Advocaat(bureau) rekent onrechtmatig bedrag aan..

WindowsXP
Topic Starter

Advocaat(bureau) rekent onrechtmatig bedrag aan..

#1 , 08 sep 2011 19:48

Hallo,

Ik ben onlangs naar een advocatenbureau geweest voor eventueel daar een advocaat te nemen voor een strafzaak en we hebben mss AL BIJ AL 5 minuutjes gepraat en hij zei tegen mij "dat hij een dossier zal opendoen" maar ik zei dat het "niet hoefde" en dat hij het zeker niet moet doen want hij had een "schatting" gegeven van wat hij zou vragen voor die zaak en dat was voor mij direct een reden om daar niet meer te komen.. .

De dag voor men zitting bellen hun mij op om te vragen of hun moeten voorkomen bij zitting maar ik zeg dat het niet hoefde en dat ik een andere advocaat heb.

NU.. paar dagen later krijg ik opeens een aanrekening aan van 163€ en daar is 1 UUR ERELOON inbegrepen en dat hij naar het parket is geweest om in het dossier te kijken enzo TERWIJL IK DAAR HELEMAAL NIETS VAN GEVRAAGD HEB!!!!!!

Ik heb telefonisch discussie gehad en uitgelegd dat ik het niet wil betalen en toen zijn ze 'gezakt' naar 75€ wat ik nog altijd 'onmenselijk' en 'onrechtvaardig'(niet te spreken van OPLICHTING..)voor 5minuutjes praten en dat hun dingen gedaan hebben waar ik niet voor gevraagd heb.. .

Nu.. wat kan ik in deze geval doen want wil maar MAXIMUM 20€ betalen voor dat gesprek.. .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 08 sep 2011 21:25

aangetekend het gefactureerde bedrag betwisten

in uw brief zet ge dan best ook dat u geen overeenkomst had met de betreffende advocaat na het vernemen van zijn "tarieven" en dat u hem geen enkele opdracht heeft gegeven.

wat u mogelijks wel zal dienen te betalen is de tijd die hij heeft gestoken in dat ene gesprek met u, aangezien een advocaat niet per 5min werkt, hij zou in theorie geen geld mogen vragen voor naar de zitting te gaan, zonder een overeenkomst doet hij dit 'vrijwillig' en op eigen keuze.

WindowsXP
Topic Starter

#3 , 09 sep 2011 18:48

aangetekend het gefactureerde bedrag betwisten

in uw brief zet ge dan best ook dat u geen overeenkomst had met de betreffende advocaat na het vernemen van zijn "tarieven" en dat u hem geen enkele opdracht heeft gegeven.

wat u mogelijks wel zal dienen te betalen is de tijd die hij heeft gestoken in dat ene gesprek met u, aangezien een advocaat niet per 5min werkt, hij zou in theorie geen geld mogen vragen voor naar de zitting te gaan, zonder een overeenkomst doet hij dit 'vrijwillig' en op eigen keuze.
Enorm bedankt voor je nuttige reactie want je bent de enigste.. :s

Ik ga met deze belangrijke info onmiddelijk een aangetekende brief opsturen en dan zien we wel wat er van gaat komen.. .

Ik heb helemaal niets getekend of heb ook geen opdracht gegeven.. .

Wat ik wel enorm verdacht vind is is.. dat ik niet via overschrijving mocht betalen MAAR ALLEEN IN KONTANTEN OP DE BUREA ZELF.. en dat zit mij niet zoooo pluis.. .Hij zal evengoed weten dat hij geen recht heeft op die geld want er is geen dossier geopend of niets en geen enkel overeenkomst uiteraard dus mss moet hij er wel voor zorgen dat de bureau waar hij werkt het niet mag weten?????? :?:

Reclame

Drone

#4 , 09 sep 2011 19:26

contant op de bureau betalen is niet zo ongewoon ( ik heb dat ook moeten doen en dit bij een redelijk bekend advocaten bureau ), u dient dan wel een bevestiging te krijgen van deze betaling.

voor de rest zal het afwachten zijn op het antwoord van de advocaat, als de advocaat bij hetzelfde bedrag blijft, zal de volgende stap een "klacht" zijn bij de balie van advocaten

WindowsXP
Topic Starter

#5 , 09 sep 2011 19:38

contant op de bureau betalen is niet zo ongewoon ( ik heb dat ook moeten doen en dit bij een redelijk bekend advocaten bureau ), u dient dan wel een bevestiging te krijgen van deze betaling.

voor de rest zal het afwachten zijn op het antwoord van de advocaat, als de advocaat bij hetzelfde bedrag blijft, zal de volgende stap een "klacht" zijn bij de balie van advocaten
Hallo Drone,

Ik heb de aangetekende brief nu net opgemaakt en ga het maandag opsturen.

Gelijk je zegt er is natuurlijk kans dat de advocaat gaat blijven bij zijn mening maar dan zal ik verdere stappen moeten ondernemen en naar de balie van advocaten,in mijn geval in Hasselt maar hoe gaat dat juist te werk?

Moet ik dan naar hun gaan of een brief schrijven of moet ik hun telefonisch contacteren?

