En wat gebeurt er als de mutualiteit van oordeel is dat ik wél kan werken? Kan ik dan -uit eigen beweging- RVA naast mij laten liggen (ook al denkt RVA dat ik nog op enige manier arbeidsgeschikt ben) en toch volle IVT uitkering van FOD ontvangen?Nee, gezien niet iedereen die 66% heeft, ervoor op de mutualiteit en/of werkloosheid zit. Velen hebben zelfs niets van uitkeringen.
Als jij nog steeds aan de RVA een dopkaart indient, dan verklaar je jezelf nog geschikt tot werken. Indien je zelf denkt dat dit niet meer zo is, dan moet je geen dopkaart meer indienen, maar naar de mutualiteit gaan indien je daar recht op kan openen (wat niet noodzakelijk zo is).
Waarom zou ik eigenlijk naar mutualiteit gaan als ik in totaal (vermoedelijk) toch niet meer dan leefloonbedrag kan ontvangen? Eist FOD dat ik eerst naar mutualiteit ga vooraleer zij bereid zijn volledige IVT te betalen? En zo ook, eist FOD dat ik eerst bij RVA/VDAB blijf tot deze niet meer bereid zijn mij werkloosuitkeringen te geven? Of kan ik gewoon zélf beslissen RVA/VDAB en Mutualiteit naast mij te laten liggen en toch bij FOD volle IVT ontvangen?