kopen met immo kantoor

chantal056
Topic Starter

kopen met immo kantoor

#1 , 22 mei 2007 12:09

mijn ouders willen een appartement kopen bij een immo kantoor. het probleem is nu dat er twee kopers zijn voor de vraagprijs van 150.000 euro. nu vraagt het immo kantoor aan mijn ouders om een omslag af te geven aan de huidige eigenaar met hun biedprijs ( dus hoger dan de vooropgestelde vraagprijs)
weet iemand of dit zomaar kan? en wie heeft dan de eerste kans om te kopen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 23 mei 2007 14:44

?Art.1583.Hij(=de koop) is tussen partijen voltrokken, en de koper verkrijgt van rechtswege de eigendom ten aanzien van de verkoper, zodra er overeenkomst is omtrent de zaak en de PRIJS, hoewel de zaak nog niet geleverd en de prijs nog niet betaald is.?(Burgerlijk Wetboek).

"89.Het aanbod is een door ??n der partijen voorgesteld ontwerp-contract.Aanvaarding door de andere zou volstaan om het in een contract om te zetten...90.Wie een aanbod doet...bindt zichzelf reeds,in afwachting van een mogelijke aanvaarding..."(DEKKERS,R.,Handboek Burgerlijk Recht,Brussel Bruylant 1971,674.53-54).

Onderzoek vooraf tot wat het immokantoor zich precies verbonden heeft.Was de vraagprijs van 150.000 euro een bindende prijs of een minimumprijs?

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

chantal056
Topic Starter

#3 , 23 mei 2007 15:02

alvast bedankt voor de reactie,

het probleem is nu juist dat we totaal geen gegevens hebben van het immo kantoor. het staat ook nog niet vermeld op de website. ondertussen is er meer gebeurd. zie mijn bericht wangedrag van immo kantoor te brugge

Reclame

Terug naar “Kopen”