Jeugdrechtbank....echt lachen?

lucgescheiden

Re: Jeugdrechtbank....echt lachen?

#76 , 19 nov 2011 03:21

Als het naleven van wetten voor rechtbanken een MISSION IMPOSSIBLE betekent,
dan leven we niet langer in een rechtsstaat, maar
verkeren we allen in groot gevaar voor de machtswellust van rechters.
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 20 nov 2011 13:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ovan
Topic Starter

#77 , 19 nov 2011 08:25

idd...maar je weet dat bij heel dat circus en cinéma gedoe Tom Cruise er op één of andere manier toch in slaagde.
zeg maar dat we de "this wil selfdistruct in 5seconds" -point al voorbij zijn. ;-)

Nee Luc, je hebt gelijk. Daarom is nu in eerste instantie een kwestie van redden wat er te redden valt. ook al is dat niet veel en moeilijk.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

RM

#78 , 20 nov 2011 12:59

o my god ovan ... wat een onmacht !! Ziekelijk gewoon hoe je daar moet in laten begaan ...
Ben en al bang wat mij te wachten staat als ik jouwe hier lees :-(

Reclame

ovan
Topic Starter

#79 , 21 nov 2011 16:38

Zijn jullie allemaal ook op facebook pagina ouders tegen ouderverstoting.
Daar is zopas een doodle aangemaakt, om bijeen te komen. Je kan je erop registreren. Kwestie van zoveel mogelijk mensen bijeen te krijgen om te brainstormen hoe we dit reuzeprobleem naar buiten willen brengen onder de media, zodat de overheid dit onrecht ongedaan maakt.
http://www.doodle.com/bhp9k7s8a4p2297f" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben je het beu om bij de pakken te blijven zitten?

Doodle agenda bijeenkomst
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Tattie

#80 , 23 nov 2011 13:36

gisteren iemand op de brt (één) els de schepper haar verhaal zien doen? over hoe ze bij het maatschappelijk onderzoek behandeld werd.... ik herkende er ons eigen ervaring vorige week volledig in.... triestig...

lucgescheiden

#81 , 23 nov 2011 14:05

Niemand ontkent de belangrijkheid van dergelijk onderzoek wanneer het over de toekomst gaat van kinderen.
Els De Schepper gaf wel zeer treffend de arrogantie weer die de meeste 'deskundigen' op justitie zich hierbij toeëigenen.

Een arrogantie die zeer fel in contrast staat met het goede dat 'verdachten' betrachten, en absoluut niet pleit voor het
inlevingsvermogen van deze 'deskundigen'.

Ofwel zijn ze afgestompt door de miserie die ze elke dag krijgen te 'verwerken', ofwel
zitten ze éénvoudig weg op de verkeerde plaats.

Maar het pleit inderdaad voor een 'paleis-revolutie', waardoor deze 'deskundigen' enige menselijkheid wordt bijgebracht.

ovan
Topic Starter

#82 , 24 nov 2011 18:09

:!: Na 7 jaar heeft een Jeugdrechter voor het eerst een document opgemaakt die 90% van de situatie weergeeft.
blijkbaar zijn er Jeugdrechters die hun job op z'n minst serieus nemen en hun dossier ook LEZEN!
of dit tot een oplossing gaat leiden weet ik niet, maar het is al een stap in de goede richting.

Het enige wat hier nog aan ontbreekt is dat na de scheiding, het eerst 8 jaar lang goed verlopen is in een quasi-bilocatie. Totdat de moeder Justitie erbij gehaald heeft en mijn dochter van ons weggehouden heeft.

lees zelf maar:

Beschikking JRB
….
- Sedert scheiding van de ouders er talloze gerechtelijke beslissingen volgden aangaande de verblijfsregeling van X
- X jarenlang de vechtscheiding tussen haar ouder moest ondergaan. Zij betrokken werd in klachten ingediend door haar ouders, de politietussenkomsten, de onderzoeken en verhoren, procedures enz.
- X haar .. jaar sec. onderwijs opnieuw moet doen: Zij het voorbije schooljaar geregeld afwezig was op school en door haar moeder thuisgehouden werd
- De gezondheidssituatie van X onvoldoende opgevolgd werd door de moeder;
- X gebukt gaat onder de huidige situatie en wegkwijnt door de aanslepende conflictsituatie tussen haar ouders. Zij een negatief zelfbeeld heeft en sociaal geïsoleerd leeft. Haar ontwikkeling als jongere zwaar verstoord wordt en de zorg in functie van haar noden onvoldoende is
- Haar moeder voorhoudt dat er geen problemen zijn bij X en dat alles de schuld is van vader. Haar moeder een zeer grote (te grote) invloed op X heeft
- Haar vader de problemen op persoonlijk en schools vlak van zijn dochter erkent

Uit bovenvermelde en na advies van derden betrokken op X, staat vast dat een fundamenteel positieve verandering zich opdringt en dat een ambulante hulpverleningsaanbod op heden als ontoereikend, onvoldoende effectief wordt gezien.
Enkel binnen een residentiële begeleiding kunnen de noden en verwachtingen van X aangeduid worden.
…..
Om deze reden:
….vertrouwt minderjarige X voorlopig toe aan OBC…. voor een periode van 6 maanden

is dit een stap in de goede richting? gaan we eindelijk niet meer moeten lachen , maar gaat men serieus werk maken om de problemen op te lossen? Ik dank alvast de Jeugdrechter in kwestie om de problemen in kaart te brengen.

