het dikke jaar dat ik achter mijn geld kon fluiten. Ik wou enkel dat de afspraken die waren gemaakt bij het verlaten van de woning werden gerespecteerd. Het feit dat ik eerst de verzoening heb ingediend was omdat ik hoopte op een onderling akkoord olv de VR, en dat is me dus gelukt. De foto's en verklaring van mevrouw waren voldoende om in te zien wat er echt gebeurd is. Meneer heeft zich verdacht stil gehouden en was er als de kippen bij om te tekenen.

Deze huurders wil geen enkele verhuurder in huis, neem het maar van mij aan! En dit zal me ook geen twee keer overkomen!

DL

Terug naar “Kopen”