Vrouw mag komende 4 jaar geen baby's meer doodwerpen of ...

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

#16 , 12 mei 2007 23:16

een kind doodgooien of slaan mag men voor mijn part al een crimineel feit genoemd worden

Of er nog ergere dingen bestaan?
Ja. Twee kinderen doodgooien en/of doodslaan.

Kan jij trouwens nog een feit opnoemen dat nog erger is waarvoor men wel een cel moet vrijhouden?
(hopelijk kom je niet af met een bankovervaller die 500 euro uit een goed verzekerde bank heeft gestolen met zijn allarm pistool en die heel hard geroepen heeft dat hij geld wilde)

RR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Yuna

#17 , 13 mei 2007 01:01

Kan jij trouwens nog een feit opnoemen dat nog erger is waarvoor men wel een cel moet vrijhouden?
(hopelijk kom je niet af met een bankovervaller die 500 euro uit een goed verzekerde bank heeft gestolen met zijn allarm pistool en die heel hard geroepen heeft dat hij geld wilde)

RR
Daarom dat ik ook zei dat ik daar zo mijn twijfels over heb.
Maar goed, ergere dingen ...
Een ouder beroven van zijn kind met opzet vind ik persoonlijk veel erger dan uw eigen baby "per ongeluk" (als we even de moeder geloven) uit post-natale depressie doodschudden.

Als het aan mij lag gingen alle verkrachters trouwens 1 voor 1 de cel in, want ik vind dat men dat tegenwoordig wel onderschat als ik bepaalde "straffen" hoor (zeker wanneer het over jonge gasten gaat, die mogen dat blijkbaar).
Dan mogen ze daar hetzelfde meemaken ...

roderidder
Topic Starter

#18 , 13 mei 2007 03:23

Heb je dan enig idee hoeveel vrouwen de cel in moeten wegens grens overschrijdend gedrag (vb. het aanraken van een geslachtsdeel zou uiteraard al een misdrijf kunnen zijn ) Verkachting staat redelijk goed omschreven in de wet. Vrouwen kunnen perfect een kind verkrachten, zowel meisjes als jongens, zowel naar geest als letter van de wet.

Enig idee van de verhouding vaders moeders die dit soort misdrijven plegen? (dit is iets a,ders dan verhouding veroordeelden)

Mijn zuster geeft les in type 3 onderwijs. Heel wat van de kinderen hebben veel wat in hun rugzak als het gaat om "meegemaakt" met betrekking tot mishandeling en verwaarlozing.

Als morgen mannen en vrouwen enkel op dit punt gelijkwaardig worden behandeld dan staat Belgie nog voor het eind van de week op zijn kop !

Als een vrouw een meisje van 13 teder en lief omhelst op een bus, valt dit niet op. Als een man dit zou doen heb je mogelijks meer oog naar

Trouwens, waarom zou een vader zijn kind ook niet "per ongeluk" dood kunnen gooien? Geen dag cel weet je... dat scheelt

* depressie / ik deed het niet met opzet / ik kon de niet laten, het was streker dan mezelf / ... is overigens geen exclusieve vrouwenzaak

RR

Reclame

Lex

#19 , 14 mei 2007 09:34

een kind doodgooien of slaan mag men voor mijn part al een crimineel feit genoemd worden

Of er nog ergere dingen bestaan?
Ja. Twee kinderen doodgooien en/of doodslaan.

RR
De omhoog gevallen silicone-babe Paris Hilton moet 45 dagen de cel in wegens rijden zonder rijbewijs. Hier in Belgi? mag je voor dat zelfde tarief iemand doodrijden en vluchtmisdrijf plegen.

Meer dan 3/4 van de Belgen stemmen voor politieke partijen waarvan geweten is dat ze voorstander zijn om misdadigers na 1/3 van hun straf terug op ons los te laten.

Indien U geen Vlaams Blok/Belang kiezer bent, gelieve dan niet zo ?uit de lucht te vallen?!

Yuna

#20 , 14 mei 2007 11:27

Aangezien ik niet echt met politieke zaken bezig ben, welke partijen willen criminelen zo rap weer vrij laten?

