Moeilijke situatie

Amy
Topic Starter

Re: Getrouwd maar kind met illegale

#16 , 11 jan 2012 11:25

Hij is niet zomaar met iemand van illegaal verblijf een relatie begonnen, hij heeft deze persoon vanuit het buitenland gebracht onder zijn "hoede", waarschijnlijk zelfs aan de luchthaven gelogen dat het zijn vrouw was, of een vals huwelijksakte in haar land van herkomst gemaakt, ik denk niet dat de papieren of de situatie geregulariseerd zal kunnen worden, toch niet op een geldige manier: gezinshereniging met een getrouwde man? als dat niet polygamie is, dan weet ik het niet wat het wel is. Bovendien denk ik niet dat hij dit (het regulariseren van de illegale situatie van zijn nieuwe partner zoals je haar noemt) zal (willen) doen.

In het land waar ik nu verlijf kan ik niets beginnen en ik weet niet wanneer ik terug naar België kan, ondertussen moet ik getrouwd blijven omdat meneer niet wil scheiden? Eventueel reizen om iets te ondertekenen zie ik wel zitten, maar ik kan nu niet weer verhuizen enkel daarom, het is niet zo gemakkelijk voor mij door mijn situatie. Hij wil niets van de scheiding of mij wete, hij zegt dat het mijn probleem is en dat ik maar mijn plan moet trekken, al vanaf dag één.

Het interesseert me wel dat de situatie van zijn nieuwe partner aan het licht komt omdat het dan een reden voor hem zal zijn om eindelijk de situatie te regelen, want als het van hem afhangt dan zal ze wel voor eeuwig illegaal blijven, misschien mishandelt ze haar wel zoals hij het bij mij deed. Nu ik weet ook niet of hun kind al geregistreerd is op bevolking, normaal moet ik daar verwittigd van worden maar ik heb daar neits van gehoord. Hij is een heel nalatig persoon, hij regelt niets van zijn eigen zaken, de vader doet dat altijd voor hem. Deze "familie" woont in een huis vol vuilnis en zelfs de huisdieren worden niet verzorgd, het is een beetje degoutant om daar binnen te komen, ik zeg dit gewoon zodat u zich kan inbeelden wat voor mentaliteit daar heerst

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#17 , 11 jan 2012 11:39

Hij zei toen enkel dat ik de scheiding niet kreeg (al schreeuwend) en opgehangen
In België "krijgt" men geen echtscheiding (noch vrouw noch man).
In België worden vrouwen ook niet verstoten of moeten ze aan hun man vragen om verstoten te worden (echtscheiding krijgen): wij scheiden gewoon zelf.
Laatst gewijzigd door Mariette op 11 jan 2012 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

eylis

#18 , 11 jan 2012 11:42

zoals mariette zegt...
dan zet je toch op éénzijdig initiatief je scheiding in gang?
contacteer een advocaat in belgie die voor jou de procedure opstart.
Dan moet je slechts 1 à 2 maal verschijnen in belgie (als het op grond van feitelijke scheiding uitgesproken wordt)
Is wel het reisje waard als je de zaken op orde wil krijgen?

Reclame

Amy
Topic Starter

#19 , 11 jan 2012 12:03

De advocaten die ik gecontacteerd heb zeggen dat ik een adres in België moet hebben, dat heb ik niet. Bovendien is het heel duur en ik kan het niet betalen (zou er manier zijn om het te regelen zonder dat ik moet verhuizen).
Laatst gewijzigd door Amy op 11 jan 2012 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Mariette

#20 , 11 jan 2012 12:09

De advocaten die ik gecontacteerd heb zeggen dat ik een adres in België moet hebben, dat heb ik niet. Bovendien is het heel duur en ik kan het niet betalen.
Bedoel je nu dat Belgen die in het buitenland verblijven per definitie nooit een Belgische echtscheidingsprocedure kunnen opstarten? :shock:

En wat is duur? de gerechtskosten of de advokaat?

