Hoewel wij niet getrouwd waren post ik hier toch mijn vragen.
Mijn ex-vriend en ik zijn uit elkaar aan het gaan (huis is verkocht, zijn aan het verhuizen). We gaan wel op een deftige manier uit elkaar en maken nergens ruzie over, noch de spullen, noch ons dochtertje.
Ik wil dat ook zo houden en niet op geldjacht gaan, maar na een gesprek met een aantal collega's zou het toch beter zijn een en ander te laten vastleggen voor het geval dat er in de toekomst problemen zouden komen of als een nieuwe partner voor problemen moest zorgen.
Het zou dus zo zijn dat Yeva bij mij staat ingeschreven, meestal bij mij is en 2dagen per week bij haar papa.
Vaste dagen nemen is moeilijk omdat papa in shiften werkt, kan je dat dan alsnog laten vastleggen?
En de centen? Wij waren overeen gekomen dat we het kindergeld zouden behouden op onze gemeenschappelijke rekening, maar men zegt me dat het na?ef is, ookal vertrouwen we mekaar daar volledig in om een gemeenschappelijke rekening te behouden.
Alsook zouden we bvb. elk een opleg doen van een bepaald bedrag om de onthaalmoeder en kleertjes te kunnen betalen met het bedrag dat erop staat.
Nu zegt men dat we nu nog een duidelijk zicht hebben op de kosten (om, kledij, eten), maar dat dat naar de toekomst zal veranderen (school, activiteiten, sportclub, etc) alsook dat er nooit een zekerheid is over eventuele medische kosten uiteraard.
Daarom raadt men mij aan om toch alles officieel te laten verlopen en met alimentatiegeld te werken, dat ik zelf geen opleg moet doen voor het budget omdat ze grotendeels bij mij is.
Wat denken jullie? En waar moet ik daarvoor zijn? (woon in Brugge) Hoeveel kost het om dat officieel te laten vastleggen en hoe schat je in hemelsnaam het alimentatiegeld in?
Ik hoor dat 150?/kind een gemiddelde is bovenop het kindergeld, maar ik vind dat wel veel, wil mijn vriend helemaal niet in de zak zetten of in moeilijkheden brengen als het niet nodig is.
Maar ik kan me wel voorstellen dat eens ze ouder is er wel veel meer kosten zijn.
Kun je ook werken met gewoon alle kosten te delen op een offici?le manier?
Afin, ik weet hier dus niks vanaf :s
So pls help us
Thx