Ik vermoed dat het loonbeslag met de persoonlijke lening voor de medische kosten te maken heeft, niet met de afbetaling van een eventuele hypotheeklening?Loonbeslag is één van de eerste stappen naar mogelijk een gedwongen verkoop van de woning. Bij het aangaan van de hypotheek heb je waarschijnlijk ook getekend voor loonsafstand. De bank moet een hele procedure volgen van herinneringen, aangetekende zending, deurwaarder, ... beslagrechter, ... Je kan inderdaad alleen maar rekenen op de goodwill van de rechter.
Ik vermoed dat de medische kosten hier voor iets zullen tussen zitten? Spijtig genoeg ken ik nog verhalen van gezinnen met een normaal uitgavepatroon en normale inkomsten, die in serieuze problemen komen wegens onvoorziene medische uitgaven. Mutualiteiten komen in vele zaken tussen, maar voor bepaalde ziekten / aandoeningen is er zo weinig geregeld dat het grootste deel van de kosten voor rekening van de patient zelf zijn. Bijna Amerikaanse toestanden: van een normaal leven in armoede raken door medische kosten.Hoe komt het dat u de lening niet hebt afbetaald als uw man een mooi inkomen heeft?
U maakt daar een goed punt. Aan de topic starter: Maak ook eens een afspraak met een consulent bij uw mutualiteit en neem al uw ziekenhuisfacturen mee! Ik weet dat de CM dergelijke dienstverlening heeft en deze is kosteloos: misschien komen er kosten naar boven die een ziekenhuis helemaal niet mag aanrekenen. Kwestie van niet meer te betalen dan wat u verplicht bent.Bestaat er ook niet zoiets als een maximumfactuur ?...ik vind het altijd vreemd om mensen te horen klagen dat ze zo veel aan ziektekosten moeten betalen terwijl er zoiets als de maximumfactuur bestaat....Of versta ik die MaF niet goed ?
Als je de contractueel gemaakte afspraken niet nakomt, hoef je niet te rekenen op goodwill. De regel is dan dat een schuldeiser al het nodige en wettelijk mogelijke mag doen om z'n geld te incasseren en daar valt o.a. loonbeslag en executoriale verkoop van de woning onder.Loonbeslag is één van de eerste stappen naar mogelijk een gedwongen verkoop van de woning. Bij het aangaan van de hypotheek heb je waarschijnlijk ook getekend voor loonsafstand. De bank moet een hele procedure volgen van herinneringen, aangetekende zending, deurwaarder, ... beslagrechter, ... Je kan inderdaad alleen maar rekenen op de goodwill van de rechter.
1.700 euro per maand en dan een lening aangaan van 40.000 euro naast de woonlasten?ja sorry ik heb dit perongeluk in een verkeerde rubriek gezet.
In de dagvaardeging staat loonsbeslag. het gaat over een 40 duizend €.
Wij zijn bij het OCMW , in bugetbeheer en er is heel goed nagedacht over onze uitgaven en inkomsten.
mijn man heeft een 1400 per maand en een 300 € per maand bij zijn bijberoep.
onze zoon met verborgen handicap moet twee keer per week kine en privee ergo, in een cnetrum kon hij niet terecht omdat hij vlot praat en maar 2 uitvallen heeft.
onze dochter word bijna maandelijks een week opgenomen omdat ze erg ziek is.
ikzelf heb een spieraan doening .
het gaat niet over de lening van ons huis maar die van de persoonlijke lening.
Als het voor de gezondheid van mijn zoontje is, zou ik ook een amper af te betalen lening aangaan als het echt nodig was, hoor! Het is niet dat de topic starter er een luxewagen of flatscreen TV van gekocht heeft, hé. Als je een operatie voor je kind moet betalen en je hebt het geld niet, kan je niet veel meer doen dan het te gaan lenen, niet? Wat mij betreft mag mijn "bijdrage" aan de sociale zekerheid volledig opgesoupeerd worden om mensen als de topic starter bij te staan. Veel liever dan in het levensonderhoud te voorzien van langdurig en vrijwillig werklozen!1.700 euro per maand en dan een lening aangaan van 40.000 euro naast de woonlasten?
Hier sluit ik me volledig bij aan.Als het voor de gezondheid van mijn zoontje is, zou ik ook een amper af te betalen lening aangaan als het echt nodig was, hoor! Het is niet dat de topic starter er een luxewagen of flatscreen TV van gekocht heeft, hé. Als je een operatie voor je kind moet betalen en je hebt het geld niet, kan je niet veel meer doen dan het te gaan lenen, niet? Wat mij betreft mag mijn "bijdrage" aan de sociale zekerheid volledig opgesoupeerd worden om mensen als de topic starter bij te staan. Veel liever dan in het levensonderhoud te voorzien van langdurig en vrijwillig werklozen!