bevindt zich in een nogal lastig pakket.
10 jaar geleden is ze samen met haar ( nu volwassen) kinderen ingetrokken bij een man in zijn koophuis.
beide hebben moeten tekenen op het gemeentehuis,dat zij een nieuwe inwoonster werd in H.
deden ze dat niet,dan mocht ze zich niet vestigen in dr nieuwe woonplaats.
nu gaat de relatie zeer slecht,en heeft de man geopperd dat het maar beter is om ieder op zich zelf te gaan wonen.
hij blijft dus in zn eigen woning,en mn vriendin moet maar een ander huis gaan zoeken.
mijn vriendin houdt haar poot stijf en zegt: het is niet mijn keus om hier weg te gaan..jij wilt dat,dus dan zoek jij ook maar mooi een huis met alles erop en eraan voor mij.
alleen,daar hebben beide geen geld voor.
nu heeft hij al informatie bij een advocaat ingewonnen,maar heeft daar verder niets tegen mijn vriendin over gezegt.
ik heb haar vandaag ook aangeraden van..ga eens op onderzoek uit naar wat je eventuele rechten zijn.
want stel dat ze van dr werk thuis komt en dr zitten opeens allemaal nieuwe sloten in de deuren.! wat dan?
kan het voor haar dan zomaar zijn (omdat het zijn koophuis) is,dat ze dan op straat staat?
ondanks aandringen van mn vriendin,wilde hij ook nooit een samenlevings contract aangaan,dus dat is er ook niet.
weet iemand hier misschien iets van informatie over?
over het hoe en wat ze misschien al kan gaan doen..ze gaat zo wie zo info halen al bij een advocaat