problemen gevelsteen

Lori

Re: problemen gevelsteen

#16 , 12 jan 2012 21:56

Maar hij zou dat wel moeten aanpakken en die plaatsen waar het water afloopt of insijpelt in de gevelsteen moeten verhinderen .Als die stenen zo nat bijven en er dient zich een vorstperiode aan ,kunnen ze kapot vriezen .
Maak contact met de aannemer die die afwerking heeft gedaan en laat hem die plaatsen controleren waar het water zo indringt .Dit kan verholpen worden .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NERD
Topic Starter

#17 , 12 jan 2012 21:58

Ik heb toch mijn twijfels dat er niks mis is met mijn gevelsteen. Waarom zie ik dat dan niet in andere huizen met die steen ? Het is een steen van een bekende fabrikant.

Lori

#18 , 12 jan 2012 22:04

Als je onderweg bent ,kijk dan eens meer bepaald naar de goten in bijzonder , bij vele mensen zijn die slecht geplaatst en kan je daar natte gevelsteen waarnemen . En hoelanger die nat staan en vele regenbuien krijgen zullen die plekken nog groter worden .

Reclame

NERD
Topic Starter

#19 , 12 jan 2012 22:07

Ok Lori, ik zal er eens op letten. Maar mag dat dan al gebeuren bij een nieuwbouw ?

Lori

#20 , 12 jan 2012 22:15

Tja ,goede vraag natuurlijk . PLaatsing van sommige zaken laten soms te wensen over .Maar als je zoekt waar het insijpelt en verhelpt ,dan zullen die plekken mooi opdrogen .
Als je die werken hebt uitbesteed , zou ik er wel eerst die aannemer terug bijhalen.

NERD
Topic Starter

#21 , 12 jan 2012 22:25

Zaterdag komt de baas van de firma om de zogenaamde eindafrekening. Ik hoop dat hij toegeeft dat er toch eens een grondige check up zal moeten gebeuren. Ik wacht ook nog op het antwoord van de fabrikant van de gevelsteen. Zou ik de eindafrekening al betalen ? Of mag ik eisen dat alles in orde moet zijn ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#22 , 12 jan 2012 22:49

Gesprekje opnemen, is wettelijk perfect toegelaten.

bartvdv

#23 , 13 jan 2012 08:42

Eigenlijk is dit toch een zaak voor de architect? Bijstand, kwaliteitscontrole, problemen aankaarten bij de aannemer, enz. Dit is toch een 'verborgen' gebrek?
Je kan de betaling van de eindafrekening voorlopig opschorten in afwachting van een afdoend antwoord, maar ik zou dat wel allemaal schriftelijk (e-mail) regelen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#24 , 13 jan 2012 11:05

In de voorgevel lijkt het me bijna zeker een konstruktiefout of slechte uitvoering. Minder een probleem van de steen zelf.

tombe

#25 , 13 jan 2012 22:41

Gesprek opnemen toegelaten? Sinds wanneer is dit het geval?

Fore

#26 , 13 jan 2012 23:00

1 van de 2 partijen dient zijn toestemming te geven, u geeft uzelf toestemming.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

NERD
Topic Starter

#27 , 14 jan 2012 20:57

Hallo,

De baas van firma is langs geweest en ik ben blij dat hij heeft toegegeven dat er inderdaad een probleem is. De vlekken op de hoek zullen waarschijnlijk wel aan de steen liggen en dat is volgens hem op te lossen met een produkt tegen vocht, maar hij zegt dat de vlekken aan de voorkant veroorzaakt worden door een probleem aan de zinkwerken. Hij ging iemand sturen. Ik heb er vertrouwen in. Ik hoop binnenkort van die lelijke vlekken af te zijn.......

Terug naar “Gebrekkige Producten”