Aan alle PAPA'S!!

Lucke

Re: Aan alle PAPA'S!!

#16 , 27 okt 2011 15:04

volgens de huidige wetgeving onderzoekt tegenwoordig elke rechter de mogelijkheid voor een verblijfsco-ouderschap als één van de ouders daarom vraagt.
Dat is standaard-procedure.
Maar weigert dit zonder voldoende of zelfs niet te motiveren!!!

En staat er nu net niet in de wetgeving dat een rechter dit grondig moet motiveren!!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 27 okt 2011 16:20

De grondige motivering werd pas in 2010 verplicht, meende ik.
Althans wat betreft de alimentatie, maar de verblijfsregeling vormt daar natuurlijk een punt in.

Wanneer een substituut-procureur echter een mondeling advies geeft (dat overigens nergens wordt weergegeven),
wanneer deze rechtbank dan nog absoluut nog een vonnis wenste uit te spreken, ondanks de echtscheiding reeds was uitgesproken, waarmede de rechtbank haar bevoegdheden te buiten ging,
meen ik te mogen stellen dat dit pure discriminatie betreft vanuit zowel het Openbaar Ministerie, als vanuit de rechtbank.
En dit alles zonder enige mogelijkheid tot verweer!

En wanneer zal dit dan ooit kunnen worden rechtgezet? Met sint-juttemis?
Inmiddels ben je als vader veroordeeld en gestraft om; je kinderen minder te zien dan de moeder,
en dat terwijl de rechtbanken toch O zo trots zijn op hun 'schuldloze' echtscheidingsprocedures!

P.S. En ja, ik weet het; dat zit me zeer hoog, maar je zou van minder!
Handige documenten voor Personenrecht

ovan

#18 , 27 okt 2011 18:51

.... En ja, ik weet het; dat zit me zeer hoog, maar je zou van minder!
je hebt gelijk!
volgens de huidige wetgeving onderzoekt tegenwoordig elke rechter de mogelijkheid voor een verblijfsco-ouderschap als één van de ouders daarom vraagt.
Dat is standaard-procedure.
in praktijk: van zodra er maar iets kan tegen opgeworpen worden is het "nada" verblijfsco-ouderschap!
vergeet niet...wetten en regels BOVEN het belang van het kind dat is JRB :roll:
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Reclame

RM

#19 , 27 okt 2011 22:35

@Günter: Ik vind het eigelijk wel straf dat je op vrijwillige basis halftijds gaat werken en hierdoor persoonlijk onderhoudsgeld krijgt toegewezen ! Je ex draait hier wel voor op !Zo is het wel gemakkelijk vind ik.
Respekt voor je keuze om hierdoor je kinderen meer te zien maar het is onrechtvaardig tov je ex.

Ikzelf zit ook in een echtscheiding met 2 kids ,mijn ex werkt ook halftijds en vraagt ook onderhoudsgeld !
Gelukkig voor mij verworpen( ze gaat wel in beroep ) om 2 redenen:
-Mijn loon is onvoldoende
-Ze dient een full-time job te zoeken om haar inkomen te verhogen ( werk zat in haar beroep )
- ontvangt kindergeld en mijn kinderalimentatie = 600€

Günther
Topic Starter

#20 , 28 okt 2011 10:02

Ok, een paar verhitte zielen hier. Ik leg het even duidelijker uit.

In SAMENSPRAAK met mijn ex-partner ben ik halftijds gaan werken om het GEHELE huishouden op mij te kunnen nemen. Tijdens die periode heb ik een aantal interessante aanbiedingen gehad op werkvlak, waar ik echter niet op ingegaan ben omdat ik voor mijn gezin koos. Mijn vriendin kwam thuis van het werk: eten stond klaar in een net huis.

Die kansen die ik toen kreeg op werkvlak zijn WEG.

EN nog eens: als ik een moeder was geweest, had alles in eerste aanleg al geklonken geweest. Daar ben ik van overtuigd!

Ieder zijn eigen idee hierover, maar feit is dat papa's NOG ALTIJD enorm worden gediscrimineerd!! En ik zag de rechter in beroep (een vrouw!) een zeker begrip opbrengen in mijn situatie.

En waarom mag dit land niet een klein beetje minder apenland worden??

SUCCES aan ALLE verongelijkte vaders!

Lucke

#21 , 28 okt 2011 10:29

EN nog eens: als ik een moeder was geweest, had alles in eerste aanleg al geklonken geweest. Daar ben ik van overtuigd!

Ieder zijn eigen idee hierover, maar feit is dat papa's NOG ALTIJD enorm worden gediscrimineerd!! En ik zag de rechter in beroep (een vrouw!) een zeker begrip opbrengen in mijn situatie.

En waarom mag dit land niet een klein beetje minder apenland worden??

SUCCES aan ALLE verongelijkte vaders!
Geef je volledig gelijk!

Günther
Topic Starter

#22 , 28 okt 2011 10:35

Indien U al 6 jaar halftijds werkt, dan mag ik aannemen dat de kinderen ondertussen schoolgaand zijn? Bovendien heeft U co-ouderschap. Wat doet U dan in de periode dat de kinderen ofwel op school zitten of bij hun moeder zijn? In geval van co-ouderschap lijkt het me toch best mogelijk om gewoon full time te werken?

Indien de moeder nu ook moest beslissen - net zoals vader - om part time te gaan werken (omwille van de kinderen uiteraard), dan mag ik toch veronderstellen dat ook vader met volle plezier onderhoudsgeld aan moeder zal betalen?
Ik krijg maar onderhoudsgeld vanaf het moment dat mijn ex plots verhuisde tot afloop loopbaanonderbreking. Uiteraard heb ik nu de touwtjes terug in handen moeten nemen: ik ga proberen om een bijberoep als zelfstandige uit te bouwen.

Dus uiteraard betaalt mijn ex mij geen onderhoudsgeld voor het leven. En met de beslissing van de rechter in beroep ben ik niet rijk geworden natuurlijk. Het is het principe dat telt in deze.

RM

#23 , 28 okt 2011 21:23

eu mijn ziel is niet verhit hoor, nu is het wel meer aannemelijk door je verduidelijking .
Veel geluk althans met je verdere leven .

Terug naar “Echtscheiding”