lang wachten op info schadevergoeding na ongeval

roelsstephen
Topic Starter

lang wachten op info schadevergoeding na ongeval

#1 , 05 dec 2011 19:59

hallo,

ik ben een 23-jarige jongeman, op 19 juni 2011 werd ik (als passagier in een auto) frontaal aangereden door een voertuig.
de persoon waar ik bij zat is uiteindelijk in fout verklaard.
nu heb ik daar enkele letels opgelopen, nl:
* fractuur ruggewervel L
* buikwandcontusie
* Vrij vocht intraperitoneaal

er werd mij gezegd dat ik een schadevergoeding ging krijgen van de verzekering van de bestuurder, omdat deze verzekerd was voor derden. ondertussen zijn we begin december, en ik weet nog niets ivm de schadevergoeding.

na wat rond te lezen op het internet, ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat dit met een soort puntensysteem wordt berekend. maar wat dan met de lichamelijke ongemakken die ik heb waar ze niets van weten, kan ik die alsnog doorgeven wanneer er een uitspraak wordt gedaan?

heb namelijk heeeeeeeeell veel schrik in de auto, ik durf er bijna niet meer in te zitten, en heb pas een voorlopig rijbewijs, omdat ik niet meer durf verder doen.
ook verlaagd libido (alhoewel dit denk ik moeilijk zal zijn te bewijzen) en bij heel veel handelingen in het normale dagelijke leven harde pijn in de onderrug (L3), en een beetje moeilijker om urine op te houden bij een toiletbezoekalsook minder gevoel in het lid (penis)
kunnen julie mij misschien verdere uitleg geven, want ik heb er eerlijk gezegd geen flauw idee meer van wat ik kan verwachten.

kunnen jullie me iets vertellen over de percentages die ik misschien mogelijk heb, en de manieren van berekening?
en eventueel ook enkele tips dat ik zeker moet ondernemen?

Met de meeste hoogachting! en alvast ZEER bedankt bij voorbaat!!!

Roels Stephen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 dec 2011 20:20

De verwondingen en lateren ongemakken zullen moeten vastgesteld worden door een arts van de verzekering, en later bevestigd worden voor en rechtbank. Heb jij in deze uw eigen verzekering in werking gesteld? Heb jij een eigen advokaat? Zij zullen u moeten verdedigen en verder helpen.

asfaltfretter

#3 , 07 dec 2011 02:07

Beste is om direct een advocaat onder de arm te nemen . is het gemeld bij de politie van de verzorging en bij de verzekering .
de percentages worden meestal vast gesteld door de gerechts arts omdat de 2 partijen meestal nooit overeen komen . je moet bewijzen wat je hebt en blijven volhouden .
de tabel noemt : indicatieve tabel en vind je op het net , voor elke leeftijd is een bedrag dat per punt invaliditeit uitgekeerd wordt , onder de 15% is dit per punt , boven 15 % is dit met kapitalisatie .
een percentage zeggen is onbegonne werk , de 2 partijen en de gerechtdokter beslissen dit onderling na alle testen .
Hier moet rekening worden gehouden met de impact van de letsels op de totaliteit van de activiteiten van het slachtoffer.

De basis is de leeftijd op de datum van de consolidatie. Bij ongeschiktheden tot en met 15 % kunnen de hierna voorgestelde bedragen worden toegepast, rekening houdend met de ernst, de impact en de graad van de restletsels.

De materiële en morele schade in geval van blijvende ongeschiktheid wordt forfaitair vergoed volgens volgende tabel:

< 15 jaar: € 2.000,-
< 25 jaar: € 1.875,-
< 30 jaar: € 1.750,-
< 35 jaar: € 1.750,-
< 40 jaar: € 1.625,-
< 45 jaar: € 1.500,-
< 50 jaar: € 1.375,-
< 55 jaar: € 1.250,-
< 60 jaar: € 1.125,-
< 65 jaar: € 875,-
< 70 jaar: € 750,-
< 75 jaar: € 625,-
< 80 jaar: € 500,-
< 85 jaar: € 375,-
> 85 jaar: € 250,-

Als je je sexuele schade kan bewijzen is dit een grote som .
http://www.lichamelijk-letsel.be/index. ... ade_deel_2" onclick="window.open(this.href);return false;
Het schrik hebben gaat naar de morele schade post en die ligt wettelijk vast per dag binne een bepaalde tijdsduur .
http://www.lichamelijk-letsel.be/index. ... ele_schade" onclick="window.open(this.href);return false;

nog meer info

http://www.lichamelijk-letsel.be/index. ... jke_schade" onclick="window.open(this.href);return false;

http://users.skynet.be/vzw-verkeersslac ... chade.html" onclick="window.open(this.href);return false;

in ieder geval zal je lang geduldig moeten worden ( jaren )
spijtig genoeg weet ik er alles van , het einde na 4 jaar is in zicht door def uitspraak politierechtbank ivm de vergoeding .
Let op dat je advocaat voor het max gaat en de partij die moet betalen voor het min .

groeten en veel succes

Reclame

roelsstephen
Topic Starter

#4 , 07 dec 2011 12:54

grootste probleem in deze zaak is dat de beide verzekeringen allebei dezelfde maatschappij zijn. dus ik denk dat dit enkel de zaak maar meer bemoeilijkt. Ik heb geen advocaat genomen, maar indien nodig is dit wel een optie.
die indicatieve tabel heb ik ook gevonden op het net, alleen liggen de bedragen daarop wel een stuk hoger. dus dat zal dan ook afwachten zijn.

hoe kan ik de seksuele schade dan bewijzen? want dit is toch niet zo simpel. en bij wie moet ik dit dan aangeven?
alles is gemeld bij de verekering, en de papieren zijn allemaal in orde. dus dat is op zop een korte periode al een hele verwezelijking, wel heb ik ontdekt, als ik er zelf niet mee bezig ben, dat er dan ook niet veel verdere stappen ondernomen worden.

van de schrik hebben, moet ik dit ook melden aan de arts van de verzekering? of is dit niet van belang?

alvast bedankt!

Piefpoefpaf

#5 , 21 jan 2012 00:46

Neem een advocaat - daar heb je recht op! Je mag die advocaat zelf kiezen (ook al zegt de verzekering van niet - dat is een leugen) en meer nog: die advocaat hoef je niet te betalen.
Als 'bijzitter' ben je altijd verzekerd door de verzekering van de bestuurder - maakt niet uit of die bestuurder in zijn recht is of niet.
Succes!

Ps. Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt (maar dan erger) en ik heb 3 jaar moeten wachten op mijn vergoeding - en dan te bedenken dat het niet eens via het gerecht gegaan is.
Ik denk dat je de meeste vergoeding krijgt voor jouw rug (ik schat tussen de 5 en de 8 punten uit ervaring), de schade voor uw urineproblemen kan je vergeten (ze zullen zeggen dat dat nog betert met de jaren) en wat betreft erectieproblemen: dat zal dan moeten bewezen worden door de uroloog - als dat niet bewezen kan worden kun je een schadevergoeding wel vergeten.
Wat wel kan lukken is als je zegt dat je een bepaalde hobby niet meer kunt uitoefenen (door je rug) je een genoegenschade krijgt.
Een interessante site is: vzw.verkeersslachtoffers.be.

Vlug naar de advocaat dus!

Terug naar “Verkeersongevallen”