Misleidende reclame folder

blue1ne
Topic Starter

Misleidende reclame folder

#1 , 28 jan 2012 11:49

Daar begint de pret!In hun laatste folder stond de 'bon' lovers only voor €19.95.De eerste dag van de folder direct naar X, maar volgens de medewerkers was dit item al uitverkocht??? Een mailtje gestuurd naar het hoofdbureau waar ik een mail terug kreeg dat dit item ingehouden werd omdat de prijs niet klopte, nl. €49.95 en later dit artikel terug in de rekken kwam met de nieuwe prijs. Kan dit zo maar? Alvast bedankt.

[Opgepast met namen bedrijven:Vandebos]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 28 jan 2012 11:52

er staat 9/10 in de folder onder voorbehoud van drukfouten
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Drone

#3 , 28 jan 2012 12:38

als er drukfouten zijn gemaakt moet dat duidelijk uithangen op de plaats zelf in de winkel of aan de ingang.

als er niets uithangt hebt ge in theorie 'recht' op het artikel aan de prijs in de folder, hoe kan anders de klant weten dat er een drukfout is gebeurd . . .

Reclame

bartvdv

#4 , 28 jan 2012 12:44

Tenzij de prijs echt teveel afwijkt, en de klant zou kunnen veronderstellen dat de prijs niet kan kloppen. De vermelding 'drukfouten' is in dit geval ruim voldoende.

Drone

#5 , 28 jan 2012 18:19

het "probleem" is dat veel mensen de boxen wel kennen, maar alleen van naam en niet de prijzen.

ik weet dat er sommige duur kunnen zijn, maar ik woon recht over 1 van die winkels en passeer daar wel eens, maar voor de gewone mens die dat dan ziet staan in de folder . . .

Terug naar “Consumenten Koop”