PAS / HAP

Lucke
Topic Starter

PAS / HAP

#1 , 25 okt 2011 22:40

Tim Bennett Smith, is een vader die zijn kinderen niet meer ziet. Hij zal van lopen van Seattle tot Los Angeles om meer publiciteit te geven aan het PA probleem.

Run from Seattle to Los Angeles @ Aviva Community Fund
http://www.avivacommunityfund.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Dear Aviva Representatives, I will be running from 1200 miles from Seattle to Los Angeles in March 2012 to raise awareness for the rights of children to see their parents in divorces / separations where one parent blocks access to the child.....

Is nog eens een initiatief!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 26 okt 2011 01:19

Naar belgische normen vertaald is dat hier ook wel te organiseren.
Bijvoorbeeld: door een mars vanaf het nieuwe paleis te Antwerpen naar het paleis te Brussel, ik zeg maar wat...
een halve 'ouders'-dodentocht(?)
Handige documenten voor Personenrecht

ovan

#3 , 26 okt 2011 12:39

ip van horizontaal , waarom niet verticaal , dat is pas aandacht :-)
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Reclame

Lucke
Topic Starter

#4 , 26 okt 2011 20:57

ip van horizontaal , waarom niet verticaal , dat is pas aandacht :-)
Kan voor gezorgd worden... ben skydiver :D

lucgescheiden

#5 , 26 okt 2011 23:01

Er moet al een ferm windje staan opdat je gedropt boven Antwerpen tot Brussel zou afdrijven.
Maar zal tegen dan mijn halve wing eens proberen op te opduiken :-)

RM

#6 , 29 okt 2011 00:15

Zit ook in een schrijnende situatie :( :(

Sinds begin feb 2011 uit elkaar, heb men 2 kids (10 en 13)dan niet meer kunnen zien tot half maart.
Op die 6 weken tijd heeft ze de kids gebrainwasched tot en met zodat ik nu voor hun de slechtste papa ben ter wereld.
Voor hun besta ik niet meer... ze wil me dus emotioneel kraken door mijn kinderen af te nemen... financieel ook natuurlijk hehe daar is ze tot op heden nog niet ingeslaagd.

Heeft zodanig cinema kunnen spelen voor de vrederechter dat ik men kids mag zien elke 2 weken op vrijdagavond gedurende 2 uur !!!
Rechter wou mij geen wknd geven om de 2 weken daar hij eerst een advies wou van een kinderpsychiater.
Advies psycholoog: zij dienen dringend in therapie te gaan om de scheiding te verwerken, ik dien asap uitbreiding van van mijn omgangsrecht te hebben onder begeleiding van het ACW.
Feiten.. nog steeds geen antwoord van de rechter voor een herziening van mijn omgangsrecht en zij wil niet in therapie gaan.

Heb over PAS al redelijk wat gelezen en er zitten enorm veel gelijkenissen in ...
Ben echt bang wat de toekomst gaat brengen..men dochter is geblokkeerd wij waren vroeger 2 handen op 1 buik ,nu mag en durft ze niet meer met mij te spreken

Elk bezoek bij men kids is om moedeloos van te worden.. ze antwoorden niet op mijn vragen, negeren me dus compleet . En als ze dan iets zeggen zijn het verwijten ..

Heb 2 weken geleden een onderzoek aangevraagd bij de jeugdrechtbank te BXL, ben es benieuwd hoe dat gaat verlopen...
Wat een vader lijden kan...denk niet dat ze beseffen wat een gemis het is je kinderen niet meer te zien en hoe je behandeld wordt !!

Ik geef niet op, vroeg of laat gaan hopelijk hun ogen open gaan .. en dan komt loontje om zijn boontje
Zal men kids niks kwalijk nemen , men ex daarentegen..

lucgescheiden

#7 , 29 okt 2011 01:10

RM er zijn hier mensen die haast identieke situaties kennen of hebben gekend, we weten dus maar al te goed hoe jij je heden voelt.

Wat ik je, tot hiertoe, wel kan meegevens is dat: wanneer je niet opgeeft,
- het nog jaren kan duren alvorens je een rechtvaardige bilocatie krijgt toegewezen,
- maar je kinderen zullen stilletjes bijdraaien, je ex kan deze agressie namelijk niet blijven aanhouden, en
uw kinderen bezitten voor 50 procent ook uw genen.

Het is hard, en de verloren tijd met je kinderen zal je nooit recuperern,
maar na enige tijd gaat je samenzijn met je kinderen intenser zijn, zorg dat je van die momenten kan genieten.
Veel moed!

ovan

#8 , 29 okt 2011 02:39

Je ziet je kinderen 2 uur per 2 weken? Wat een kinderbeul spreekt dat uit?
Pas op welke aanstelling er gedaan wordt in BXL !!!
Je kinderen hebben de meest gevoelige leeftijd..(in 6 weken tijd!) maar de beperkte tijd die je nu hebt is veel schadelijker.
...Wat een vader lijden kan...denk niet dat ze beseffen wat een gemis het is je kinderen niet meer te zien en hoe je behandeld wordt !!
I know the feeling! probeer zoveel mogelijk je te omringen met mensen en steun te zoeken. Je kids hebben je nodig.
....Ik geef niet op, vroeg of laat gaan hopelijk hun ogen open gaan .. en dan komt loontje om zijn boontje
Zal men kids niks kwalijk nemen , men ex daarentegen.....
zeg dat maar niet waar je kids bij zijn. Blijf ze zeggen dat je ze graag ziet, maar toon steeds dat jij de papa bent.
Je hebt geen tijd te verliezen...en je kinderen ook niet.

