schimmel

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: schimmel

#16 , 21 nov 2011 23:42

Eens contact nemen met de bouwpolitie van uw gemeente.
Deze of de Inspectie Vlaamse woondienst kan dan komen controleren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xantippe
Topic Starter

#17 , 06 dec 2011 21:45

overal schimmel... in de keukenkasten, weer in de doucherand, tegen het plafond in de living (volgens mij omdat dit nog steeds vochtig is van het waterlek van de bovenburen), vochtige tweede slaapkamer, .... mijn excuses dat ik het huurcontract nog niet ingescand heb, ik heb het erg druk gehad de voorbije periode. ik probeer het vanavond nog te doen. ben ondertussen maar vanalles aan het inpakken omdat het niet meer veilig in kasten gezet kan worden...

xantippe
Topic Starter

#18 , 06 dec 2011 22:57

heb het huurcontract in een zip-file, maar ik zie niet hoe ik dit kan verzenden in een pb?

Reclame

xantippe
Topic Starter

#20 , 07 dec 2011 15:55

de huisbaas is langsgeweest met "zijne maat de loodgieter". ivm de slaapkamer zei hij eerst dat het was omdat het raam altijd open stond. dan was het omdat we te weinig verluchtten. dan omdat we de verwarming niet opzetten. dan omdat het een koude brug was. dan omdat we er was zouden drogen. enfin een hele resem excuses.
badkamer was omdat we een douche namen. ja dat is toch de bedoeling dat je je badkamer kan gebruiken? we kunnen niet meer doen dan alles openzetten...
de keuken: dat moest ne keer herschilderd worden in de keukenkastjes. en er een iets straffer roostertje opzetten voor de afzuiging. hij sprak ook van een buis in de badkamer naar de keuken te trekken..
de living: dat was niet nat volgens hen, dat was gewoon ooit nat geweest. waarom daar dan schimmel op stond, dat kon hij precies niet zeggen.
conclusie: hij heeft ons een schimmelvreterspuitbus gegeven en buiten de dampkap en wat geschilder gaat hij er dus niets aan doen. voor alle duidelijkheid: met product hebben we zelf al alles te lijf gegaan en de schimmel blijft terugkomen.

xantippe
Topic Starter

#21 , 16 dec 2011 01:39

mag je eigenlijk "werken" van de verhuurder weigeren? hij wil hier namelijk komen schilderen en wij zien dat niet zitten. ten eerste omdat het geen oplossing is, hoop en al een verdoezeling. ten tweede omdat wij zo snel al onze spullen niet opzij gezet krijgen, wij willen geen verfspatten op onze spullen. hij wil in de vroege voormiddag langskomen met zijn "schilder" maar zo snel krijgen wij alles niet aan de kant :s

Vandebos

#22 , 16 dec 2011 09:39

Schilderen is geen dringende herstelling..... Mag je weigeren volgens het burgelrijk wetboek. Zeker als er geen vaste afspraken zijn gemaakt.

justwanttomove

#23 , 16 dec 2011 11:11

ik zou wel de verhuurder via AS op de hoogte brengen waarom je weigert de schilderwerken toe te laten met de redenen die je hierboven ook aanhaalt.

Anders kan hij later bij een geschil zeggen dat je weigerde om de schimmel te laten aanpakken.

xantippe
Topic Starter

#25 , 16 dec 2011 17:48

AS is onderweg, met dank aan vandebos :)

xantippe
Topic Starter

#26 , 16 dec 2011 17:50

of moet ik nog eentje apart sturen voor specifiek dit voorval?

Vandebos

#27 , 16 dec 2011 18:10

Indien niet opgenomen in vorig schrijven wel. Maar hou het vriendelijk in de zin van:

- gelieve ons minstens een week voor het uitvoeren van werken te verwittigen zodat we de tijd hebben onze inboedel veilig te plaatsen.
- Schilderwerken omhelzen geen fundamentele herstelling van de in de woning vastgestelde problemen, dergelijke acties verbergen ze enkel en maken in se geen deel uit van wat overeenkomstig artikel 1724 BW door de huurder dient gedoogd te worden. Schilderwerken voor het aanpakken van de problemen die deze schilderwerken noodzaken heeft geen enkel nut.

xantippe
Topic Starter

#28 , 16 dec 2011 18:21

dat staat er niet specifiek in, hij vroeg het nog maar recent
Laatst gewijzigd door xantippe op 16 dec 2011 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos

#29 , 16 dec 2011 18:24

Vermeld nog even in het schrijven het artikel zelf.
Art. 1724. Indien het verhuurde goed gedurende de huurtijd dringende herstellingen nodig heeft, die niet tot na het eindigen van de huur kunnen worden uitgesteld, moet de huurder die gedogen, welke ongemakken hem daardoor ook mochten worden veroorzaakt, en al zou hij gedurende de herstellingen het genot van een gedeelte van het verhuurde goed moeten derven.
Indien echter die herstellingen langer dan veertig dagen duren, wordt de huurprijs verminderd naar evenredigheid van de tijd en van het gedeelte van het verhuurde goed waarvan hij het genot heeft moeten derven.
Indien de herstellingen van dien aard zijn dat hetgeen noodzakelijk is voor de huisvesting van de huurder en van zijn gezin, daardoor onbewoonbaar wordt, kan hij de huur doen ontbinden.

xantippe
Topic Starter

#30 , 19 dec 2011 18:08

opeens telefoon van de dochter van de huisbaas: hij wil morgen om drie uur in de namiddag iemand sturen, een "ondernemer", dit echter zonder eerst een afspraak te maken met ons. mag dit? moeten wij hem binnen laten?

Terug naar “Huren”