Proximus

Froezel
Topic Starter
Berichten: 48

Proximus

#1 , 04 dec 2011 12:01

Ik ben al jaren klant bij Proximus. Elke maand herlaad ik mijn gsm via Pay&Go voor 15€. Onlangs kreeg ik telefoon van Proximus, zij konden voor mij automatisch elke maand herladen zonder bijkomende kosten. Via de telefoon heb ik toegezegd in de veronderstelling dat ik via de post nog iets zou toekrijgen dat ik moest tekenen. Vorige week kreeg ik een factuur van 30€ ... Abonnementen/Bundels : 15€ - Andere kosten : 15€. Ik heb onmiddellijk contact genomen met Proximus en volgens de klantendienst gaat het hier niet over een abonnement en is het normaal dat er de eerste maand direct voor 2 maal 15€ wordt herlaad. Ik viel uit de lucht. Het ging hier niet over een abonnement en als ik dit wou opzeggen moest ik dit aangetekend doen of naar een Proximuswinkel gaan. Ik ben dan gisteren naar zo'n winkel geweest en de verkoper beweerde dat dit wel "een soort" abonnement was en als ik dit wou opzeggen mij dit 150€ ging kosten en mijn nummer kwijt zou zijn, ook met een aangetekend schrijven. Wat kan ik nu doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3119
Locatie: st-niklaas

#2 , 04 dec 2011 12:36

verkoop op afstand

7 dagen bedenktijd

aangetekend opzeggen wegens misleidende informatie aan de telefoon

sturen ze toch een factuur voor het "verbreken" van het zogezegde contract, klacht indienen bij de ombudsman voor telecommunicatie

siesken
Berichten: 263

#3 , 04 dec 2011 12:38

Alles wat proximus doet of je opstuurd met sms,niet op reageren is het beste.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 04 dec 2011 14:11

Zie uitleg Drone: vermeld ineens in je schrijven "kopie as aan economische inspectie"

Fore
Berichten: 1298

#5 , 04 dec 2011 20:25

Zelf ook eens iets gehad met proximus, wel zeer goed geholpen door de klantendienst van proximus:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 12&t=17822" onclick="window.open(this.href);return false;

PS:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 44&t=33892" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Consumenten Koop”