@ roderidder:
Verkachting staat redelijk goed omschreven in de wet. Vrouwen kunnen perfect een kind verkrachten, zowel meisjes als jongens, zowel naar geest als letter van de wet.
Ik ken de omschrijving niet maar wat ik echt verkrachting noem is iemand dwingen tot seks (of andere "handelingen" die daar enig verband mee hebben) terwijl hij/zij het niet wil.
Ik vind dat eerder een mentale "moord".
Aanrandingen vind ik ook niet kunnen maar er is een verschil met wat ik hierboven zei.
Hebben ze geen onderscheid tussen lichte en zware fouten daar? (of werken met "intentie" tot ...)

Toen ik 12 jaar was probeerde iemand mij ook te ontvoeren in een wagen maar ik heb gelukkig de benen kunnen nemen.
Nooit meer een spoor gezien van die ziekelijke vent maar ze lopen wel degelijk in alle vrijheid rond ...
Wanneer ze dan eens iemand oppakken, laten ze die ook nog eens vrij ...

roderidder
Topic Starter

#21 , 17 mei 2007 09:49

Vermissing Madeleine mediahype
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _mediahype

Achtergrond Van onze verslaggever Peter de Waard

AMSTERDAM - Dansen de Nederlandse media naar de pijpen van de Britse?

Print
Nieuwsbrieven
E-mail dit artikel
Meer over dit onderwerp
Stuur me mail over

UitlegDe mogelijke ontvoering van een 4-jarig Engels meisje tijdens een vakantie in Portugal heeft ook in Nederland geleid tot ongekende media-aandacht. Zelfs NOVA maakte er maandag een van zijn hoofdonderwerpen van.

?Ons uitgangspunt was een media-item. Waarom trekken dit soort zaken in Engeland zo veel meer aandacht dan in andere landen? Maar lopende de avond kwam er ineens actueel nieuws met de arrestatie van de man. En toen is het door stom toeval meer een actuele zaak geworden?, zegt Carel Kuyl, hoofdredacteur van de televisierubriek.

Dat de zaak een groot publiek aanspreekt, is logisch, omdat iedereen het in gedachte ooit zelf heeft meegemaakt. Iedere ouder laat zijn kind af en toe wel eens een tijdje alleen en vraagt zich dan af: loopt het wel goed af? Bijna altijd is er niets aan de hand, maar in een op de tien miljoen gaat het mis.
In Nederland worden jaarlijks twee of drie kinderen ontvoerd en soms vermoord ...

Weeg dit af dat na scheiding 17 a 25% van de scheidingskindreren (+/-30 Echtscheidingen + de gescheiden ouders) in de loop der jaren het contact met ??n van zijn ouder verliest (of vica versa)

Uiteraard, die "twee of drie kinderen ontvoerd en soms vermoord ontvoerders moeten gestraft worden met een straf die uitgevoerd moet worden... maar ook die ouders die hun kind doodgooien of het als slaghout gebruiken om er de andere ouder mee te slaan

RR

roderidder
Topic Starter

#22 , 25 aug 2008 00:42

tja.. daarvoor ben je advocaat zekers

"per ongeluk tegen de muur (dood -redactie-) gegooit"
http://www.youtube.com/watch?v=JzyEIll0AiI

in ieder geval komt hier toch cijfermateriaal naar boven

RR

roderidder
Topic Starter

#23 , 25 aug 2008 09:26

Ignace Crombé nachtje in cel'

Missmaker' opgepakt omdat hij zijn vriendin Patricia sloeg

HARELBEKE - Ignace Crombé, de man achter Miss Belgian Beauty, heeft een nacht in de cel gezeten omdat hij geweld heeft gebruikt tegen zijn nieuwe vriendin Patricia Govaerts. Patricia diende zelf een klacht in maar ontkende gisteren dat er iets gebeurd was.

