In België "krijgt" men geen echtscheiding (noch vrouw noch man).Hij zei toen enkel dat ik de scheiding niet kreeg (al schreeuwend) en opgehangen
Bedoel je nu dat Belgen die in het buitenland verblijven per definitie nooit een Belgische echtscheidingsprocedure kunnen opstarten?De advocaten die ik gecontacteerd heb zeggen dat ik een adres in België moet hebben, dat heb ik niet. Bovendien is het heel duur en ik kan het niet betalen.
Gelijk wie mag hier gelijk wie uitnodigen en in huis opnemen gedurende een bepaalde periode. Dit heeft niks met polygamie te maken. Die illegale mevrouw is dan ook niet "zijn vrouw" maar gewoon zijn minnares.Ik heb geen familie in België of niemand anders die zoiets voor mij zou kunnen doen. Ook geen personen waar ik een referentie-adres kan zetten, of toch niemand wie ik met zoiets zou willen lastigvallen. Mijn enige oplossing of verhuizen of eens zien dat hij motivatie krijgt om het zelf te doen namelijk door de illegale situatie van zijn vrouw aan het licht te brengen.
Met de eerste optie kan ik nog jaren getrouwd blijven.
Hoe regel ik een echtscheiding vanuit het buitenland?
Als expat scheiden heeft twee aspecten. Jullie moeten zelfstandig akkoorden kunnen bereiken die jullie toekomst bepalen én de echtscheidingsprocedure moet in gang gezet worden. Als jullie beiden tot in België kunnen komen om één of tweemaal (éénmaal als u meer dan 6 maanden officieel gescheiden woont) te verschijnen voor de rechtbank, dan is http://www.ScheidenOnline.be" onclick="window.open(this.href);return false; een zeer goede oplossing.
Indien u één van beiden in België woont kan http://www.ScheidenOnline.be" onclick="window.open(this.href);return false; een oplossing bieden mbt het begeleid noteren van de akkoorden maar zal één van u zich door een advocaat moeten laten vertegenwoordigen.
Indien jullie beiden in het buitenland verblijven en jullie niet wensen naar België te komen om te scheiden, adviseren wij u ter plaatse de scheiding in gang te zetten.
jazeker. men doet daar een aanvraag voor en dan krijgt de uitgenodigde persoon een tijdelijke verblijfsvergunning, terwijl degene die uitnodigt volledig verantwoordelijk is voor die persoon. Dus ook indien die na het verstrijken van de verblijfsvergunning in de illegaliteit verdwijnt.Gelijk wie mag gelijk wie uitnodigen? Bestaan er dan geen migratiewetten ofzo? Ik dacht dat deze migratiewetten strenger waren geworden vorig jaar. Bovendien, indien hij gelogen heeft om de vrouw in het land te krijgen of hij zich met haar als samenwonend inschrijft dan is het wel polygamie dacht ik? Tenminste zou hij illegaal bezig zijn.
indien het kind de Belgische nationaliteit krijgt, kan de moeder aan gezinshereniging doen en hier legaal verblijven en belg worden.Het kind mag dan wel de nationaliteit krijgen, de vrouw nog niet zo gemakkelijk, zou ik toch denken. En dan moet hij eerst het kind erkennen.
[/quote][/quote]Ik begrijp niet wat u bedoelt met de schijnhuwelijk? Zegt u misschien dat het hier om een schijnhuwelijk gaat? Ik zou eerder zeggen dat de zwangerschap schijn is...Om in België te mogen blijven.