Ik heb nieuwe ramen laten installeren einde oktober. Dit had eigenlijk al in de lente moeten gebeuren, maar ja. In elk geval, na te dreigen met annulering van het contract hebben ze gezegd einde oktober te komen. De ramen zijn al op mijn oprit gezet in de eerste helft van september... Toen mijn architect langskwam bij de werken zei hij e: is er een witte film op het glas, want dat is het risico als die ramen zo lang in weer en wind gestaan hebben. Toen had ik niets gezien. Maar nu met te kuisen zie ik op verschillende ramen elke keer zo'n wazige witte film verschijnen. Je ziet ook de markeringen waar de stickers zaten. Ik heb al met alcohol, ammoniak en gewoon ruiten product de ramen gekuist. Dat kader van die stickers komt elke keer te voorschijn. Ik heb mijn architect gemaild, tweemaal al, wat hij me aanraad te doen. Geen antwoord. Wat hij me ook zei bij de werken is dat er veranderingen zijn gedaan aan zijn plannen . Ik heb namelijk enkele verlichtingsroosters in de ramen niet laten doen, maar er dan wel op een andere plaats (zoals de badkamer) laten zetten. Toen ik bij de ramen leverancier was vroeg ik of er een reden was waarom die roosters daar zaten. Ze zeiden me nee... De architect heeft me nooit uitleg gegeven bij die ramen, ik heb gewoon de plannen in de post gekregen. Ik heb ergens gelezen dat de leverancier ook aansprakelijk gesteld kan worden want dat hij wel degelijk op de hoogte moest zijn van de nieuwe reglementen. Maar had de architect me hier ook niet moeten op wijzen? Ipv gewoon per post te sturen. Ik wil mijn huis namelijk in een aantal jaren (of zelfs sneller) terug verkopen, en maak me zorgen dan problemen te hebben omdat de ramen/verluchtingsroosters toch niet volgens de reglementen gedaan zouden zijn. Deze renovatie is een regelrechte ramp aan het worden!! Ik heb al problemen met mijn nieuwe goot ook

Graag advies. Ik vrees dat ik weer kan beginnen met ingebrekestellingen te sturen. Maar al die firmas hebben een advokaat en ik niet...