Afzender van volgend bericht gaf toestemming voor plaatsing op dit forum:
Enkele dagen geleden werd ik aangereden door (snel rijdende) wagen terwijl ik klaar stond om mijn garage binnen te rijden.
Even de situatie schetsen:
ik sta stil op de openbare weg met mijn linker pinker aan, klaar om in te rijden in mijn garage. (staat ook zo vermeld op het PV van de politie).
Enkele seconden later word ik aangereden door een snelrijdende wagen. Mijn wagen wordt weggeslingerd en is zwaar beschadigd.
Nu zit ik met volgende vragen:
1. Kunnen jullie inschatten of ik eventueel "in mijn recht" zal worden bevonden ?
2. Mijn wagen werd alsnog gerepareerd (kostprijs +- 2500 EUR), maar ik *kan* die momenteel gewoon niet betalen. Ik heb de financi?le mogelijkheden niet (meer) om dat bedrag voor te schieten. Kan ik hier ergens iets afdwingen van mijn verzekeraar zodoende dat hij dat bedrag voorschiet ofzo ? Ik ben verzekerd bij DVV-verzekeringen.
3. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn zaak zo snel mogelijk behandeld wordt voor de Politierechtbank ?
4. Zijn er extra tips die jullie me aanraden ?
Hartelijk dank voor alle eventuele antwoorden. Ik ben echt radeloos en zou super gelukkig zijn moest iemand me kunnen/willen verder helpen !