Herstelling Renault auto lijdt tot total loss

onidarbe
Topic Starter

Herstelling Renault auto lijdt tot total loss

#1 , 30 nov 2011 21:58

Onlangs is mijn auto oververhit geraakt. Reden is dat de alternator die nog geen 6 maand geleden vervangen is geweest, is losgekomen waardoor de aandrijfriem de waterpomp niet meer deed werken. Beide bouten die de alternator op hun plaats moesten houden verloren hun moer. De oververhitting-lamp reageerde te laat. Volgens de Renault concessiehouder is dit na enkele maanden hun fout niet meer. Zij deden wel 650€ van de prijs van een nieuwe Dacia Duster met cataloguswaarde 15.650€ maar geen enkele andere korting zoals de recyclage-premie kon dan nog. Dus niet echt een fikse korting nog schadevergoeding. Ok, de Renault Scenic Megane is wel al 13 jaar oud, maar nog maar 155.000km. Cataloguswaarde mag dan laag liggen, men vindt hem niet voor minder dan 2000€. Zeker niet met nieuwe koppeling, alternator, motorophanging, remmen, banden, .... Eigenlijk heb ik al veel herstelingen de laatste 2 jaar laten uitvoeren die soms ook twijfelachtig waren en was mijn vertrouwen nu voor goed weg in Renault en dus ook Dacia.

Vraag is, waar ik terecht kan om meer duidelijkheid te krijgen wat mijn rechten zijn en wat de aansprakelijkheid of garantie is op herstellingen. Waar kan ik een hoger geplaatste Renault verantwoordelijke bereiken zonder dat het terecht komt bij deze concessiehouder of zijn collega's in België. Eigenlijk zouden ze op zijn minst 1500€ moeten betalen zonder de voorwaarde dat ik bij hen een wagen moet kopen. Of 2500€ en ze mogen hem houden want in recyclage brengt die 1500€ op bij de aankoop van een ander merk.

Dank u,
Michel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fendtje

#2 , 01 dec 2011 00:13

Onlangs is mijn auto oververhit geraakt. Reden is dat de alternator die nog geen 6 maand geleden vervangen is geweest, is losgekomen waardoor de aandrijfriem de waterpomp niet meer deed werken. Beide bouten die de alternator op hun plaats moesten houden verloren hun moer. De oververhitting-lamp reageerde te laat. Volgens de Renault concessiehouder is dit na enkele maanden hun fout niet meer. Zij deden wel 650€ van de prijs van een nieuwe Dacia Duster met cataloguswaarde 15.650€ maar geen enkele andere korting zoals de recyclage-premie kon dan nog. Dus niet echt een fikse korting nog schadevergoeding. Ok, de Renault Scenic Megane is wel al 13 jaar oud, maar nog maar 155.000km. Cataloguswaarde mag dan laag liggen, men vindt hem niet voor minder dan 2000€. Zeker niet met nieuwe koppeling, alternator, motorophanging, remmen, banden, .... Eigenlijk heb ik al veel herstelingen de laatste 2 jaar laten uitvoeren die soms ook twijfelachtig waren en was mijn vertrouwen nu voor goed weg in Renault en dus ook Dacia.

Vraag is, waar ik terecht kan om meer duidelijkheid te krijgen wat mijn rechten zijn en wat de aansprakelijkheid of garantie is op herstellingen. Waar kan ik een hoger geplaatste Renault verantwoordelijke bereiken zonder dat het terecht komt bij deze concessiehouder of zijn collega's in België. Eigenlijk zouden ze op zijn minst 1500€ moeten betalen zonder de voorwaarde dat ik bij hen een wagen moet kopen. Of 2500€ en ze mogen hem houden want in recyclage brengt die 1500€ op bij de aankoop van een ander merk.

zou alvast uwe rechtsbijstand eens contacteren.
normaler wijs zit deze dekking er in.
ge zult rap wat wijzer zijn.
en hopelijk is dit niet bij uwe ba verzekeraar.
Dank u,
Michel

Drone

#3 , 01 dec 2011 10:32

verzekering op de hoogte brengen in eerste instantie.

een andere stap dat u kan doen is renault belgie aangetekend op de hoogte brengen van uw zaak, concessie houder zal natuurlijk alles ontkennen qua verantwoordelijkheid

Reclame

pAscAl54321

#4 , 01 dec 2011 10:47

Heb ook eens nieuwe alternator laten steken en bij het naar huis rijden is mijn auto in brand gevlogen . De massakabel was losgekomen ( niet vastgemaakt ) en had vonken gegeven volgens de garagist waar mijn uitgebrand autowrak werd onderzocht. Reaktie van de merkgaragist " ge kunt niets bewijzen " en met ne nieuwe te kopen had ik gedaan met zeveren. Ik dacht dat merkgaragisten 6 maand verantwoordelijk waren voor herstellingen en hun werk, maar ik heb toch NIETS getrokken, auto was toen 25 maand oud.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 dec 2011 10:43

Los van deze zaak: de BIV van een Dacia Duster al eens bekeken (in 2012 dan)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”