onrechtmatige inschrijving in een Gemeente

Alain_vdb
Topic Starter

onrechtmatige inschrijving in een Gemeente

#1 , 17 okt 2011 13:21

Het gemeentebestuur van Stad Geraardsbergen heeft mijn vriendin in 2008 zo maar, zonder haar toestemming haar gedomicilieerd op het adres van haar ex. Terwijl dat Zij aan het scheiden was en officieel woonde in Stad Gent en was daar ingeschreven.
Haar Ex. had een wijkagent bezoek in zijn appartement in Geraardsbergen en mijn vriendin kwam bij haar ex om te vertalen omdat hij spraak nog onvoldoende Nederlands en door dat ze daar aanwezig was heeft de wijkagent haar pas gevraagd en haar gegevens genoteerd, daarna is zij ook naar de Gemeentehuis gegaan om haar ex. verder te helpen met vertaling. De medewerker van de gemeente Geraardsbergen zei dat mijn vriendin wordt dan ook eens ingeschreven, maar ze woonde daar al lang niet meer en was al gedomicilieerd in Gent, dat heeft ze natuurlijk uitgelegd aan de medewerken en ze dacht dat het probleem zou opgelost zijn, maar nu is ze te weten gekomen dat ze 3 maanden in Geraardsbergen gedomicilieerd was. Dit is enorm straf vind ik, zo kunnen dan alle gemeenten mensen bij hun inschreven en dan milieubelasting laten betalen en zo voort. mijn vriendein beweert dat ze geen enkele document afgetekend had bij haar inschrijving in Geraardsbergen, kan deze dan bewijs zijn dat zij onrechtmatig ingeschreven was door het Gemeentehuis!? Kunnen ons raad geven hoe dat wij deze probleem kunnen oplossen?

bedankt bij voorbaat,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 okt 2011 23:12

2008 en nu pas reageren?
Men weet ondertussen toch al lang dat er iets niet klopt, belastingen, verkiezingen, auto inschrijving officiële brieven die niet op het juiste adres toekomen.
Ik denk dat gezien dit al zo lang aansleept best via een advocaat geregeld wordt.

mava105

#3 , 20 okt 2011 12:52

Ze is maar 3 maanden per vergissing in die gemeente ingeschreven geweest. Nadien in ze weer uitgeschreven, maak ik op uit de post.
waarom dan nu nog deze post? Heeft deze persoon nu misschien een of andere taks of belasting van die gemeente in de bus gekregen?

Reclame

Franciscus

#4 , 21 okt 2011 19:47

Daarom mijn antwoord maar poster geeft blijkbaar geen andere gegevens meer

Alain_vdb
Topic Starter

#5 , 03 nov 2011 12:04

2008 en nu pas reageren?
Men weet ondertussen toch al lang dat er iets niet klopt, belastingen, verkiezingen, auto inschrijving officiële brieven die niet op het juiste adres toekomen.
Ik denk dat gezien dit al zo lang aansleept best via een advocaat geregeld wordt.
Ze is maar 3 maanden ingeschreven geweest darnaa heeft ze haar ID verloren en ze is naar de stadhuis Gent gegaan, daar hebben ze gemerk dat ze bij hun uigeschreven en in Geraardsbergen ingeschreven is. Waarom nu reageren, toen kreeg ze leefloon van het ocmw in Gent en nu vragen ze haar om zo'n 1600 euro terug te betalen aangezien dat ze ergens anders woonde

Gebruiker21

#6 , 03 nov 2011 13:22

Ben je zeker dat ze die 1600 € terugvragen omdat ze ergens anders woonde? Het OCMW vraagt toch de gegevens op van iemand vooraleer ze een leefloon buitbetaalt? Of kreeg uw vriendin al leefloon voor ze naar haar ex geweest is om te vertalen? In dat geval is het normaal dat ze leefloon terugeisen. Officieel gezien heeft uw vriendin drie maand in Geraardsbergen gewoond (niet in praktijk, maar dat doet er even niet toe).

Ik denk dat het hier om een vergissing / spraakverwarring gaat bij het inschrijven van de ex van uw vriendin. Een gemeente heeft er echt geen belang bij om mensen foutief in te schrijven. In tegendeel, dit levert achteraf enkel extra werk op. Ik denk dat u best contact opneemt met de dienst bevolking van Geraardsbergen, de situatie zo duidelijk mogelijk probeert uit te leggen, en vraagt wat u moet doen om deze fout van het stadsbestuur recht te zetten. Vermeld ook dat uw vriendin 3 maanden leefloon verliest van het OCMW van Gent. Mogelijk neemt het stadsbestuur van Geraardsbergen contact op met het OCMW van Gent om dit in orde te brengen. In dat geval zou ik het zo laten, om onnodige administratieve rompslomt te vermijden.

Tenzij ik hier iets over het hoofd zie waardoor die drie maand in Geraardsbergen in het nadeel van uw vriendin zou zijn, maar dan zullen anderen hier het wel zeggen, denk ik ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”