Begin september kocht ik een asus transformer tablet (met keyboarddock) in MediaMarket.
Van in het begin, merkte ik dat er iets niet klopte. De batterij was supersnel leeg, ook al schakelde ik hem uit. Na enig zoeken kwam ik uit op het feit dat dit type tablet last kan hebben van batterydrain.
Hier is het probleem, die batterydrain komt normaal voor bij toestellen die op standby of in deepsleep (soort hibernatiemodus vermoed ik?) staan, maar zoals ik al zei, bij mij gebeurt het terwijl hij uitstaat. (Tenzij fysiek de powerknop indrukken en kiezen voor "uitschakelen" iets anders betekend in de woordenboek van Asus)
Na enig testen, kwam ik tot de conclusie dat ik tot 20% aan capaciteit verlies op een tijdspanne van 12u. Ik heb dit verschillende keren getest. Met en zonder wifi, met en zonder bluetooth, met en zonder airplanemode. Dit is telkens op een clean install getest geweest, alle updates, geen apps buiten een batterij widget (om het niveau van beide batterijen te kunnen volgen). Ik ben 100% zeker dat ik hem behoorlijk uitzet, en dat de batterijen volledig zijn opgeladen.
Dan, contact met de helpdesk van Asus, die me bevestigden dat dit inderdaad geen normale werking is van het product. Even opsturen naar de fabrikant en het is opgelost zeiden ze. Wat ik dus ook deed.
1ste maal, niet gerepareerd. 2de maal, ditto. 3de maal, nog steeds niet gemaakt. Telkens kreeg ik de melding "geen problemen gevonden".
(Met het reparatiecentrum is trouwens ook iets vreemd aan de hand. Op het trackingnummer stond op een gegeven moment, dat mijn tablet klaar was voor ophaling, terwijl het reparatieraport eent ijdstip geeft van ruim 30 minuten later. Beide zijn in de zelfde tijdszone, dus dat is al uitgesloten. Toen ik de helpdesker hier attent op maakte, gaf hij NOG andere tijdstippen op)
Ik ben er dan maar mee naar de winkel geweest om mijn geld terug te vragen. Zij wouden absoluut nog eens proberen. Deze maal heb ik er 4 weken moeten opwachten. Maar nummer 4 was ook niet de goede keer. Volgens de bediende was de batterij vervangen. Ik heb er helaas geen reparatierapport van gezien, dat heeft hij direct weggesmeten. (dom, weet ik).
Na ruim 3 maand, is hij nog steeds niet gerepareerd. Ik ben het beu. Toen ik vroeg wat mijn opties waren, moest het niet opgelost raken, zei hij dat, ik een nieuw toestel kon bekomen, of een bon ter waarde van de aankoopprijs (500 euro). Toen ik zei of ik mijn geld kon terug krijgen zei hij "nee".
Ik wil geen nieuw toestel meer (de kans bestaat dat ik weer een slecht toestel heb en ik wil dit lolleke niet meer meemaken), ik wil ook geen andere tablet en ik ga al zeker niet voor 500 euro aan spul kopen, enkel en alleen om die tegoedbon op te doen.
Ik wil mijn geld gewoon terug, kan dit?