Online Aankoop Pooltafel

mcarma
Topic Starter

Online Aankoop Pooltafel

#1 , 04 nov 2011 10:53

Beste,
Mijn vriendin heeft online een pooltafel gekocht als cadeau. Het betreft hier een Nederlandse website. Het product was in promotie door kleine onvolmaaktheden in het laken. Wanneer de tafel nu geleverd is en door ons geplaatst blijkt dat de tafel in het midden bolstaat. Dit maakt spelen bijna onmogelijk. Daarnaast is de tweede dag 1 van de keu's al kapot gegaan door een normale stoot, het topje is afgebroken.
Ik heb al wat gelezen over de 14 dagen bedenk recht bij online bestellingen, maar mijn vraag is nu:
1. Telt dit ook voor een Nederlandse firma
2. Dien je nog de originele verpakking te hebben? De tafel was verpakt in karton wat reeds opgeruimd is (weg :-))
3. Indien we het toch kunnen retourneren, wie betaald deze transport kosten?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2011 10:34

Hebt u al contact opgenomen met de firma zelf? Misschien zijn ze "commercieel" genoeg om dit naar uw tevredenheid op te lossen.

(Los daarvan: een pooltafel die aan huis geleverd wordt? Toch met een verhuiswagen dan, vermoed ik? Die dingen zijn toch zo zwaar als iets?)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tombe

#3 , 16 dec 2011 22:30

Die 14 dagen bedenktijd is een Europese richtlijn die ook in Nederland is overgenomen. Dus ja, die bedenktijd geldt daar ook (moet normaal op de site vermeld worden). Er wordt wel verondersteld dat jij het product terugbrengt (of in dit geval dus de verzendkosten betaald. Bovendien worden de verzendkosten om de tafel naar jou te sturen doorgaans ook niet vergoed. Normaal staat in de voorwaarden ook dat het in de originele verpakking geretourneerd moet worden, maar ingepakt zie je het defect natuurlijk niet. Lijkt me sterk dat ze daar lastig gaan over doen.

Maar ik zou het bedrijf eens contacteren, als ze even klantvriendelijk zijn vinden ze samen met jou misschien een oplossing. Aankoopbon voor dat bedrag bijvoorbeeld?

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”