Amy
Topic Starter

#21 , 11 jan 2012 12:18

Antwoord op uw eerste vraag : JA. Ik woon in een europees land maar het huwelijk hier registreren (evt een oplossing om hier de scheiding te vragen, gaat niet omdat geen van beiden de nationaliteit van het land waar ik verblijf heeft)

tweede: 500 eur, gewoon kosten om aan het dossier te beginnen, dan heeft hij nog niets gedaan. dan 100 eur x uur minimum. dat is enkel advocaat. gerechtskosten weet ik niet

eylis

#22 , 11 jan 2012 12:31

OK, dan moet u eens navragen of je een referentie-adres in Belgie kan nemen. Dat kan voor juridische zaken ook denk ik. Naar dat adres wordt dan ook alle gerechtelijke correspondentie gestuurd. Dus misschien bij familie?
U kan zelf de scheiding proberen opstarten op eigen initaitief zonder advocaat. Vraag hulp aan je familie om je dossier te vervolledigen: -geboortebewijzen -huwelijksakte - bewijzen van feitelijke scheiding en adresgegevens van je "ex"- en dan dien je éénzijdig je verzoek in. Ik vermoed dat je ex zelfs niet zal opdagen als hij opgeroepen wordt, en dan wordt de echtscheiding bij verstek uitgesproken.
Dan moet je wel 2 maal naar belgie komen om voor te komen.
De gerechtskosten zelf zijn te verwaarlozen.
voor niets gaat de zon op...

Amy
Topic Starter

#23 , 11 jan 2012 13:12

Ik heb geen familie in België of niemand anders die zoiets voor mij zou kunnen doen. Ook geen personen waar ik een referentie-adres kan zetten, of toch niemand wie ik met zoiets zou willen lastigvallen. Mijn enige oplossing of verhuizen of eens zien dat hij motivatie krijgt om het zelf te doen namelijk door de illegale situatie van zijn vrouw aan het licht te brengen.

Met de eerste optie kan ik nog jaren getrouwd blijven.

eylis

#24 , 11 jan 2012 14:07

tja, we kunnen je geen raad geven mbt de slaagkansen van je plan.
Je zou dus druk willen uitoefenen. Maar dan moet je eerst inschaten hoe je dat als buitelander gaat doen...

Mariette

#25 , 11 jan 2012 14:57

Ik heb geen familie in België of niemand anders die zoiets voor mij zou kunnen doen. Ook geen personen waar ik een referentie-adres kan zetten, of toch niemand wie ik met zoiets zou willen lastigvallen. Mijn enige oplossing of verhuizen of eens zien dat hij motivatie krijgt om het zelf te doen namelijk door de illegale situatie van zijn vrouw aan het licht te brengen.

Met de eerste optie kan ik nog jaren getrouwd blijven.
Gelijk wie mag hier gelijk wie uitnodigen en in huis opnemen gedurende een bepaalde periode. Dit heeft niks met polygamie te maken. Die illegale mevrouw is dan ook niet "zijn vrouw" maar gewoon zijn minnares.
Is het bovendien niet zo dat indien het kind hier geboren is en uw man is belg, dat het kind dan automatisch belg is en de moeder tevens de belgische nationaliteit kan verkrijgen? Niks illegaals aan dan.

Misschien kan U contact opnemen met de diensten van Naima Lanjri of Mimount Boussakla. Een van beiden houdt zich alvast bezig met schijnhuwelijken en zouden U vast verder kunnen helpen met uw echtscheiding.

E-mail: nahima.lanjri@dekamer.be

Amy
Topic Starter

#26 , 11 jan 2012 15:10

Gelijk wie mag gelijk wie uitnodigen? Bestaan er dan geen migratiewetten ofzo? Ik dacht dat deze migratiewetten strenger waren geworden vorig jaar. Bovendien, indien hij gelogen heeft om de vrouw in het land te krijgen of hij zich met haar als samenwonend inschrijft dan is het wel polygamie dacht ik? Tenminste zou hij illegaal bezig zijn.

Het kind mag dan wel de nationaliteit krijgen, de vrouw nog niet zo gemakkelijk, zou ik toch denken. En dan moet hij eerst het kind erkennen.

