Mijn vraag is: Beste Meesters , Onze boot een sea ray 240 sundeck (8,02 m x 2.59 m) en weegt 2,123 kg dus is nog net trailerbaar. Wij hebben de boot nu 3 jaar en komt vanuit Nederland (Amsterdam). Wat is er gebeurd : De boot werd vervoerd door de eigenaar van de haven die de boot van de winterberging naar de haven bracht. de boot werd vervoerd met onze eigen trailer (dubbel-as en geremd ). Tijdens het vervoer zijn er 2 wielen (1langs elke zijde) losgeraakt of afgebroken (dit beweerd de haveneigenaar). Nu gaat het er om wie moet de kosten betalen om de schade te laten maken ? De haveneigenaar beweerd dat wij de kosten moeten betalen. Hij vertelde ons dat de 2 wielen waren afgebroken tijdens het veroer , dit hebben ze pas bij aankomst gemerkt. En zijn dan terug gekeerd om de wielen te zoeken. het gaat om een aftand van om en bij de 10 km (van winterberging naar haven). Als je op deze afstand 2 wielen moet zoeken lijkt het mij bijna onmogelijk en zeker als ze dan in een beek lagen wat hij beweerde. Ook weegt de boot 2,123 kg als er 2 wielen afbreken zal je het wel voelen dat hij onstabieler wordt en ook is de trailer geremd
Ik hoop dat jullie raad hebben met wat ik moet doen.