verkiezingen 10 juni

Marika
Topic Starter

verkiezingen 10 juni

#1 , 10 mei 2007 17:56

Ik weet werkelijk niet waar ik deze vraag zou kunnen plaatsen, dus stel ik ze hier maar.
Op 10 juni vieren mijn schoonouders hun diamanten bruiloft, de dag is al geregeld, kleindochter zou bloemen afgeven in de mis enz.
Nu krijgt mijn dochter (26 jaar-enig kleinkind) vandaag een brief met een oproep om op 10 juni te gaan zetelen (noemen ze dat zo???) bij de verkiezingen in de gemeente waar ze woont.
Is dit jubileum een geldige reden om te weigeren, zou een attest afgehaald in de gemeente waar haar grootouders huwden in 1947 aanvaard worden als excuus?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Marika.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 10 mei 2007 18:36

Telefoneer gewoon eens met de voorzitter die die brief naar je dochter stuurde. Met wat geluk is dat een begripvol mens die dergelijke reden aanvaardt. Doe dat snel genoeg, zo heb je meer kans op begrip want meer kans om nog anderen te vinden voor de job.

Marika
Topic Starter

#3 , 11 mei 2007 19:39

dieke

Dank voor je reactie, 't heeft niet mogen baten....
Nu worden de bijzitters aangesteld door de rechtbank, ik heb naar de rechtbank gebeld, jubileum was geen geldig excuus, ze moet dus gaan zetelen, wij hebben het feest nu maar een week uitgesteld, ik denk dat begripvolle mensen in die wereld niet zo talrijk zijn..... :wink:
Groetjes van Marika.

Reclame

Terug naar “Staatsrecht”