Ik begrijp niet wat u bedoelt met de schijnhuwelijk? Zegt u misschien dat het hier om een schijnhuwelijk gaat? Ik zou eerder zeggen dat de zwangerschap schijn is...Om in België te mogen blijven. Wie wordt immers nu zwanger van iemand die zij maar enkele weken (minder dan een maand) kent/ooit gezien heeft? Als ze dan allerlei cadeaus kreeg in haar thuisland en zo omgepraat werd om naar België te verhuizen...Tja wat denkt u zelf ervan? Ik weet dat het weinig toe doet tot de scheiding maar...Zal ze dan zo gemakkelijk de Belgische nationaliteit krijgen? Als ze het land illegaal binnenkwam en niet eens de taal spreekt (ze kwam letterlijk naar België om te bevallen).?
Laatst gewijzigd door Amy op 11 jan 2012 15:16, 3 keer totaal gewijzigd.

Mariette

#27 , 11 jan 2012 15:12

dit vond ik ook nog:

http://www.startpuntscheiden.be/Vragen- ... hscheiding" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe regel ik een echtscheiding vanuit het buitenland?
Als expat scheiden heeft twee aspecten. Jullie moeten zelfstandig akkoorden kunnen bereiken die jullie toekomst bepalen én de echtscheidingsprocedure moet in gang gezet worden. Als jullie beiden tot in België kunnen komen om één of tweemaal (éénmaal als u meer dan 6 maanden officieel gescheiden woont) te verschijnen voor de rechtbank, dan is http://www.ScheidenOnline.be" onclick="window.open(this.href);return false; een zeer goede oplossing.
Indien u één van beiden in België woont kan http://www.ScheidenOnline.be" onclick="window.open(this.href);return false; een oplossing bieden mbt het begeleid noteren van de akkoorden maar zal één van u zich door een advocaat moeten laten vertegenwoordigen.
Indien jullie beiden in het buitenland verblijven en jullie niet wensen naar België te komen om te scheiden, adviseren wij u ter plaatse de scheiding in gang te zetten.

Amy
Topic Starter

#28 , 11 jan 2012 15:14

" ter plaatse de scheiding in gang te zetten." dat heb ik al geprobeerd, maar hier kan ik het huwelijk niet registreren en bijgevolg niet scheiden.

Mariette

#29 , 11 jan 2012 15:16

Gelijk wie mag gelijk wie uitnodigen? Bestaan er dan geen migratiewetten ofzo? Ik dacht dat deze migratiewetten strenger waren geworden vorig jaar. Bovendien, indien hij gelogen heeft om de vrouw in het land te krijgen of hij zich met haar als samenwonend inschrijft dan is het wel polygamie dacht ik? Tenminste zou hij illegaal bezig zijn.
jazeker. men doet daar een aanvraag voor en dan krijgt de uitgenodigde persoon een tijdelijke verblijfsvergunning, terwijl degene die uitnodigt volledig verantwoordelijk is voor die persoon. Dus ook indien die na het verstrijken van de verblijfsvergunning in de illegaliteit verdwijnt.
Dit is helemaal geen polygamie. Polygamie is GEHUWD zijn met verschillende vrouwen of mannen.

Het kind mag dan wel de nationaliteit krijgen, de vrouw nog niet zo gemakkelijk, zou ik toch denken. En dan moet hij eerst het kind erkennen.
indien het kind de Belgische nationaliteit krijgt, kan de moeder aan gezinshereniging doen en hier legaal verblijven en belg worden.

Ik begrijp niet wat u bedoelt met de schijnhuwelijk? Zegt u misschien dat het hier om een schijnhuwelijk gaat? Ik zou eerder zeggen dat de zwangerschap schijn is...Om in België te mogen blijven.
[/quote][/quote]

Je zou bij de dienst schijnhuwelijken meer informatie kunnen krijgen over scheiden in het buitenland of zo.
Laatst gewijzigd door Mariette op 11 jan 2012 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Amy
Topic Starter

#30 , 11 jan 2012 15:17

Dus men mag gehuwd zijn en een samenwoonst contract met iemand anders afsluiten?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”