even de situatie:
Samen met mijn zus hang ik nu al een dik jaar vast aan een abbonement van een GSM operator. In het eerste jaar verliep dat vlot en waren de rekening redelijk. Nu zitten we in het tweede jaar van ons abbonement (zo'n gezamelijk met 2 SIM kaarten) en de rekeningen lopen de spuigaten uit, ondanks het feit dat we niet meer bellen. Integendeel.
De betaling van de rekening gebeurt via domici?ring van mijn zus haar zichtrekening (Ik betaal haar dan telkens mijn deel ia overschrijving).
Omdat we niet meer tevreden zijn over deze GSM-operator proberen we uit te zoeken wat onze mogelijkheden zijn om onder dit contract uit te komen. We hebben dan ook het contract er even bijgenomen om te kijken of er iets kon gevonden worden dat niet in de haak is.
Onderaan het contract wordt er door mijn zus opdracht gegeven tot domicili?ring. Nu staat er naast dat vak voor "opdracht to domicili?ring" ook nog een "vak voorbehouden voor de financi?le instelling". In dit vak staat er o.a. "de opdracht tot domicili?ring werd aanvaard onder: Domici?ringsnummer:" Ook datum, plaats en handtekening moeten in dit vak komen. Op onze kopie is geen van allen ingevuld! Enkel "identificatienummer crediteur" is ingevuld (reeds op voorhand). Moet dit vak niet ingevuld zijn om de opdracht tot domicili?ring aanvaard te zien?
Indien dit niet hoeft, wat zijn dan de mogelijkheden die ik en mijn zus hebben om onder dit contract uit te komen? (we hangen er aan vast tot eind november 2007)
edit:
Nog een vraag:
Ik en mijn zus betalen nu een vast bedrag (55?) abbonementskosten. Nu blijkt dat dit bedrag enkel voor de aansluiting bij de GSM-operator dient. ALLES wat wij in 1 maand bellen wordt daar BOVENOP geteld. Nu is het zo dat de verkoper ons vertelde bij de verkoop dat die 55? de minimumkosten waren en dat je die kon OPBELLEN. Wanneer je over dit bedrag zat qua bellen, dan zouden die kosten erbij komen. Die verkoper heeft ons toen dus misleid en de indruk gegeven dat we die 55? konden opbellen.
Nu zal de verkoper via het contract hier wel ingedekt zijn veronderstel ik, en dus vraag ik mij af of ik en mijn zus iets kunnen doen tegen het feit dat die verkoper ons misleid heeft bij de verkoop. Wat ik mij herinner van de schoolbanken is toch dat die mondelinge misleiding niet legaal is...