Sterkte en veel moed.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

RM

#9 , 29 okt 2011 19:09

Idd het is vooral de tijd die héél nadelig is , zowel voor men kids als voor mezelf. Iedereen lijdt hier onder ..
Ik ben echt al vervreemd aan hun , raar gevoel en doet verdomd véél pijn.

Bedankt mensen voor de steun en moed dat jullie me geven , is fijn jullie medeleven te betuigen

Diegene die in het zelfde schuitje zitten, alvast ook veel moed en sterkte gewenst .

eenvandedrie

#10 , 30 okt 2011 08:01

Idd het is vooral de tijd die héél nadelig is , zowel voor men kids als voor mezelf. Iedereen lijdt hier onder ..
Ik ben echt al vervreemd aan hun , raar gevoel en doet verdomd véél pijn.

Bedankt mensen voor de steun en moed dat jullie me geven , is fijn jullie medeleven te betuigen

Diegene die in het zelfde schuitje zitten, alvast ook veel moed en sterkte gewenst .
Er zou een bewustzijnmakingscampagne moeten gehouden worden i.v.m PAS...want mensen weten blijkbaar nog altijd niet welke gevolgen dit heeft,
in de eerste plaats voor het kind/jongere maar ook voor de verstoten vader/moeder !! Het is onmenselijk als een kind 1 ouder moet missen en omgekeerd is
het onmenselijk naar de verstoten ouder toe.
Want een kind/jongere heeft beiden nodig om als een volwaardig mens te ontwikkelen en ook familie zijn erg belangrijk , grootouders die het op die manier
soms ook moet missen, en die op termijn zware littekens geven...Als vertstoten ouder ben je ' verminkt' voor de rest van je dagen !!!!
@ RM het is idd zo , enkele weken en er is al sprake van vervreemding, de programmerende ouder speelt daar een belangrijke rol in en het is hun uiteindelijke doel,
waarvan ze de inpact blijkbaar niet begrijpen...sterkte en al diegene die in hetzelfde schuitje zitten moeten dringend eens aan de alarmbel trekken !?

lucgescheiden

#11 , 30 okt 2011 23:23

De programmerende ouder handelt vanuit het denken dat rechtbanken terzake onkundig zijn, en
dat hij/zij daar voordeel uit zal puren.
In praktijk blijkt dit ook dikwijls zo te zijn!

Enkele tientallen jaren geleden bestond een standaard echtscheidingsvonnis nog uit:
de kinderen voor de ene ouder, de financiën voor de andere.

Met de schuldloze scheiding, willen de rechtbanken een menselijker gezicht opzetten, en
pogen zij financiëel naar een gelijke verdeling te werken.
De huidige wetgeving voorziet eveneens in een gelijke toewijzing van de kinderen,
echter dat toepassen blijkt net iets te menselijk voor sommigen....

Kortom als rechters een persoonlijke tint wensen te geven aan hun oordelen, dan
is het dringend noodzakelijk om een orgaan in het leven te roepen; dat
hen verplicht om daarbij binnen de wettelijke lijntjes te blijven.

Politiekers spreken al langer over het oprichten van een comité-J, om dit alles niet verder uit de hand te laten lopen.
Hopelijk komt dit comité Justitie er snel, en zal het bewustzijn ervan, inzake PAS en HAP, net ietsje hoger liggen.

We kunnen daaraan helpen door samen, eens op zoek te gaan naar die alarmbel... laat de voorstellen maar komen!

ovan

#12 , 31 okt 2011 22:35

De beste alarmbel zijn al de extreme PAS/HAP gevallen die zwaar uit de hand gelopen zijn. Breng dat in kaart en verzamel ze en schuif ze onder de neus van mensen die er iets kunnen aan doen. Vraag ook de publieke opinie. Zowel over de gevallen als de huidige gang van zaken bij de betrokken instanties...

lucgescheiden

#13 , 01 nov 2011 03:16

Hier rijzen uiteraard enkele probleempjes:
1. Wie gaat deze gegevens samenbrengen? Wat zijn daar de regels voor, gezien de wet op privacy,...
2. De mensen die er iets kunnen aan doen, trekken allen tijdig hun paraplu open:
zij hebben namelijk, op paper, al voorzien in de nodige 'meldpunten'.
Deze meldpunten weigeren echter een bundel verzamelde meldingen te verwerken.
Zij houden u graag apart aan het lijntje, u dient daar begrip voor op te brengen, de druk zou hen immers fataal kunnen worden.
3. Publieke opinie? De Standaard was ons net voor met een vette kop, dat de levenskwaliteit na echtscheidng een stuk beter blijkt.
...

De noodzaak om deze alarmbel te luiden is voor de meesten wel duidelijk.
Het is het concrete plan dat ontbreekt.
Dus blijf maar posten zou ik zeggen...

Mss de moeite waard om even te volgen(?):
http://www.zita.be/entertainment/tv-gid ... e-gek.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ovan

#14 , 01 nov 2011 10:13

...Mss de moeite waard om even te volgen(?):
http://www.zita.be/entertainment/tv-gid ... e-gek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol: ga ik ni missen. is al 1000 keer beter dan die hedendaagse bsht.
...3. Publieke opinie? De Standaard was ons net voor met een vette kop, dat de levenskwaliteit na echtscheidng een stuk beter blijkt....
luc, zijn statistieken!!! trouwens...een enquete doen over echtscheiding? als je de juiste HELFT vraagt zal het resultaat zo wel zijn zeker? :-)

RM

#15 , 01 nov 2011 19:58

mja tis huilen met de pet op ...dat zoiets anno 2011 nog kan.
Als je moet wachten op het gerecht en de advocaten ... :(

Terug naar “Echtscheiding”