is dit strafbaar

mopke
Topic Starter

is dit strafbaar

#1 , 09 okt 2011 12:19

Zou het strafbaar zijn als ik op de stoep voor de deur van de woning waar mijn kinderen wonen ga zitten zodat ik ze toch zou kunnen zien ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 09 okt 2011 13:27

Stalking is inderdaad strafbaar.

ovan

#3 , 09 okt 2011 16:14

We leven in 2011 en onze maatschappij kan er niet voor zorgen dat een moeder haar zoons op z'n minst ziet volgens wat een vonnis van de Jeugdrechtbank oplegt.
En dan zouden we haar ook nog is veroordelen voor stalking als ze teneinde raad uit wanhoop een glimp van haar zoons wil zien of wat? DEGOUTANT!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Reclame

ovan

#4 , 09 okt 2011 16:18

@mopke, Ik ben heel wat verder moeten gaan om mijn dochter "is" te kunnen zien, en een correctionele rechter heeft moeder 6 maand effectieve gevangenis moeten uitspreken voordat zij het vonnis uiteindelijk terug toepaste. Maar de schade was aangericht. En alle tijd is verloren. Die TIJD is vooral schadelijk...

Als Justitie niets doet om kinderen te beschermen tegen HAP-ouders, zou er een organisatie moeten zijn die daar op z'n minst waakzaam over is...en slachtoffer-ouders en hun kinderen helpen om het omgangsrecht tot stand te brengen... een DAVO voor OMGANGSRECHT! of zoiets. Maar uiteindelijk is dat larie..als justitie zijn werk zou doen..dan waren er geen ouders die hun kinderen niet zien.... de wetten zijn er, de regels zijn er....maar niet de wil.
Anno 2011, rechtsgebied: België
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 okt 2011 19:33

Is de stoep privaat?
Voor de rest elke maal aangifte van weigering bij politie en strafklacht via advocaat.
Niet koud laten worden.

eenvandedrie

#6 , 09 okt 2011 20:11

Zou het strafbaar zijn als ik op de stoep voor de deur van de woning waar mijn kinderen wonen ga zitten zodat ik ze toch zou kunnen zien ?
@ mopke , ik heb het nooit gedaan , maar achteraf bekeken zou ik mij voor NIKS meer inhouden en het wèl doen !!!
Als je het aandurft doen , want het zijn ook uw kinderen en tijd speelt niet altijd in je voordeel ...
Sterkte meid !!

roderidder
Contacteer: Website

#7 , 09 okt 2011 22:49

Als Justitie niets doet om kinderen te beschermen tegen HAP-ouders, zou er een organisatie moeten zijn die daar op z'n minst waakzaam over is
vw. die ik bepaal en niet bespreekbaar maar wil elke geintresseerde privé uitleggen waarom

- de naam van de organisatie
- De organisatie moet het hebben over vaderzaken
- kerndoel is de vader (alle vaders) meer betrokken krijgen bij de opvoeding van hun kinderen en streven naar een gelijke kansenbeleid

Het is net zo vanzelfsprekend dat vrouwen en mannen volledig gelijke kansen krijgen in het lid/bestuurmaatschap van de organisatie.
Meer nog zonder een vrouw in het bestuur ben ik zelf niet meer geintresseerd in de organisatie

Geintresseerd? Neem via pb contact op met ovan

voila easy as 123 (ach zo gaat dat niet in de echte wereld maar waar een wil is, is een weg)

RR

roderidder

#8 , 10 okt 2011 00:42

Afbeelding

Of vaders ook op het gras kunnen zitten? Ja hoor wees daar maar van overteugd.
Vele vaders zijn maar al te snel op een straatverbod gebost. Mijn inschatting... rechters zitten eerder te wachten om een moeder een straatverbod op te leggen

advies: niet doen ! Maar er zijn andere manieren om te laten merken dat je een betrokken ouder wil blijven.
Misschien eens pb contact opnemen met ovan? Als ovan vind dat er een organisatie "moet" zijn (of komen) wat houd ovan dan tegen?

Uiteraard is deze bijdrage net zoals vorige een voorstel aan ovan en het heeft iets weg van te nemen of te laten. Als ovan intresse heeft in het idee dan stel ik voor mij een pb berichtje te sturen om te zien of ik mijn visie verkocht kan krijgen

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 10 okt 2011 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

eylis

#9 , 10 okt 2011 09:20

mopke, het is geen goed idee dit te doen; dit kan geinterpreteerd worden als provocatie en stalking.