Moraelin

#83 , 28 nov 2011 17:35

Is in ieder geval zeer bemoedigend. Ik zou deze weg kalm maar zeker verder uitwerken (hopelijk samen met dezelfde rechter) zodat uw dochter eindelijk wat stabiliteit krijgt zodat ze zichzelf terug kan opbouwen.

ovan
Topic Starter

#84 , 29 nov 2011 15:34

zucht ... ik hoop het.... vooral de intenties bij de JR, waar ik wakker van lig (wat is nu eigenlijk de bedoeling?)... maar voorlopig gaat het toch de goede richting uit.
Gisteren was het eerste OBC oudergesprek... confrontatie met moeder is echt tandenbijten. Die zit daar gewoon te lachen... :roll: Elke 5 zinnen: "dochter moet kunnen kiezen, wat zij wil is belangrijk,...."
Het is gemakkelijk om te lui te zijn uw kinderen op te voeden en gewoon hun goesting te laten doen. Ik hoop dat men inziet wat die aanricht.
Daarnaast ben ik wel verheugd dat er na al die jaren eindelijk structuur en ondersteuning wordt gegeven aan mijn dochter.
Er is zelfs vanuit centrum gevraagd dat IK tijdens de WEEK haar kon komen helpen voor de school,omdat bepaalde vakken problematisch zijn....en de examens voor de deur staan. Als dat geen vooruitgang is!

lucgescheiden

#85 , 29 nov 2011 16:04

Mss een domme vraag, maar waarom kan deze leerhulp niet in de geborgenheid van uw gezin plaatsvinden?
Waarbij je jouw hulp zo kan organiseren dat; jouw andere dochter hier deelzaam in kan zijn, en zij elkaar kunnen motiveren...?
Een welwillend OBC zou daar de voordelen toch van moeten inzien?

ovan
Topic Starter

#86 , 30 nov 2011 18:08

Is geen domme vraag! Maar een heel logische.
tja, idd... dat is wat we nu al 6 jaar zeggen, vragen... men heeft nog NOOIT de moeite genomen om te kijken hoe het in ons gezin verloopt. De zus en plusmama zijn zelfs NOOIT betrokken in heel de zaak... ook al betekenen zij heel veel voor mijn oudste dochter...maar juridisch gezien... bestaan zij zelfs niet!
Mijn echtgenote heeft 1000 keer zaken voorgesteld IN BELANG van het kind..omdat zij ook een sterke band HAD met haar.... maar geen enkele rechter die daar naar wou luisteren...

Maar het OBC is wel welwillend...of toch die indruk krijgen we toch...dus wie weet! Krijgt ons GEZIN de kans om idd vanuit die geborgenheid een oplossing voor haar te vinden.

lucgescheiden

#87 , 30 nov 2011 19:31

Ik meen dat ze jullie dat niet vanzelf in uw schoot gaan werpen....( hoe welwillend zij ook mogen zijn)

Tattie

#88 , 07 dec 2011 11:40

Ik kan je enkel bijtreden ovan...als zijnde zelf een plusmama in co ouderschap ben je niks waard, integendeel ze vinden het zelfs erg dat ik het kind van mn vriend als een dochter beschouw...want ja je zorgt er voor heb er de miserie mee en ook de leuke momenten, ik zie ze zelfs meer dan haar eigen moeder... Maar wij hebben idd niks in dat dossier te blaffen ook al staat je naam er vele keren in vermeld, en zeg nu zelf ist nie beter dat we onze stiefkinderen aanvaarden en zien als een dochter of zoon of hebben ze liever dat zoals overlaatst op tv we die kinderen verminken met een bijtend zuur? ....

Laatste update: jr is nog eens uitgesteld naar januari maatschappelijk verslag was te laat binnen.

ovan
Topic Starter

#89 , 07 dec 2011 17:57

Ik meen dat ze jullie dat niet vanzelf in uw schoot gaan werpen....( hoe welwillend zij ook mogen zijn)
idd... en op dit ogenblik is er ook geen teken dat er voldoende know-how aanwezig is ivm oudervervreemding. Waardoor hun houding een averechts effect heeft.
Er is trouwens in het kader van de burgerlijke procedure een Arrest binnengekomen, waarin staat dat buiten het obc, de vakantieperiode en weekends gelijk moet verdeeld worden over beide ouders.
Het obc antwoordt dat dat voor interpretatie vatbaar is.... :roll:
ik snap niet wat daar nu nog aan moet geïnterpreteerd worden.

lucgescheiden

#90 , 07 dec 2011 23:53

Lijkt me dat:
- de rechtbank u met dit arrest; de pap in de mond geven.
- het OBC nu reeds haar eigen interpretaties aan vonnis willen geven
Ik denk dat het hoogdringend tijd is dat je het OBC duidelijk stelt; waarom jij initiëel naar de rechtbank stapte...

Vind je dat dit arrest voldoende wordt gemotiveerd?
Strookt dit arrest met je eigen wensen en inzichten?
Indien tweemaal ja, begin dit arrest dan alvast als correct geoordeeld te verdedigen...!?

Terug naar “Echtscheiding”