Dit kan - mijns inziens - moeilijk de verwachte actie zijn bij een leek in een 'crisis' situatie. Hiertoe dient de opvang door de verzekeringsmaatschappij en de aangestelde experten welke verondersteld worden deze ervaring te bezitten. Een tweede expert aanstellen op eigen kosten kan toch onmogelijk de verwachte actie zijn in deze situatie. Alleen al de veronderstelling dat een leek dit weet en het belang ervan beseft lijkt me hoogst onrealistisch.Waarom heb je u niet laten bijstaan door de persoon die terzake de nodige deskundigheid en ondervinding heeft? (architekt, bouwkundige) Mensen denken dat ze zelf alles weten, maar dat is niet zo. Dan moet je ook achteraf niet komen klagen dat ze zaken vergeten zijn, verkeerd werden opgemeten en geschat, enz...
Die aannemer is ook maar een mens, en kan niet alles overzien wat de schade betreft. Daarom is een 2de persoon er om hem op die vergetelheden te wijzen.
Zeker bij brandschade moet je steeds met een post "onvoorzienen" rekening houden, reken minimum op 5 %.
Ik heb weinig gesproken over de verzekering omdat die gewoon (en correct) het bedrag uitbetaald hebben van de eerste offerte. Deze offerte is nu inderdaad gewijzigd (voorgenoemde 6 procent). De bank dienen we nog te contacteren hieromtrent. Uit uw veronderstelling kan ik ervan uitgaan dat de bank dit gewoon zal aanvaarden, en het verschilbedrag zal uitbetalen? Wij veronderstelden dat dit voor de bank een gesloten zaak zou zijn.Er is niemand die zegt dat een aannemer een alleen recht zou hebben om een waarde te bepalen. Maa ru hebt evenmin dat éénzijdig recht.
U hebt geen recht op een gedetaillieerde factuur als deze factuur aansluit op de offerte.
Dat er vermoedelijk op de offerte stond dat dit ex btw was (uw zes procent punt) is eigenlijk feitelijk toch wel beetje uw fout en als u een officiele
factuur hebt dan zal de verzekering ook die zes procent betalen. Of was er wat anders afgesproken met de aannemer. Want over een verzekering spreek tu tot nu toe niet wat ik toch wel een rare zaak vind.
Met de forfait moeten we allemaal rekening houden. Maar hoe kun je nu opdraaien voor een zogezegde dicrepantie tussen offerte en factuur als alles door de verzekering is gedekt.
Dat moet u mij toch even uitleggen zeker in geval van een brand waarbij u geen enkele schuld noch verantwoordelijkheid treft.
Dit heeft te maken met de privé situatie; we zaten op het moment van de brand in het buitenland dus hebben we voor de voorgestelde oplossing door de bank gekozen. Dit om de herstellingswerken te versnellen (er was tijdsdruk om alles te kunnen herstellen voor de komst van een baby).Waarom heb je geen 2de offerte aan een andere aannemer gevraagd?
Is dat zo? Er werd geen oorzaak van de brand gevonden bij de buur (woning was volledig uitgebrand), dus ik weet niet of er sprake is van "in fout" zijn?Als de buur in fout is, zal zijn verzekering ook uw franchise uitbetalen.
Fout is niet echt correct, eerder oorzaak. Oorzaak van uw schade is brand bij buurman, dus is hij verantwoordelijk voor uw schade.Is dat zo? Er werd geen oorzaak van de brand gevonden bij de buur (woning was volledig uitgebrand), dus ik weet niet of er sprake is van "in fout" zijn?
Daar hebben we het hier al eens over gehad denk ik. Zo eenvoudig is het toch niet.Oorzaak van uw schade is brand bij buurman, dus is hij verantwoordelijk voor uw schade.
Met andere woorden: om de topic starter verder te kunnen helpen, zouden we de oorzaak van de brand moeten weten. Als de buur daadwerkelijk aansprakelijk is, dan zou ik toch verwachten dat zijn verzekering de facturen betaalt, niet de offertes?