De soap rond Ignace Crombé gaat onverminderd door. Drie maanden nadat de politie tussenbeide was moeten komen voor geweld tussen hem en zijn toenmalige echtgenote Miriam, mochten agenten opnieuw uitrukken. Ditmaal was het Crombés vriendin Patricia Govaerts (25), die een klacht indiende wegens geweldplegingen.

De feiten speelden zich af in de nacht van vrijdag op zaterdag, in het appartement dat de twee betrekken in Stasegem. Patricia Govaerts belde in paniek naar haar vriendin met de vraag of ze dringend kon langskomen, omdat ze slaag had gekregen van Crombé. De vriendin reed erheen. Er was wat getrek over en weer, maar uiteindelijk kon ze met Patricia naar de politie in Harelbeke rijden.

Nadat Patricia haar relaas had gedaan, pakte de politie Crombé op in de flat. Veel wil het parket niet lossen, maar er is wel de formele bevestiging dat Crombé zich schuldig maakte aan familiaal geweld op zijn partner en dat hij een nacht in de cel moest verblijven.

Zaterdagnamiddag verscheen Crombé voor de parketmagistraat in Kortrijk. Nadien mocht hij beschikken, al moet hij strenge voorwaarden naleven. Welke voorwaarden precies, is niet duidelijk. Condities die een parketmagistraat kan opleggen, zijn: geweld achterwege laten, matig zijn met alcohol, een agressieprobleem laten behandelen, aangerichte schade vergoeden, of een psychologische behandeling ondergaan.

Het parket wijst erop dat het niet de eerste keer is dat de 'missmaker' zich schuldig maakt aan geweld. 'Als er tegen Crombé nog één klacht komt over fysiek geweld, zal het parket hem vervolgen en voor de rechtbank brengen', stelt woordvoerder Tom Janssens.

Ten huize Crombé leek er gisternamiddag merkwaardig genoeg geen vuiltje aan de lucht. Patricia Govaerts ontkent elk mogelijk geweld. 'Er is helemaal niets gebeurd. Hoe kom je erbij?', zegt ze. 'We zijn gisteravond naar de voetbal geweest en we zijn gaan winkelen. Straks (zondagnamiddag, nvdr) moeten we naar een familiefeest. Maar heeft u nog verdere vragen? We zijn druk bezig. Sorry hoor, ik moet nu echt afleggen .'

Ignace Crombé was niet bereikbaar voor commentaar.

Freddy Vermoere en Jan Claeys

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =G8J1VK0HP

* * * *

Of het Parket kan uitmaken of men schuldig is of niet betwijfel ik, maar iemand gaan oppakken en een nachtje in de cel steken en nadien en niet bereikbaar voor commentaar zijn tekenen aan de wand. Zelf kan ik het mij niet goed herrinneren maar zou er niet verschieten mocht de moeder hier dat nachtje niet in de cel heeft moeten doorbrengen, maar ze was wel meen ik voor de onderzoeksrechter moeten verschijnen. Waar merk je nog een verschil?

Wel als je in een correctionele zaak in de zaal wat rondkijkt wij bijstand krijgt van slachtofferhulp/onthaal door vb. letterlijk mee in de zaal gaan te zitten vb. naast het "slachtoffer > vb. als men een kind zijn hersenen heeft ingeslagen, wat beenbreuken, gebroken ribben of misschien "per ongeluk tegen de muur gegooit" en klaar zal staan als er een zakdoek nodig is. Bij de man zal die zakdoek moeten komen van politie!

RR

Lex

#24 , 27 aug 2008 14:03

Ignace Crombé nachtje in cel'

Missmaker' opgepakt omdat hij zijn vriendin Patricia sloeg

HARELBEKE - Ignace Crombé, de man achter Miss Belgian Beauty, heeft een nacht in de cel gezeten omdat hij geweld heeft gebruikt tegen zijn nieuwe vriendin Patricia Govaerts. Patricia diende zelf een klacht in maar ontkende gisteren dat er iets gebeurd was. RR
Ach de man zit in een ‘midlife crisis’,het zou me niet verwonderen mocht hij in de ‘grotten van Han’ tegen dezelfde stalactiet heeft gelopen als die ex-doelman.

