jacht vergunning

DEJAGER
Topic Starter

jacht vergunning

#1 , 03 jan 2012 08:51

Hallo,
onlangs heb ik zoals zovelen mij ingeschreven voor het jachtexamen.
op mijn bewijs van goed gedrag en zeden staan nog enkele veroordelingen wegens het rijden zonder geldig rijbewijs.
bijna alles spreekt van ongeveer vier jaar terug.
Nu is mijn vraag waneer gaan die veroordelingen van mijn attest af ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jan 2012 17:45

http://www.cass.be/parket/leuven/burg_z ... rstel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hou er rekening mee dat de procedure een jaar tot anderhalf kan duren.

ook http://www.wegcode.be" onclick="window.open(this.href);return false; (antwoord van J.Casier)
De materie werd geregeld gewijzigd de afgelopen jaren en de laatste maal bij artikel 17 van de wet van 8 augustus 1997 (BS 24/8/2001)
De artikelen 619-641 Wetboek van Strafvordering regelen deze materie.

Kort samengevat: de veroordelingen tot een politiestraf worden automatisch uitgewist na een termijn van drie jaar te rekenen van de dag van de definitieve rechterlijke beslissing, waarbij zij zijn uitgesproken. (art 619 SV)

Dit is echter niet van toepassing op veroordelingen die een vervallenverklaring of ontzetting inhouden, waarvan de gevolgen zich over meer dan drie jaar uitstrekken.

Voor alle correctionele straffen dient men eerherstel aan te vragen, volgens artikel 621 e.v. Wetboek van Strafvordering
Een correctionele straf begint al bij een geldboete van 26 € x 5,5 of een (voorwaardelijke) gevangenisstraf van 8 dagen.

De meeste geldboeten die door de politierechtbank worden uitgesproken, voor verkeersovertredingen, zijn echter correctionele straffen en verdwijnen dus niet van het strafblad tenzij men eerherstel vraagt.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 04 jan 2012 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

sheepie

#3 , 04 jan 2012 17:54

Hallo,
onlangs heb ik zoals zovelen mij ingeschreven voor het jachtexamen.
op mijn bewijs van goed gedrag en zeden staan nog enkele veroordelingen wegens het rijden zonder geldig rijbewijs.
bijna alles spreekt van ongeveer vier jaar terug.
Nu is mijn vraag waneer gaan die veroordelingen van mijn attest af ?
voor een jachtverlof, ssl of model 4 mag je niet veroordeeld zijn voor bepaalde strafbare feiten... rijden zonder geldig rijbewijs is daar niet bij... mijn ssl werd ook verlengd met een veroordeling op mijn uittreksel uit het strafregister (alcoholintoxicatie)

Reclame

Terug naar “Andere”