mogelijk scenario voor maandag 30/01
Ik wandel met mijn 2 flinke gehoorzame honden (aan de leiband) tot aan het stakerspiket en spreek hen vriendelijk toe:
Goedemorgen, Ik heb respect en begrip voor uw beslissing gebruik te maken van uw stakingsrecht.
Ik heb beslist geen gebruik te maken van mijn stakingsrecht en wel te werken vandaag.
Wil u zo vriendelijk zijn mij door te laten zodat ik van mijn recht gebruik kan maken.
... vermoedelijk verbale reacties, maar geen opening in de mensenrij....
Dus spreek ik nogmaals vriendelijk de rij toe, ditmaal met met mijn GSMetje zichtbaar in de hand in opnamemodus:
Ik heb u vriendelijk gevraagd mij door te laten naar mijn werkomgeving. U blijft mij dit beletten.
Mijn honden zijn vriendelijk en lopen mee aan de leiband. Zij vallen niet aan.
Zij zijn wel opgeleid om mijn lichamelijke integriteit te beveiligen en te verzekeren. Zodra iemand of iets mij fysiek bedreigt en lijfelijk behindert om bijvoorbeeld mijn weg te vervolgen, zullen zij dit obstakel neutraliseren.
Ik ga nu rustig voorwaarts stappen en ik vraag u dat u nu 1 meter afstand van mij neemt, niet meer schreeuwt en plotse bewegingen maakt in mijn richting, zodat mijn honden uw gedrag niet interpreteren als hinderend, agressief of gevaarlijk.
Mag ik mijn weg vervolgen?
PS: mijn honden bijten niet, maar boksen obstakels omver