- - - - - -
Relaas van de zitting van het Vredegerecht te BB op maandag XX feb 2007.
-- - - -
Wij (Alfons tegen autohandelaar AA) stonden als nr 17 op de lijst van de af te handelen ondingens door de heer Vrederechter. Eerst mogen altijd de advocaten die ofwel een advocaat als tegenpartij hebben of waarvan de tegenpartij in persoon aanwezig is hun zaak afhandelen. Toen de advocaten dienden te wachten op hun laattijdige collega's riep ik mijn nr 17 af en mocht ik naar voor gaan. De heer Vrederechter liet mij dezelfde brief zien die ik ook gekregen had van het advockantekantoor SS uit MM waarin dus stond dat ik er een onbegrijpelijke handelswijze op nahoud en daarmee sloot de Vrederechter de zaak af. Er was geen verzoening mogelijk en ik kreeg de raad van koen999 om dan maar naar de rechtbank te stappen.
- - - Einde van het relaas aankoop tweedehandswagen met verkoopsvoorwaarden die uit ??n enkele zin bestaan, maar waar de handelaar dus redelijk gefortuneerd is want dat kan ik wel degelijk afleiden uit zijn dure reclames op de verschillende websites zoals www.hebbes.be en www.easy.be en hele bladzijden reclame in sommige krantjes! Maar dat zo iemand zich bij FEDERAUTO moet aansluiten? Neen dat is niet voorzien bij wet! Een minimumlijst met de verkoopsvoorwaarden is ook al niet voorzien bij wet! - - - - -
- - - - - -
Heb tenslotte de grootste moeilijkheid met die wet waarin vermeld staat dat de verkoper de auto mag terugkopen indien hij niet aan de garantie kan voldoen met aftrek van een som voor de gereden kilometers door de koper.
- - - - Daar zou ik toch nog eens over willen discussi?ren tegen Mevrouw de Minister Fientje MOERMAN van Economische Zaken? Of ben ik verkeerd?
- --- -
Met vriendelijke groeten
Alfons