Maar wat je wel kan en mag doen. (voor zover ik je situatie ken) als bvb. de school activiteiten oraniseert: oudercontacten, feestjes etc..Mag jij daar aanwezig zijn, met de leerkrachten over je kinderen praten, ook in een pedagogisch gesprek tussen de kinderen, de leerkracht en de ouders zelf betrokken worden.
Want één ding staat vast, je blijft ouder van het kind en je deelt het ouderlijk gezag in co-ouderschap.
Ongeacht hoe de verblijfsregeling of de omgangsregeling wij wet of vonnis is vastgelegd. op neutraal terrein, waar de ouders uitgenodigd zijn in het kader van de kinderen: mag jij aanwezig zijn en deel nemen.
Een tip: gebruik die gelegenheden niet om het kind apart te nemen of over de situatie te praten. Je moet de bedoeling van het evenement respecteren. Dwz: pedagogische oudravond: praten over de schoolresultaten van het kind. Optredens van de kinderen tijdens schoolvoorstelling: kijken en praatje achteraf hoe mooi leuk je het vond, praatje met de leerjracht etc...
Maar me kan je niet verbieden op zo'n evenement aanwezig te zijn en zo blijf je contact hebben met je kinderen en kan je je belangstelling tonen voor hun leefwereld;
courage

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 okt 2011 09:25

zie omzendbrieven
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584" onclick="window.open(this.href);return false;

roderidder

#11 , 10 okt 2011 10:18

het ouderlijk gezag in co-ouderschap.
zo is dat en sommigen korte dat wat in tot gezagsco-ouderschap.

RR

Lucke

#12 , 10 okt 2011 10:50

Als Justitie niets doet om kinderen te beschermen tegen HAP-ouders, zou er een organisatie moeten zijn die daar op z'n minst waakzaam over is
vw. die ik bepaal en niet bespreekbaar maar wil elke geintresseerde privé uitleggen waarom

- de naam van de organisatie
- De organisatie moet het hebben over vaderzaken
- kerndoel is de vader (alle vaders) meer betrokken krijgen bij de opvoeding van hun kinderen en streven naar een gelijke kansenbeleid

Het is net zo vanzelfsprekend dat vrouwen en mannen volledig gelijke kansen krijgen in het lid/bestuurmaatschap van de organisatie.
Meer nog zonder een vrouw in het bestuur ben ik zelf niet meer geintresseerd in de organisatie

Geintresseerd? Neem via pb contact op met ovan

voila easy as 123 (ach zo gaat dat niet in de echte wereld maar waar een wil is, is een weg)

RR
Bestaat dus al..
Zie onder algemeen punt 3 en bij 'waarvoor ijvert'.

http://www.bgmk.org/doelstellingen.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel mooi allemaal.
En nu eens raden, de advocaat van de mama hier gaat daar ook dingen verkondigen over belangen van het kind.. gelijke rechten voor mannen en vrouwen.... hoe hypocriet!

mopke
Topic Starter

#13 , 10 okt 2011 11:26

ik doe echt mijn uiterste best om in de scholen aanwezig te zijn , maar als kinderen in het middelbaar zitten hebben ze volgens de school en clb recht om mij de deur te wijzen . Een kind mama weigeren op school , wel mag ik afzonderlijk met clb praten en met de leerkracht . Maar die weten niks te vertellen over hoe het met de kinderen gaat , zwijgplicht of zo noemen ze dat . Het weten wanneer er oudercontacten zijn of eender wat vraagt veel tijd en moeite , zelfs de raporten krijg ik niet altijd en zeker ook niet op tijd . Op mijn knieen moet ik smeken voor de uitslagen van mijn kinderen . En als ik aan de schoolpoort sta is het heel moeilijk om mijn eigen kinderen nog te herkennen uit die groep , ze groeien als kool moet echt zoeken en vind ze niet .

eylis

#14 , 10 okt 2011 11:57

tiens mopke, dat recht heeft de school volgens de omzendbrief die Lucke heeft gepost niet hoor. Jij mag als ouder aanwezig zijn en deelnemen.
Elke middelbare school heeft minstens een website waar de meeste activiteiten, oudercontacten enz worden aangekondigd.
Vee scholen werken ook met mail voor berichten aan de ouders: vraag dat je deze ook krijgt.

ovan

#15 , 10 okt 2011 12:12

....Want één ding staat vast, je blijft ouder van het kind en je deelt het ouderlijk gezag in co-ouderschap. ...
...en met één ouder die slechte intenties heeft betekent dat in praktijk? NIKS!

Terug naar “Echtscheiding”