nee wij hebben geen exstra leening aan gegaan terwijl wij op het OCMW zijn.
wij hebben bugetbeheer.
er is donderdag iemand gaan praten met haar, en hij zegde ons dat ze ons dosier niet aan kan.
hij heeft verder kontakt opgenomen met de voorzitter.
de persoon van het OCMW heeft ons alleen gezegt dat wij zelf naar de rechtbank moeten gaan, omdat het ons verantwoordelijkheid is.
verder hebben wij geen enkele voorbereiding.
al onze papieren ligen op het OCMW.
wij hebben dinsdag niks.
ik ben gewoon ten einde raad.
nu nog een advokaat zoeken is telaat.
Wanneer er daadwerkelijk fouten zijn gemaakt door het OCMW, want daar doel jij toch op, dan is het OCMW m.i. mede verantwoordelijk voor de huidige situatie. Wanneer je al 6m BBH volgt, is het de taak van het OCMW de situatie te stabiliseren (en te verbeteren). Dit betekent kort: schuldeisers aanschrijven, schuld opvragen, schuld onderzoeken, afbetaalplan voorstellen en betalen.
Al bleek jullie dossier te zwaar, dan moest dit eigenlijk al VOOR de opstart BBH zijn opgemerkt ipv het dossier te laten aanmodderen! Dit uiteraard indien jullie geen extra kredieten of onvoorziene uitgaven hebben gedaan die het BBH in gevaar brachten. Extra leefgeld vragen valt hier NIET onder, dat is eveneens de verantwoordelijkheid van de MW.
Zijn er bvb nog extra schulden opgedoken die zijn aangemaakt VOOR het BBH, maar pas later boven water kwamen?
Wat leverde het gesprek met de voorzitter eigenlijk op?
Zou idd zoals Xena zei de zaak trachten uit te stellen en je dan laten bijstaan door een (pro deo) advocaat. Hoe je dit precies doet laat ik aan anderen over. Mijn mening is morgen de griffier eens contacteren en informeren wat te doen...