Beste Moderator
daar bestaat idd een verzekering voor meer bepaald de uitbatingsverzekering of schade aan derden.
In mijn sector van de bouw zijn deze zaken hartstikke duur.
Als ik de bouwsector een beetje volg dan is onze beroepsverenigging gekant tegen het verplicht invoeren van een dergelijkeverzekering
omdat deze kost opnieuw zal doorgerekend worden aan de consument. Maar als je alle registers opentrekt binnen een discussie dan had ik
persoonlijk meer heil gezien in afschaffing van de veiligheidscoordinatie en een verplicht verzekering.
De veiligheid op een werf werd van vroeger al reeds jaar en dag gegarandeerd door de verantwoordelijke architect. Dat zit trouwens ook in onze opleiding en ik heb mij daar persoonlijk altijd voor in gezet. De meeste "zware fouten" gebeuren net door een gebrek aan veiligheid of de gewoonte dit hoog in het vaandel te dragen. Dat dit verwaterde is de schuld van de sector zelf en men had daar vanuit mijn sector veel vroeger moeten op anti ciperen.
Maar gedane zaken hoe verkeerd ze ook in elkaar zitten kunnen in Belgie niet worden gewijzigt. Dat is een natuurwet
Dus ja ik pleit voor zo'n verplichte verzekeirng maar anderzijds had ik toch ook wel graag gezien dat bij een zware fout door nalatigheid en onvoorµzichtigheid de werknemer zwaarder kan worden aangepakt dan dat dit nu het geval is.
Nietsdoende zin even weggehaald