dat moet je dan maar eens vragen in de algemene dagelijkse omgang met een franse aannemer
Maar het blijft spelen met woorden zoals de ene tegen botten laarzen zegt en omgekeerd. In ieder geval
is het zo dat bij onze Noord Franse klanten er weinig of geen discussie bestaat omtrent de duidingen. Ook
in Belgie is daar eigenlijk weinig of geen discussie over.
Alleen hier is daar een marginale discussie over. Want als ik tegen 100 klanten zeg: ik maak u een offerte
dan weten ze dat dit vrijblijvend is. Als ik tegen diezelfde 100 klanten "nen devis of een bestek voor de verzekering
moet maken dan weet 95 % dat daar een kleine kost zalaan verbonden zijn. Nu ik vind dit een nutteloze discussie.
We weten wel met z'n allen hoe de vork in de steel zit al was het maar door de ongeschreven regels. Wie mij anders
probeert wijs te maken die geloof ik niet. Maw ik spreek ook over "mijn vrouw" mbt mijn vriendin gewoon omdat wij
al meer dan 20 jaar bij elkaar zijn. Ik spreek ook al 20 jaar over de vriend van mijn schoonmoeder als zijnde mijn schoonvader
want die 2 leven ook al bijna 40 jaar in zonde volgens de kerk dan wel. Of ik nu in het bezit ben van dat boterbriefje of niet maakt
voor mij en vele anderen eigenlijk in geest geen bal verschil uit.
Ik denk dat dit hier vooral een discussie is over de wil of onwil om een bepaald woord op een bepaalde manier te capteren.
Op juridisch vlak zal dat idd wel een verschil uitmaken maar als je alles moet herleiden naar een juridisch discussie dan is er toch
wel een gebrek aan een inlevingsvermogen die net de smeerolie vormt van een normale dagelijkse omgang. Botten en laarzen ,mijn beste
botten en laarzen.
Kijk nogmaals TS heeft toe dat de aannemer hem bij zijn eerste bezoek heeft ingelicht dat er kosten waren verbonden aan het
opmaken van het bestek. Hij/zij heeft dus zijn plicht gedaan. Ik vind de stellingname door de TS achteraf niet verdedigbaar.
En dat men zo overbluft zou zijn op het moment zelf dat dit niet te beantwoorden valt lijkt mij toch zeer sterk
Tot slot, als ik mijn vrouw

en haar kind gedurende 2 weken met 100 € moet voeden dan denk ik dat ze eerder nijgen naar
anorexia modellekes

(is een graptsjen vooraleer daar ook weer discussie over is)