Dat soort toestanden krijgt men wanneer een ouwe bok op stap gaat met een (nog te) groen blaadje.

Maar wie weet gaat hij ooit nog eens bokswedstrijden organiseren, Miss wet T-shirt versus Miss dom blondje ofzo, mocht het zover komen dan lees ik dat wel bij de dermatoloog, de gynaecoloog of een andere ‘-loog’, in die hun wachtzaal is er genoeg vakliteratuur zoals ‘Dag Allemaal of Story’ te vinden die dergelijke verhaaltjes uit hun context rukken.

Ondertussen verklaarde miss ‘Mol’(wat een toepasselijke naam) al dat het allemaal haar schuld was en niet die van Mister Crombé.
Die man laat zich gewoon misbruiken door alles en iedereen met een B/C-cup en die hoge hakken draagt.

IrisS

#25 , 27 aug 2008 14:14

Voorwaardelijk ... ik kan wel begrijpen dat ze de cellen vrij willen houden voor criminelen die nog ergere dingen begaan maar ik heb daar mijn twijfels over.

Ik denk niet dat ik de enige ben, die zich vragen stelt bij het lezen van sommige "lichte" straffen (of gewoonweg geen straf).
Denk niet dat het een kwestie van vrijhouden van cellen is. De gedetineerden worden nu al gestapeld.

roderidder
Topic Starter

#26 , 14 jan 2011 16:27

Gisteren een bericht Frankrijk wil meer vrouwen aan de top van bedrijven.
Vandaag wil Nederland, al staat het er niet, meer vrouwen veroordeeld zien voor huiselijk geweld.... of moeten we lezen ... voor sommige groepen willen we meer inspanning doen voor slachtofferopvang?

bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eweld.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jaarlijks meer dan 200.000 slachtoffers huiselijk geweld
Nieuwsbericht | 14-01-2011

In Nederland worden jaarlijks meer dan 200.000 mensen slachtoffer van ernstig huiselijk geweld. Dat blijkt uit het onderzoek Huiselijk geweld in Nederland, dat op 14 januari naar de Tweede Kamer is gestuurd.

Meer mannelijke slachtoffers dan aangenomen
Volgens het onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum en instituut Intervict zijn meer vrouwen (60%) dan mannen (40%) slachtoffer van ernstig huiselijk geweld. Het aandeel mannelijke slachtoffers is veel hoger dan werd aangenomen. In eerdere onderzoeksresultaten was de verdeling tussen vrouwen en mannen 85%-15%. Als dader van huiselijk geweld zijn mannen in de meerderheid (83%). In bijna driekwart van de gevallen van ernstig huiselijk geweld gaat het om lichamelijk geweld (65%) en seksueel geweld (8%).

Daders vaak ook slachtoffer huiselijk geweld
Het onderzoek bevestigt dat daders vaak ook slachtoffer zijn of zijn geweest van huiselijk geweld. Daarnaast blijkt dat daders van huiselijk geweld relatief vaak andere misdrijven plegen. Van de daders komt 30% binnen twee jaar na het plegen van huiselijk geweld opnieuw met justitie in aanraking, meestal vanwege een gewelds- of verkeersdelict.

15% slachtoffers heeft blijvend lichamelijk letsel
Ongeveer 40% van de slachtoffers van huiselijk geweld heeft te maken met tijdelijk lichamelijk letsel en circa 15% met blijvend lichamelijk letsel. Daarnaast zijn de gevolgen ook zeer ernstig op relationeel, emotioneel, en werkgerelateerd vlak. Een kwart van de bevraagde slachtoffers zegt een suïcidepoging te hebben ondernomen.

Taboe op melden huiselijk geweld afgenomen
Het taboe op het melden van huiselijk geweld lijkt te zijn afgenomen. Momenteel wordt ongeveer 20% van het huiselijk geweld bij de politie gemeld. In 1997 was dat nog 12%. De beleidsinspanningen om het verborgen karakter van huiselijk geweld te verminderen, lijken vruchten af te werpen.