Mvgr,

WindowsXP
Topic Starter

#6 , 09 sep 2011 21:07

Heb een mail gestuurd naar de balie.. en zelfde mail ook naar de advocaat(bureau)..

Drone

#7 , 09 sep 2011 21:30

Hallo Drone,

Ik heb de aangetekende brief nu net opgemaakt en ga het maandag opsturen.

Gelijk je zegt er is natuurlijk kans dat de advocaat gaat blijven bij zijn mening maar dan zal ik verdere stappen moeten ondernemen en naar de balie van advocaten,in mijn geval in Hasselt maar hoe gaat dat juist te werk?

Moet ik dan naar hun gaan of een brief schrijven of moet ik hun telefonisch contacteren?

Mvgr,

http://www.juridischlimburg.be/Probleme ... liehasselt" onclick="window.open(this.href);return false;

meer denk ik niet dat ge kunt doen op de moment :|

WindowsXP
Topic Starter

#8 , 10 sep 2011 04:54

http://www.juridischlimburg.be/Probleme ... liehasselt

meer denk ik niet dat ge kunt doen op de moment :|
Heb al een mail gestuurd naar de balie en de juridisch adviseur en bij de ontvangers heb ik ook de advocatenbureau ZELF en de desbetreffende advocaat toegevoegd zodat ze GOED op de hoogte zijn HOE ik erover denk en wat ik ermee doe.. .

Je bent alleszins al enorm bedankt voor je hulp.. als enigste.. . :)

Groetjes,

jefke007

#9 , 10 sep 2011 21:07

"cash MOETEN betalen " dat geeft mij de indruk dat zij die inkomsten niet aan de fiscus willen aangeven
Mi kunnen ze nooit dwingen om cash te betalen, als je ergens een rekeningnummer op hun briefpapier ziet staan kan je het ook daarop storten en eventueel de fiscus verwittigen dat je gedwongen wordt om "cash te moeten betalen" , misschien dat ze dan de boekhouding van dat kantoor uitpluizen

WindowsXP
Topic Starter

#10 , 10 sep 2011 23:24

"cash MOETEN betalen " dat geeft mij de indruk dat zij die inkomsten niet aan de fiscus willen aangeven
Mi kunnen ze nooit dwingen om cash te betalen, als je ergens een rekeningnummer op hun briefpapier ziet staan kan je het ook daarop storten en eventueel de fiscus verwittigen dat je gedwongen wordt om "cash te moeten betalen" , misschien dat ze dan de boekhouding van dat kantoor uitpluizen
Betalen????Ik betaal JUIST NIKS!!!!!!Ik heb hun NIETS GEVRAAGD VOOR TE DOEN!!!!!KAN IK ER OOK NIET AAN DOEN DAT ZE DIE DINGEN GEDAAN HEBBEN!!!!!!!!!!!!!

IK BEN VAN PLAN DOOR HET VUUR TE GAAN MAAR HUN ECHT NIETS TE BETALEN VUILE OPLICHTERS!!!!!!!!

Ze hebben mij altijd gezegd dat je moet oppassen met advocaten.. NU WEET IK WAAROM!!!!!!!Moet er BIJNA VAN KOTSEN VAN HUN STREKEN!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:

WindowsXP
Topic Starter

#11 , 18 okt 2011 20:01

Jongens.. heb vandaag een mail gehad als antwoord op mijn mail van de balie ivm wat hun beslissing is omtrendt deze geval.. : de balie heeft beslist dat de desbetreffende advocaat en zijn bureau gelijk hebben en dat ik dus moet betalen......... .

Nu,ik ben NIET akkoord met deze beslissing en ga nog altijd niet betalen omdat ik vind dat hun niet gelijk hebben.

De advocaat is me onlangs weer beginnen te dreigen en zei dat de balie beslist had dat hij gelijk heeft.

Ik wil dit eig voor de vredegerecht laten voorkomen maar hoe gaat dat te werk?

itsme

#12 , 18 okt 2011 20:33

zet je 'trots' en je gekrenkte eer opzij en betaal. je vecht tegen windmolens.

Justiceseeker

#13 , 18 okt 2011 20:41

"Ik heb telefonisch discussie gehad en uitgelegd dat ik het niet wil betalen en toen zijn ze 'gezakt' naar 75€".

Als ik U was, zou ik het meteen aannemen, de gekrente eer idd. opzij zetten en eens te meer de database van deze site raadplegen hoe met een raadsman schriftelijke afspraken maken. Voor de rechter verschijnen in dit geval lijkt me gewoon een verloren zaak.

Justiceseeker

Creatief

#14 , 18 okt 2011 20:42

125 € was niet te veel! Denk eens na! Indien je dit nu niet betaalt, ga je op termijn nog hogere bedragen moeten uitgeven, o.a. een andere advocaat, de kosten van de rechtbank. Je bent knettergek om hier tegen te vechten.

itsme

#15 , 18 okt 2011 20:44

windows xp, 't is goed dat je gerechtigheid zoekt, maar da's soms zoeken naar een speld in een hooiberg. betaal, want ge vecht tegen de bierkaai.

Terug naar “Archief”