Erfenisbejaging

Pat dem
Topic Starter

Erfenisbejaging

#1 , 08 dec 2005 20:20

Ik heb al lang geen contact met een kinderloze tante en zie haar zelden.
Plots weet ik dat ze nog 1 ? 3 jaar te leven heeft en in het ziekenhuis ligt. Ik weet ook dat haar erfenis via testament aan een ander familielid gaat.
- Ik neem contact op met mijn tante die juist in het rusthuis zit.
- Wanneer de testamentaire erfgename op vakantie is kan ik tante ervan overtuigen dat zij bestolen werd. Ik kan tante ervan overtuigen dit met burgerlijke partijstelling voor de rechtbank te trekken. De raadkamer wil niet vervolgen zelfs niet met burgerlijke partijstelling omdat het eigenlijk maar wat flauwekul is.
- Tante is dement en zeer be?nvloedbaar, ik heb ze op mijn hand.
- Ik plaats tante in een ander rusthuis en zorg ervoor dat de erfgenaam haar niet meer mag bezoeken. Ook diens familie. Ik slaag er zelfs in haar levensgezel buiten te houden.
-Ik kan tante ervan overtuigen de notaris naar het rusthuis te laten komen en het testament te laten wijzigen ten mijne voordele.
- Tante sterft, ik laat haar snel cremeren en uitstrooien. Ik verwittig niemand van de familie en laat zelfs geen doodsbrief versturen.
- De vorige erfgenaam heeft tante altijd met liefde verzorgd tot ik haar de toegang tot het rusthuis kon ontzeggen.

Maar eigenlijk kan het mij niet bommen. Want tante is dood en ik ben een rijk man.

Of niet? Kunnen de anderen mij iets doen?

Deed ik aan erfenisbejaging.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 08 dec 2005 21:53

Een notaris die een dementerende een testament laat wijzigen?
Weinig plausibel verhaal!

Maar goed, alle leed moet geleden worden....

Gast
Topic Starter

#3 , 09 dec 2005 21:10

Ik heb al lang geen contact met een kinderloze tante en zie haar zelden.
Plots weet ik dat ze nog 1 ? 3 jaar te leven heeft en in het ziekenhuis ligt. Ik weet ook dat haar erfenis via testament aan een ander familielid gaat.
- Ik neem contact op met mijn tante die juist in het rusthuis zit.
- Wanneer de testamentaire erfgename op vakantie is kan ik tante ervan overtuigen dat zij bestolen werd. Ik kan tante ervan overtuigen dit met burgerlijke partijstelling voor de rechtbank te trekken. De raadkamer wil niet vervolgen zelfs niet met burgerlijke partijstelling omdat het eigenlijk maar wat flauwekul is.
- Tante is dement en zeer be?nvloedbaar, ik heb ze op mijn hand.
- Ik plaats tante in een ander rusthuis en zorg ervoor dat de erfgenaam haar niet meer mag bezoeken. Ook diens familie. Ik slaag er zelfs in haar levensgezel buiten te houden.
-Ik kan tante ervan overtuigen de notaris naar het rusthuis te laten komen en het testament te laten wijzigen ten mijne voordele.
- Tante sterft, ik laat haar snel cremeren en uitstrooien. Ik verwittig niemand van de familie en laat zelfs geen doodsbrief versturen.
- De vorige erfgenaam heeft tante altijd met liefde verzorgd tot ik haar de toegang tot het rusthuis kon ontzeggen.

Maar eigenlijk kan het mij niet bommen. Want tante is dood en ik ben een rijk man.

Of niet? Kunnen de anderen mij iets doen?

Deed ik aan erfenisbejaging.
Pat dem ........wat jij hier naar voor brengt, is een verhaal om koude rillingen van te krijgen, bangelijk triets verhaal!!! Jou leed moet zeker nog geleden worden!

Reclame

Bibendum

#4 , 11 dec 2005 17:17

:o Ik hoop dat ik uw verhaal verkeerd begrepen heb en zoniet ... TRIESTIG !

pat dem
Topic Starter

#5 , 11 dec 2005 19:36

Ik heb me in de plaats gezet van de tegenpartij, waartegenover we misschien juridische stappen gaan ondernemen. Maar buiten dat het triestig is, heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.

Wesley

#6 , 12 dec 2005 12:17

Best in het vervolg iets duidelijker maken dat je u in de plaats van de tegenpartij stelde.

Is erfenisbejaging.

Bewijs leveren is hier het probleem maar kan uit de omstandigheden afgeleid worden.

Gast
Topic Starter

#7 , 12 dec 2005 12:43

Ik heb me in de plaats gezet van de tegenpartij, waartegenover we misschien juridische stappen gaan ondernemen. Maar buiten dat het triestig is, heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.
Was nogal onduidelijk verhaal.....gelukkig is het verkeerd begrepen , want met zoiets moet ge toch maar kunnen leven he !? Zou zeker ook juridische stappen ondernemen. Want tis toch zo,n onmenselijk verhaal!! Goeie moed!

Natasja
Topic Starter

#8 , 11 jan 2006 09:58

Dit is zeer triest en bovenal zeer harteloos.

U bent niet toevallig degene over wie in onderstaand topic wordt gesproken?

http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=185

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”