'Verdere aanscherping aanpak huiselijk geweld noodzakelijk'
Het onderzoek biedt dertien jaar na het eerste landelijke onderzoek huiselijk geweld een nieuw en representatief inzicht in de omvang en aard van het huiselijk geweld in Nederland en het hulpzoekgedrag van slachtoffers en daders. Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie, staatssecretaris Veldhuijzen van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en minister Van Bijsterveldt van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen hebben het onderzoeksrapport op 13 januari naar de Tweede Kamer gestuurd.

In een reactie schrijven de bewindslieden dat er de afgelopen jaren al veel vooruitgang is geboekt met de aanpak van huiselijk geweld. Op basis van het onderzoek stellen ze dat een verdere aanscherping noodzakelijk is.

Positie slachtoffers huiselijk geweld verbeteren
Het kabinet wil de positie van slachtoffers van huiselijk geweld verbeteren. Het gaat daarbij met name om de opvang en ondersteuning van de verschillende groepen slachtoffers van huiselijk geweld. Zo moet de bekendheid van de steunpunten huiselijk geweld worden vergroot.
Daarnaast wil het kabinet daders stevig aanpakken. Met name voor daders van de ernstigste vorm van huiselijk geweld en daders die recidiveren zijn aanvullende maatregelen noodzakelijk. Dit sluit aan bij het voorstel van de Minister van Veiligheid en Justitie om taakstraffen voor daders van ernstige gewelds- en zedenmisdrijven uit te sluiten. Ook het voornemen om in het volwassenenstrafrecht minimumstraffen in te voeren voor personen die binnen tien jaar opnieuw worden veroordeeld voor een zeer ernstig misdrijf sluit hierbij aan.

In de eerste helft van 2011 komen de ministers en staatssecretaris van VenJ, VWS en OCW met uitgewerkt voorstellen voor verscherpte aanpak van huiselijk geweld.

Documenten en publicaties
Brief Tweede Kamer: aanbieding onderzoek naar de aard en omvang van huiselijk geweld
In 2008 heeft de toenmalige Minister van Justitie de Kamer toegezegd onderzoek te verrichten naar de omvang en aard van huiselijk ...

Brief | 13-01-2011 | VenJ

Huiselijk geweld in Nederland
Overkoepelend syntheserapport van het vangst-hervangst-, slachtoffer- en daderonderzoek 2007-2010.

Rapport | 13-01-2011 | VenJ

RR

roderidder
Topic Starter

#27 , 20 apr 2011 00:11

stel, ja stel: een seriemoordenaar dood een baby met opzet
daarna vermoord de vermeende dader nog 3 pasgeboren kinderen

Wat zal de gevorderde strafmaat kunnen zijn als:

1) je een man bent?
2) je een vrouw bent?
3) je de Nederlandse moeder bent die weigert mee te werken aan een psychiatrisch onderzoek omdat ze naar eigen zeggen bang is dan nooit meer vrij te komen

RR

3 tips:
tip 1 :
reactie advocaat "wij zijn geschrokken van de hoogte van de gevorderde strafmaat"
tip2
"de advocaat vroeg vrijspraak omdat er op voorhand was afgesproken dat het om wat stevige sex zou gaan"
http://www.zie.nl/video/algemeen/OM-eis ... gz2jsft2oe" onclick="window.open(this.href);return false;
tip3
niet meewerken aan een psychisch onderzoek misschien vreemd is omdat dit juist tot een vrijspraak kan leiden.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#28 , 20 apr 2011 11:25

Misschien dat de overheid eens moet beginnen om iets over recht in het onderwijs aan te leren.
De code Napoleon is opgesteld door mensen die met recht bezig waren niet door Napoleon...
voor de rest geen commentaar gezien ....

roderidder
Topic Starter

#29 , 20 apr 2011 13:33

... gezien .....gezien wat... te weinig recht gehad op school?
(grapje)

Naar mijn aanvoelen komen "recht" en "rechtvaardigheid" voldoende aan bod.
Problematischer is een rechtsgeleerde vinden met voldoende ervaring in het veld (lees een advocaat) die aan leerlingen wil lesgeven. Het is eerder normaal dat leerlingen van het secundair weken zelfs maanden(!!!!!) zonder lesgever zitten omdat er niet dadelijk een vervanger kan gevonden worden :shock: .

