#9 , 05 jan 2012 14:22
Hij is maar 10 jaar ouder dan ik, en véél jonger dan mijn moeder: kans is groot dat hij haar overleeft.
Mijn moeder spreekt al jaren niet meer tegen me. Ze heeft alles geprobeerd me te onterven, maar dat lukt natuurlijk niet. Vraag me niet hoe een moeder zo kan zijn, ik heb daar geen antwoord op. Ik was en ben een braaf kind altijd geweest, lol. Ik kan het mijn stiefvader niet vragen zolang ze leeft, want ze heeft hem verboden tegen me te spreken. Het is op zich best een goeie man, hem valt geen verwijt. Dat hij haar niet durft te omzeilen, ook dat neem ik hem niet kwalijk, mijn moeder kennende.
Mijn notaris zegt dat met zijn inkomsten hij hoogst waarschijnlijk niet eens de boel kan onderhouden als alleenstaande, betreffende gewone leefkosten, wat inderdaad waar is, en dat we moeten hopen dat hij de boel zelf ook verkopen wil. Het is nl een huis met veel stookkosten, met veel onderhoud, veel KI, etc. Dat hij het wil verkopen hoop ik ook, uiteraard. Kosten zoals bv een nieuw dak kan ik echt niet dragen. De notaris weet dat voor mijn gezondheid moet verhuizen naar beter weer en zegt dat hij mij daar maar moet komen zoeken om die kosten te betalen. Dat is allemaal goed en wel, maar ik ben niet het soort mens dat op zo een wijze wil leven. Als het op een wettelijke manier kan geregeld worden, was dat veel deftiger. Ik heb nog nooit in mijn leven iets gedaan waar ik me voor schaam, ben niet van plan daarmee te beginnen.