Het gemeentebestuur van Stad Geraardsbergen heeft mijn vriendin in 2008 zo maar, zonder haar toestemming haar gedomicilieerd op het adres van haar ex. Terwijl dat Zij aan het scheiden was en officieel woonde in Stad Gent en was daar ingeschreven.
Haar Ex. had een wijkagent bezoek in zijn appartement in Geraardsbergen en mijn vriendin kwam bij haar ex om te vertalen omdat hij spraak nog onvoldoende Nederlands en door dat ze daar aanwezig was heeft de wijkagent haar pas gevraagd en haar gegevens genoteerd, daarna is zij ook naar de Gemeentehuis gegaan om haar ex. verder te helpen met vertaling. De medewerker van de gemeente Geraardsbergen zei dat mijn vriendin wordt dan ook eens ingeschreven, maar ze woonde daar al lang niet meer en was al gedomicilieerd in Gent, dat heeft ze natuurlijk uitgelegd aan de medewerken en ze dacht dat het probleem zou opgelost zijn, maar nu is ze te weten gekomen dat ze 3 maanden in Geraardsbergen gedomicilieerd was. Dit is enorm straf vind ik, zo kunnen dan alle gemeenten mensen bij hun inschreven en dan milieubelasting laten betalen en zo voort. mijn vriendein beweert dat ze geen enkele document afgetekend had bij haar inschrijving in Geraardsbergen, kan deze dan bewijs zijn dat zij onrechtmatig ingeschreven was door het Gemeentehuis!? Kunnen ons raad geven hoe dat wij deze probleem kunnen oplossen?
bedankt bij voorbaat,