Langs de andere kant stel ik ook vast dat het verschil in de politiek van de gerechtelijke arrondisementen groot is.
Jarenlang geen enkele groep van leerlingen/studenten gezien in de lokale rechtzalen. Bij een ander arrondisement valt het mij op dat dit gelukkig deel uit maakt van hun visie waarbij scholen welkom zijn en regelmatig is er dan ook een groep die een zitting komt bijwonen.

Om hopelijk nadien terug op de kern van deze draad terug te komen, nl. het verschil in straffen tussen mannen en vrouwen is het aan onze politici om wetten te maken of aan te passen die aan de tijd van heden aangepast zijn. Je kan moeilijk ontkennen dat de advocaten niet geprikkeld zijn door de (te) grote stroom aan nieuwe wetten.

Mocht je toch commentaar hebben dan lees ik die graag: vragen verdienen hier op het JF immers antwoorden.
stel, ja stel: een seriemoordenaar dood een baby met opzet
daarna vermoord de vermeende dader nog 3 pasgeboren kinderen

Wat zal de gevorderde strafmaat kunnen zijn als:

1) je een man bent?
2) je een vrouw bent?
3) je de Nederlandse moeder bent die weigert mee te werken aan een psychiatrisch onderzoek omdat ze naar eigen zeggen bang is dan nooit meer vrij te komen?

RR

roderidder
Topic Starter

#30 , 30 aug 2011 01:31

Afbeelding

Blijkbaar was er bij vorige veroordeling (kinderverwaarlozing met dood tot gevolg) waarbij de dode baby werd begraven in de tuin,
geen voorwaarde voor de moeder gesteld dat ze geen dode baby's meer mag verstoppen of was dit inmiddels geen vw. meer.

Noot bij vorige mail:
De Nederlandse Sietske Hoekstra werd veroordeeld voor 3x kindermoord + 1 maal doodslag en weigerde mee te werken aan psychologische onderzoeken.
Haar advocaat was verrast over de extreme hoge eis van het OM namelijk 12 jaar cel. De rechter veroordeelde Sietke ook tot 12 jaar cel. Dit is voor deze Nederlandse zaak de maximale strafmaat. http://www.camilleri.nl/2011/04/om-eist ... -hoekstra/" onclick="window.open(this.href);return false;
In Nederland komen per jaar tien tot vijftien gevallen van kinderdoding aan het licht Bijna tweederde van de kinderdoders is vrouw. bron: http://www.camilleri.nl/2011/05/strafei ... reem-hoog/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat mocht het een man zijn? Wel dat kunnen wel echt weten? Men kan wel kijken naar hoeveel de man doorgaans krijgt en de vrouw, dat wel. Maar niemand hier op het JF kent een moeder die 9 jaar de cel is ingegaan omdat ze na de buitenlandse vakantie de kinderen bij oma&opa heeft achergelaten. http://nos.nl/artikel/173022-negen-jaar ... -kind.html" onclick="window.open(this.href);return false; Als een Nederlandse moeder voor zoiets wordt veroordeeld is dat maximaal een werkstraf. Effectieve celstraffen zijn voor Nederlandse moeders die niet houden aan de verblijfsregeling van de kinderen in tegenstelling tot Belgie voorlopig uitgebleven. In Belgie worden misdadigers van gevangenisstraffen beneden de drie jaar effectieve gevangenisstraf doorgaans niet zoals de naam doet vermoeden opgesloten.
Een voorbeeld van mocht het een man zijn... Schiedammer parkmoord: 18 jaar cel plus tbs >> maar ... wel onschuldig! >> http://nl.wikipedia.org/wiki/Schiedammer_parkmoord" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier waren we de draad destijds mee begonnen:
Vrouw mag komende 4 jaar geen baby's meer doodwerpen of ...

RR

Terug naar “Actuele Thema's”