Wat nu nog....?

Romany
Topic Starter

Re: Wat nu nog....?

#16 , 17 dec 2011 11:11

Sorry; ik vergeet jullie te bedanken voor de reacties tot nu toe! en de adocaat zegt nogmaals dat er genoeg bewijs is hem in ieder geval het gezag te ontnemen zodat hij dus bijvoorbeeld NIET meer gemachtigd is school te bellen etc; mijn angst is jeugdzorg die daar onherroepelijk mee samen komt; aldus mijn advocaat....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 17 dec 2011 15:38

Romany,

Je wil enerzijds dat de vader een goed ouderschap opneemt, en
anderzijds wens je hem het ouderlijk-gezag te ontnemen.
Hoe zijn deze twee eisen te verzoenen denk u?

Vraag u advocaat eens naar een voorbeeld vonnis, waarin één of beide eisen een oplossing kregen.
En zo hij er ééntje kan aandragen, mss eerst eens bedenken; welke gevolgen dit zou hebben in jullie geval, en voor jullie kinderen.
Handige documenten voor Personenrecht

Romany
Topic Starter

#18 , 17 dec 2011 22:03

omgangsrecht en gezag zijn twee verschilende dingen; mijn inziens is de school bellen met verschillende leugens over de moeder niet iets wat met een goed ouderschap te maken heeft toch? wel met gezag ;-)
Geen gezag wil nog altijd NIET zeggen dat hij de kinderen niet mag zien, want ik altijd en eeuwig blijven stimuleren dat ze elkaar WEL zien....en als hij dan geen omgangsrecht WIL zoals nu eigenlijk het geval is, dan snap ik al helemaal niet waar hij t gezag voor dient te hebben, maar goed zoals ik zelf al zei; zijn dat twee verschillende dingen...

Laat iik voorop stellen nogmaals; dat ik steeds weer in het belang van de kinderen probeer te denken; maar dat ik dat inmiddels tot zo ver heb gedaan, dat ik er zelf (en mn relatie en dus de kinderen) er echt last van begin te krijgen omdat hij gewoon gigantisch over heen loopt steeds; en ik dus over me heen LAAT lopen; omdat ik steeds denk 'ja maar de kinderen' , ik MOET ergens een grens gaan trekken....

Reclame

eylis

#19 , 19 dec 2011 15:19

romany, bespreek met je advocaat de mogelijkheid die ik je voorstelde. Hij of zij kan de totaliteit van je dossier genuanceerder inschatten dan wij en de slaagkans van mijn voorstel evalueren. Je moet je hier niet verantwoorden voor je houding.
De vader voor de rechtbank uitnodigen om consequent te verklaren hoe hij het omgangsrecht wenst, zal door de rechter als zeer positief ervaren worden mbt jouw houding. Vraag maar aan je advocaat. . Met de PV's als concrete staving van hoe de vader het omgangsrecht in werkelijkheid toepast, zal de rechter hem vragen zijn wens tot omgangsrecht ook effectief toe te passen in het belang van de kinderen.
Laat je ons weten wat je advocaat er van vindt?
Sterkte en succes.

lucgescheiden

#20 , 19 dec 2011 16:13

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 14#p174114" onclick="window.open(this.href);return false;
Handige documenten voor Personenrecht

Mieke70

#21 , 19 dec 2011 21:16

Hey Romany,
Luc plaatste een link naar jouw topic op het mijne en vice versa. Je situatie is voor mij heel herkenbaar... ttz, de situatie op zich is wel heel anders, maar de gevoelens die ermee gepaard gaan zijn gelijkaardig... het gevoel dat je kinderen en jezelf onrecht wordt aangedaan, en daar machteloos tegenover staan... Ik begrijp het gevoel maar al te goed... *knuffel*

Terug naar “Echtscheiding”