Parkeerbeleid campus

snellemichiel
Topic Starter

Parkeerbeleid campus

#1 , 19 dec 2011 00:24

Mijn vraag, kan dit?

Op de campus is de wegverkeersreglementering van toepassing. Dit houdt in dat de weggebruikers de verkeersborden en wegmarkeringen in acht moeten nemen. Gebeurt dit niet, dan zal de hogeschool volgende sancties nemen:

1ste inbreuk = verwittiging

2de inbreuk = wielklem, die kosteloos verwijderd zal worden

3de en volgende inbreuken = wielklem, die verwijderd zal worden na de betaling van € 13 aan het onthaal

De parkeerplaatsen aan de hoofdingang en de weg daar naar toe zijn niet beschikbaar voor studenten.

Mmh, kan deze campus dat zo maar doen? wegverkeersreglementering van toepassing ... is een privé weg naar het domein met weggetjes naar parking. Dus geen echte weg! Is een doodlopende straat(met enkel de campus als gebouw met aansluiting op die weg) uiteindelijk. Het heeft wel borden waar staat waar je mag parken en waar niet.

Maar mogen zij zo maar prompt een wielklem bevestigen, laat staan door personeel van de campus zelf? En voor de 3de keer een vergoeding ervoor vragen? Of mag dat zomaar gedaan worden en er wat geld voor vragen?

In de hoop dat iemand me hiermee kan helpen, Michiel.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tombe

#2 , 19 dec 2011 01:14

Een campus kan op zijn eigen grondgebied zeer zeker regels invoeren. Wordt bij mijn weten ook overal gedaan. Die vergoeding lijkt me niet meer dan een administratieve kost overigens. Vind ze nogal zeer mild eigenlijk (bij ons op de campus raak je gewoon tijdelijk niet meer binnen met de wagen na wangedrag -> nummerplaten worden gescand bij binnenrijden)

snellemichiel
Topic Starter

#3 , 19 dec 2011 08:41

Dat ze regels kunnen invoeren akkoord. Maar mogen ze zo maar prompt een wielklem vastmaken aan je auto?

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 dec 2011 09:17

Dat ze regels kunnen invoeren akkoord. Maar mogen ze zo maar prompt een wielklem vastmaken aan je auto?
Mag U zo maar de regels aan Uw laars lappen?

Hangt het reglement uit aan de parking?

Turaki

#5 , 19 dec 2011 09:31

Daar de campusparking niet voor iedereen toegankelijk is (vermoed ik), is het voldoende dat men op de hoogte wordt gebracht van het reglement op het moment dat men toegang krijgt (dit kan zijn bij inschrijving aan de instelling).
Waarschijnlijk moest u zich op dat moment akkoord verklaren met dit reglement.

snellemichiel
Topic Starter

#6 , 19 dec 2011 09:47

Mag U zo maar de regels aan Uw laars lappen?

Hangt het reglement uit aan de parking?

Mij maakt het niet uit, ik kom elke dag met de fiets ;D

Reglement hangt bij mijn weten niet uit bij de ingang van de parking.
Dit is een wijziging het reglement, hetgene dat ik tekende bij inschrijving had deze vermelding er niet in!

Ik vind het toch maar direct dat ze een klem aan uwen auto mogen hangen ...

Werkmanssteeg

#7 , 14 feb 2012 13:37

Op privéterrein mag de eigenaar een wielklem zetten, mits daarover gecommuniceerd wordt. De eigenaar van het terrein bepaalt zelf de regels, maar deze moeten redelijk blijven. 13 euro na een derde verwitting is *uitermate* redelijk. Ze zouden veel verder dan dat kunnen gaan, bv uw auto laten wegslepen en de kosten verhalen op uzelf voor de rechtbank. Dan spreken we al gauw over honderden euro's.
Leek met sterke interesse in en vrij veel kennis van arbeidsrecht. U moet mijn posts met het nodige voorbehoud te nemen en steeds bijkomende bronnen raadplegen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 feb 2012 13:50

En hoe moeten ze het volgens U dan oplossen?

Terug naar “Andere”