Korte samenvatting:
Enige tijd geleden besloot ik snel even mijn wagen te gaan wassen in de carwash. Bij aankomen betaal ik ? 10,00 voor een redelijk uitgebreid menu (ik ontvang geen kassaticket). Na het manueel afspoelen van de velgen laat men mij verderrijden tot aan de ketting, eenmaal daar aangekomen zet ik mijn wagen in neutraal, tijd om de motor stil te leggen heb ik niet meer aangezien ik onmiddelijk naar voor gesleurd word. De carwash uitbater zegt dat ik en/of mijn verzekering moet opdraaien voor alle kosten omdat ik volgens hem niet in neutraal stond & dat mijn motor niet stillag. Uiteraard betwist ik zijn versie van de feiten (ik stond in neutraal, enkel mijn motor lag niet stil wegens gebrek aan tijd)
Gevolg:
- Schade aan de carwash (borstels, verplichte sluiting, enz. ...)
- Schade aan mijn wagen (+/- ? 2200,00)
Ondernomen stappen:
- Heb op aanraden van mijn verzekeringsmakelaar een kassaticket gevraagd (en na enig aandringen ook gekregen)
- De politie te plaatsse laten komen (hebben enkel hun aanwezigheid genoteerd, maar geen p.v. opgesteld). De carwash was hen niet onbekend
- Wagen naar de garage gebracht om alle schade te laten vaststellen, en een afspraak gemaakt om de vooruit zo snel mogelijk te vernieuwen
- Tijdens het vernieuwen van de voorruit (2 dagen later) heeft de garage ook een Informexdossier opgemaakt dat ik onmiddelijk heb binnengebracht bij mijn verzekeringsmakelaar
Huidige stand van zaken:
- Op de voorruit na is tot op heden aan mij wagen nog NIETS hersteld
- De carwash die naar hun zeggen lange tijd gesloten zou zijn als gevolg van het voorval was als terug in werking & hersteld na 1 dag sluiting
- Ik werd in gebreke gesteld door de rechtsbijstandsverzekering van de carwash
- Eergisteren: ruim 1 maand na de feiten liet mijn verzekeringsmakelaar mij weten dat zij bericht ontvangen hebben dat de verzekering van de carwash, nu vrijdag 02/03 een expert zal langs sturen in de carwash (mijn verzekering stuurt ook iemand ter plaatsse & ze hebben me gevraagd dat als het enigzins mogelijk zou zijn dat ik mij ook naar ginder begeef)
Enkele vraagjes?
- Is er geen wettelijk bepaalde termijn voor het aanstellen van een expert?
- Mag ik de rest van de schade aan mijn wagen laten herstellen, of moet ik hiervoor ook nog wachten tot er een expert is langsgeweest?
- Is de carwash niet verantwoordelijk voor hun installatie & mijn wagen van bij het binnenrijden van de carwash t.e.m. het verlaten van de carwash?
- Is er een wettelijk overkoepelend controleorgaan in Belgi? m.b.t. carwash's?
Graag asap een seintje. Dank bij voorbaat.
Alle tips zijn welkom!